کد خبر : 1573760 | 14 آذر 1397 ساعت 11:47 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

رکابزنان برای تیم ملی رایگان پا می‌زنند

کسب سهمیه المپیک سخت است

دوچرخه سوار ملی پوش ایران با اشاره به مشکلات کسب امتیاز برای دریافت سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: ملی پوشان بدون قرارداد و مجانی رکاب می‎زنند.

 کسب سهمیه المپیک سخت است

محمد گنج خانلو در گفتگو با مهر، پیرامون شرایط حضورش در تیم های باشگاهی این رشته گفت: قرارداد فصل قبل من با تیم پیشگامان کویر یزد بود. این باشگاه فصل قبل تیم قاره ای بود و در رقابتهای بخش قاره ای می توانست حاضر شود که البته اعزام زیادی هم نداشتیم. در رقابتهای داخلی باشگاه های کشور با تیم سپاهان رکاب زدم. 

 

وی ادامه داد: حضور من در تیم پیشگامان دیگر فایده ای نداشت چرا که در این سال نتوانستند بچه ها را به یک مسابقه اعزام کنند. این تیم در این فصل در بخش جاده ای قاره آسیا حضور ندارد و احتمالا برای فصل بعد در سپاهان هستم. تیم سپاهان ثبت نام خود را انجام داده و در حال پیگیری کارها برای ثبت نام نهایی در بین تیم های قاره ای می باشد.

 

وی در خصوص مشکلات این روزهای باشگاه های دوچرخه سواری نیز خاطرنشان کرد: ما امسال ۵ تیم در بخش قاره ای در  UCI داشتیم که یک سری تیم ها از مسابقات پول دریافت کردند و اعزام شدند و یک سری دیگر اصلا نتوانستند در رقابتی حضور پیدا کنند. معتقدم حضور من در سپاهان چنانچه به رقابتی اعزام نشود بی نتیجه است.

 

رکابزن نیمه استقامت و استقامتی تیم ملی تصریح کرد: البته می شود در خیلی از مسابقات و تورهای حرفه ای با نام تیم ملی هم پا بزنیم و این مسئله منوط به همکاری فدراسیون است. فکر می کنم اصلی ترین مسئله فدراسیون تهیه بلیت رفت و برگشت به مسابقات باشد. تیم ملی امسال در توری در ترکیه حضور داشت که این مسابقه برای بچه های تیم خیلی خوب بود. 

 

گنج خانلو که یک دوره شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است، بیان داشت: امسال سال قبل از توزیع سهمیه دوچرخه سواری بازی های المپیک ۲۰۲۰ است و اگر تیم های باشگاهی نتوانند در مسابقات و تورها حضور پیدا کنند نمی توانند امتیازی هم جمع آوری کنند و این مسئله به ضرر ما تمام می شود. 

 

وی افزود: بچه ها هیچ قراردادی با تیم ملی نمی خواهند و بیشتر دوست دارند که در تیم ملی رکاب بزنند و در مسابقه باشند. بچه ها حاضرند برای تیم ملی مجانی پا بزنند. می شود مانند تور ترکیه برنامه ریزی کرد و در مسابقاتی مثل این شرکت داشت.  

 

رکابزن تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که «آیا با این وضعیت امیدی به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برای ایران هست یا خیر؟» گفت: تیم های رده ۳۰ تا ۵۰ رنکینگ جهانی می توانند حداقل یک سهمیه دریافت کنند و تیم ملی ما در حاضر در رده سی و پنجم هست. می توان گفت الان یک سهمیه داریم اما کسب سه سهمیه کامل بخش جاده را فقط با حضور در مسابقات مختلف و پا زدن در رقابتها می توان دریافت کرد. 

 

وی در ادامه در خصوص تجهیزات تیم ملی یادآور شد: فدراسیون با بودجه ای که داشته است یکسری لوازم را در زمان بازیهای آسیایی تهیه کرد که اگر الان با شرایط اقتصادی فعلی بود دیگر نمی توانست آنها را بخرد. البته اکثر بچه های جاده در حال حاضر خودشان چرخ دارند. 

 

گنج خانلو که این روزها در اردوهای بخش نیمه استقامت برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای پیست نیز حاضر است، بیان کرد: شانس کسب مدال در بخش نیمه استقامت از بخش سرعت بیشتر است. همین طور در رشته های گروهی پیست نیز شانس بالایی برای دریافت مدال در آسیا داریم. 

دیدگاه‌ها