کد خبر : 1573790 | 14 آذر 1397 ساعت 12:51 | 45K بازدید | 0 دیدگاه

نقش جهان و بازی بزرگ فصل

پرسپولیس – سپاهان پیش به سوی ال کلاسیکو!

پرسپولیس در روزی که حریف سرسختی به نام ذوب آهن را پیش رو داشت، موفق شد به یک برد خانگی ارزشمند دست بیابد.

پرسپولیس – سپاهان پیش به سوی ال کلاسیکو!

به گزارش ورزش سه ، پس از کسب عنوان نائب قهرمانی در آسیا توسط سرخپوشان که می توانست ناامیدی زیادی برای بازیکنان این تیم به همراه داشته باشد، شاگردان برانکو بازگشتی قدرتمندانه به لیگ برتر داشته اند و طی چهار دیدار اخیر نشان داده اند، که می خواهند برای کسب سومین عنوان قهرمانی تلاش کنند. پرسپولیس که به دلیل دو دیدار معوقه به رده چهارم جدول رفته بود، روز گذشته یکی از دیدارهای عقب افتاده خود را برابر ذوب‌آهن برگزار کرد و توانست باز هم به یک برد اقتصادی دیگر دست پیدا کند تا 27 امتیازی شده و به دو امتیازی سپاهان و پدیده که رتبه‌های اول و دوم جدول هستند، برسد تا همچنان در کورس مدعیان قهرمانی در نیم فصل اول قرار بگیرد.

 

 

*پرواز شجاعانه


برانکو در این دیدار با سیستم 2-4-4 لوزی شاگردانش را روانه میدان کرد. ترکیب سرخپوشان نسبت به بازی گذشته تنها دچار یک تغییر شد. با بازگشت کمال کامیابی نیا به پست هافبک دفاعی ،که در دیدار هفته گذشته محروم بود . احمد نورالهی به سمت راست خط میانی انتقال یافت تا به همراه آدام همتی رهبری حملات از سمت راست را برعهده بگیرد . دو تیم در آغاز، بازی برابری را به نمایش گذاشتند و تنها موقعیت بازی ضربه سر منشا بود که از بالای دروازه با اختلاف به بیرون رفت. شاگردان برانکو رفته رفته توپ و میدان را در اختیار گرفتند و به دنبال راهی برای رسیدن به دروازه رشید مظاهری بودند. سرانجام روی کرنر امید عالیشاه در دقیقه ۱۴ شجاع خلیل‌زاده مانند دیدار با ماشین‌سازی دوباره توانست با ضربه سر دروازه حریف پرسپولیس را باز کند. پس از گل برتری ، بازیکنان پرسپولیس باز هم دست از حمله نکشیدند و حتی در دقیقه ۲۱ روی سانتر زیبای ربیع‌خواه علیپور می‌توانست اختلاف را دو برابر کند اما واکنش استثنایی مظاهری توپ را از روی خط دروازه به کرنر فرستاد. پرسپولیسی‌ها که به دنبال به ثمر رساندن گل دوم خود بودند بارها روی دروازه نماینده اصفهان خطرآفرین شدند اما واکنش‌ها مظاهری و دفع توپ های مدافعان ذوب‌آهن مانع از شادی دوباره سرخ‌ها در آزادی شد. در دقیقه ۳۰ مظاهری توانست بار دیگر علیپور را ناکام بگذارد و در موقعیتی تک به تک توپ را به کرنر فرستاد. در ۱۵ دقیقه انتهایی نیمه اول نیز اتفاق خاصی رخ نداد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس در این نیمه پایان یافت.

 

 

