کد خبر : 1573768 | 14 آذر 1397 ساعت 12:07 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

جمشیدی: همیشه بار تیم روی دوش حامد و صمد بود

ستاره بسکتبال در مانیل و رویای صعود به المپیک

بازیکنی که با پرتاب‌های ۳ امتیازی خود یکی از مهره‌های کلیدی برای قطعی کردن صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی بود، معتقد است نباید به مردم وعده‌های دروغ داده شود.

ستاره بسکتبال در مانیل و رویای صعود به المپیک

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می کرد بعد از شکست مقابل استرالیا، ملی پوشان بسکتبال با توجه به سفرهای طولانی در ۳ روز فرصتی که تا بازی با فیلیپین داشتند، بتوانند روحیه خود را بازسازی و یک بازی سخت را با موفقیت پشت سر بگذارند. این اتفاق رخ داد و آسمان خراش های ایرانی با یک بازگشت فوق العاده در کوارتر چهارم بازی با فیلیپین توانست تقریبا صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۹ را قطعی کند.


این اتفاق در شرایطی رخ داد که محمد جمشیدی در غیاب بازیکنان بزرگی همچون حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی ستاره زمین لقب گرفت. این بازیکن با ۲۶ امتیاز سهم بزرگی در پیروزی ایران برابر فیلیپین داشت و پرتاب های ۳ امتیازی او در کوارتر پایانی اتحاد میزبان را در سالن مانیل از هم پاشید.


حالا هم کار تمام نشده و علاوه بر ۲ بازی دیگر در پنجره ششم جام جهانی ۲۰۱۹، فاصله کمی هم تا برگزاری این رقابت ها در شهریورماه سال آینده باقی مانده است.


بعد از بازگشت تیم ملی بسکتبال به تهران با محمد جمشیدی، یکی از مهره های کلیدی تیم ملی در بازی با فیلیپین همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های این ملی پوش بسکتبال را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


 در بازی با استرالیا بدشانس بودیم


استرالیا واقعا تیم خوبی است و در سطح دنیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اختلافمان با استرالیا ۳۰ امتیاز نبود. متاسفانه آن روز شوت های ما داخل سبد نرفت. شاید اگر کمی خوش شانس‌تر بودیم، می توانستیم تا کوارتر آخر پایاپای پیش برویم. بازیکنان ما در آن مسابقه بد بازی نکردند. از نظر موقعیت سازی و دفاع خوب بودیم. فقط توپ های ما داخل سبد نرفت.


قبل از بازی با فیلیپین یکدل شدیم


بعد از بازی با استرالیا بازیکنان و کادرفنی همگی همدل شدند. ما یک شانس خوب داشتیم که با شکست فیلیپین به جام جهانی برویم و به همین خاطر همه بازیکنان روی این مسابقه تمرکز کردند. ما یکدل شدیم و دعای مردم هم به یاری ما آمد. فیلیپین تیم خوبی است و بازی کردن مقابل این تیم در برابر هوادارانش کار سختی محسوب می شود. با این حال ما می‌دانستیم که در صورت باخت کارمان سخت می شود و به همین خاطر با تمام توان در میدان ظاهر شدیم.

 

1360666


۴۰ دقیقه روی فیلیپین فشار آوردیم


ما برای بازی با فیلیپین برنامه داشتیم و کوارتر آخر هم اوج کارمان بود. ۴۰ دقیقه روی بازیکنان کلیدی آنها فشار آوردیم و باعث شدیم آنها خسته شوند. در ۳ کوارتر هم تقریبا پایاپای با حریف بودیم و خیلی عقب نیفتادیم. به هر حال خدا به ما کمک کرد که با اقتدار برنده بازی شویم و به جام جهانی تقریبا صعودمان را قطعی کنیم.


من نه، کل تیم ستاره بودند


اینکه برخی من را ستاره این بازی دانستند، لطف مردم و کارشناسان است. پست من در زمین طوری است که هم می توانم امتیاز بیاورم و هم بازیسازی کنم. فقط مهم است که تیم برنده شود و اینکه چه کسی امتیاز می آورد، اصلا اهمیتی ندارد. خوشحالم توانستم به تیم ملی کمک کنم و در کوارتر آخر هم پرتاب هایم گل شد؛ اما باید به صورت تیمی به قضیه نگاه کنید چون زحمت کشیدند.

 

1360667


باید ژاپن و استرالیا را در تهران شکست دهیم


چه صعودمان قطعی باشد و چه نباشد، ما در ۲ بازی آخر هم برای برد به زمین می رویم. احتمال خیلی ضعیفی دارد که ما به جام جهانی نرویم؛ اما در هر صورت ما به زمین می رویم تا استرالیا و ژاپن را هم در ۲ بازی آخر در تهران شکست دهیم. در کل مطمئن باشید هر بازی چه تشریفاتی و چه سرنوشت ساز، بازیکنان با تمام توان در زمین حاضر می شوند.


حامد و صمد بار یک تیم را به دوش می‌کشند


بازیکنانی همچون حامد حدادی، صمد نیکخواه، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی که در این ۲ بازی همراه ما نبودند، بازیکنان خیلی بزرگی هستند. آنها نفراتی هستند که می توانند یک تیم را روی دوش خود جلو ببرند. در غیاب چنین نفراتی ما کار خیلی سخت تری داشتیم. صمد، حامد، ارسلان و سجاد بهترین دوستان من هستند. جو داخل تیم ملی خیلی دوستانه و صمیمی است و امیدوارم بازهم این نفرات را در کنار خودمان ببینیم.

 

1360668


با ۲ سال سرمایه گذاری بسکتبال پیشرفت نمی کند


ما به جام جهانی صعود کردیم و نیاز به حمایت داریم. بسکتبال رشته ای فراگیر در تمام دنیاست و نمی شود به این راحتی در آن پیشرفت کرد. ما برای اینکه در سطح جهان بخواهیم مبارزه کنیم، باید توجه بیشتری به بسکتبال داشته باشیم. با یکی، ۲ سال سرمایه گذاری نمی توان در جام جهانی بالا رفت و خودی نشان داد.


نباید دروغ بگوییم؛ فقط به المپیک فکر می‌کنیم


امیدوارم برای ما در جام جهانی اتفاقات خوبی بیفتد. قرار گرفتن در جمع تیم‌های برتر جهان به این راحتی نیست و نمی توانیم راحت درباره آن حرف بزنیم. اینکه الان بگوییم در این ۹ ماه می توانیم کاری کنیم که در جمع ۸ تیم برتر جهان قرار بگیریم، دروغ است. نمی توانیم به یک باره معجزه کنیم. ما فقط شاید بتوانیم با سرمایه گذاری و توجه بیشتر به بسکتبال در این ۹ ماه کاری کنیم که تیم ملی با یکی، ۲ برد بیشتر به المپیک صعود کند.

دیدگاه‌ها