*نیمه دوم


با شروع نیمه دوم اما شرایط تغییر کرد و این شاگردان منصوریان بودند که بیشتر صاحب توپ و میدان شدند و به نظر می رسید، برانکو بازی محافظه کارانه تری از شاگردانش طلب کرده بود. پرسپولیس رفته رفته همانند نیمه اول بازی را بار دیگر در دست گرفت و یورش به سمت دروازه ذوب آهن را آغاز کرد . شاگردان برانکو در دقیقه ۵۷ صاحب ضربه کاشته شدند که ضربه زیبای عالیشاه را باز هم مظاهری به شکلی زیبا به کرنر فرستاد. پس از آن بازی در میانه‌های میدان دنبال شد و جنگ بین هافبک‌های دو تیم ادامه داشت. پس از گذشت ۶۵ دقیقه از زمان بازی ذوب‌آهن بازی را در دست گرفت اما شاگردان منصوریان نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند.در دقیقه ی ۷۶ سرخپوشان بار دیگر توانستند با فرار علیپور ضدحمله‌ای را ترتیب بدهند که فاصله گرفتن توپ از پای مهاجم پرسپولیس این موقعیت را هم از شاگردان برانکو گرفت. پس از آن دیگر اتفاق خاصی در بازی نیفتاد و تیم منصوریان شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس را پذیرفت تا نخستین باخت این مربی مقابل پرسپولیس و برانکو اتفاق بیافتد. نتیجه این شد که پرسپولیس دل به ضدحملات بسته بود که اگر در این بخش بازیکنان این تیم با دقت بودند، می توانستند حداقل یک گل دیگر ثبت کنند. این استراتژی سرخ ها، در صحبت های پس از بازی منصوریان هم نمود داشت و او معتقد بود که خستگی سبب شده تا پرسپولیس در نیمه دوم عقب بنشیند و اگر آنها دقت بیشتری در ضربات نهایی داشتند، می توانستند برنده با نتیجه بهتری از زمین مسابقه خارج شوند.

 


*دو  شروع مجدد، دو پرواز بلند و ٦ امتیاز


روند موفقیت آمیز سرخپوشان پس از فینال تلخ آسیا ، از ورزشگاه آزادی و دیدار معوقه هفته نهم آغاز شد . شاگردان برانکو در خانه به مصاف پیکان رفتند و در یک کام بک بزرگ با نتیجه 2 بر 1 خودروسازان را شکست دادند؛ دیدار بعدی شاگردان برانکو در برابر تراکتورسازی بود . سرخپوشان در مقابل تراکتور کهکشانی به تساوی بدون گل رضایت دادند . سومین مسابقه آنها در تبریز و مقابل ماشین سازی انجام شد .  شاگردان برانکو در حالی که با شجاع خلیل زاده، که تا دقایق پایانی مجوز بازی را به دلیل مصدومیت به دست نیاورده بود، موفق به کسب 3 امتیاز ارزشمند در تبریز شدند تا بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به یک بازی مهم تبدیل بشود . بازی با ذوب آهن یک بازگشت برای پرسپولیس بود. بازگشتی به جمع سه تیم بالای جدول و قرار گرفتن در کورس قهرمانی در نیم فصل . خلیل زاده با اعتماد کامل از سوی برانکو ایوانکوویچ در حملات این تیم خصوصا در ضربات ایستگاهی حضوری فعال در محوطه جریمه دارد و همواره پیروز نبرد های پرش‌های بلند است، بار دیگر توانست روی ارسال زیبای امید عالیشاه توپ را به گل تبدیل کند تا این دو بازیکن در این هفته هم دبل کنند . مدافع میانى مازندرانى سرخپوشان در ٢ ماه اخیر بهترین روزهاى فوتبال خود را سپرى مى‌کند و حالا به فاصله‌ى کمتر از یک هفته دو گل بسیار حساس را به ثمر رسانده تا صداى نفس‌هاى پسران برانکو پشت سر پدیده و سپاهان نزدیک‌تر از همیشه و پیش از دیدار حساس با سپاهان ، حس شود.

 


*جذابترین ال کلاسیکوی ایرانی


روز یکشنبه 18 آذرماه، پرسپولیس در حالی میهمان سپاهان می شود که پیروزی هر یک از دو تیم با توجه به دیدار سختی که پدیده برابر آبی‌پوشان پیش رو دارد، می تواند قهرمان نیم فصل را تعیین کند.


سپاهان هم در طی این مدت بیکار نبوده و بی شکستی آنها که در کنار پرسپولیس این دو تیم را به عنوان دو تیم ویژه مسابقات مطرح می کند . سبزپوشان دیار نصف جهان این فرصت را داشتند تا با کسب پیروزی یا متوقف کردن پرسپولیس، شانس این تیم را برای رسیدن به صدر تا پایان نیم فصل به حداقل برسانند ، اما شکست یک گله آنها در ورزشگاه آزادی، حالا باعث شده تا دیدار همیشه حساس سپاهان و پرسپولیس که به ال کلاسیکوی فوتبال ایران ملقب است در جدیدترین ورژن خود ، دلایل زیادی برای تبدیل شدن به جذاب ترین الکلاسیکوی چند سال اخیر را داشته باشد.

 

آرتین چراغی

 

1360692

دیدگاه‌ها