کد خبر : 1573797 | 14 آذر 1397 ساعت 13:14 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

بعدازظهر رویایی و داغ در انتظار نصف جهان

ال کلاسیکوی شکست ناپذیرها در نقش جهان

برتری در دیدار معوقه هفته یازدهم برابر ذوب آهن باعث شد تا راند دوم مبارزه قهرمان لیگ با اصفهانی ها در نقش جهان به ال کلاسیکوی شکست ناپذیران لقب بگیرد.

ال کلاسیکوی شکست ناپذیرها در نقش جهان

به گزارش "ورزش سه"، برتری پرسپولیس برابر ذوب آهن نه تنها باعث شد تا مدافع عنوان قهرمانی به فاصله دو امتیازی با صدرنشینان لیگ برسد بلکه حساسیت های حاکم بر تقابل سرنوشت ساز هفته آینده سرخپوشان پایتخت با رقیب دیرینه شهرستانی یعنی سپاهان صدرنشین در جدال ملقب به ال کلاسیکوی ایران را بیشتر از قبل کرد چون پیروزی در این بازی گامی بلند برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل محسوب می شود.


پرسپولیس در شرایطی راند دوم از مبارزات خود با تیم اصفهانی را دوشنبه آینده در ورزشگاه زیبای نقش جهان مقابل پرسپولیس برگزار خواهد کرد که این مصاف را می توان جنگ شکست ناپذیران این فصل از رقابت ها نیز لقب داد چون دو تیم طی 13 باری که مقابل رقبا به میدان رفتند هنوز شکستی در کارنامه نداشتند تا خط تیره دو تیم در جدول رده بندی پا برجا باقی بماند.

 

1360701


امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ در تمام این سال ها به عنوان دو رقیب دیرینه در کورس قهرمانی رقابت نفسگیری با هم داشتند اما این بار رویارویی آنها در شرایط بسیار ویژه تری برگزار خواهد شد. امیر در دومین تجربه نشستن روی نیمکت رهبری سپاهان موفق شد تیمی که فصل قبل با ایستادن در جایگاه چهاردهم جدول بدترین عنوان تاریخ خود را کسب کرد به تیمی تبدیل کند که برای رسیدن به ششمین جام قهرمانی لیگ خیز بردارد. زردپوشان با نمایش دیدنی این فصل با به ثمررساندن 26 گل عنوان تهاجمی ترین تیم را به خود اختصاص دادند و با اتکا به آمارهایی که داشتند حالا در دومین فینال متوالی بعد از رویارویی با پدیده چشم به برتری مقابل پرسپولیس در بازی معوقه خود دوخته اند.


در آن سوی میدان برانکو ایوانکوویچ هم با شکستی که دیروز به ذوب آهن و مربی استقلالی اش تحمیل کرد نه تنها رکورد تلخ مقابل این مربی را از بین برد بلکه با این سه امتیاز به یک قدمی سپاهان و پدیده رسید تا با سبقت از تراکتورسازی در روزهای بحرانی شانس قهرمانی نیم فصل را زنده نگه دارد. پروفسور با این برد همچنان شاهکاری از خود به ثبت رساند تا طی 13 بازی آن هم با فشردگی و بحران مصدومیت و کمبود بازیکن بدون شکست پیش برود تا به بازی با سپاهان برسد. تنها آمار منفی مدافع عنوان قهرمانی به 13 بار گلزنی یعنی نصف آمار گلزنی سپاهان برمی گردد گرچه این آمار بد تحت الشعاع آمار خوب سازمان دفاعی سرخ ها قرار می گیرد.

 

1360700


به هر ترتیب می توان با شرایط حاکم بر دو تیم این گونه برداشت کرد که بعدازظهر رویایی، دوشنبه آینده در نصف جهان رقم خواهد خورد. جنگی تمام عیار میان شکست ناپذیران لیگ برتری که برنده شدن در آن گامی بلند برای قهرمانی نیم فصل و طی کردن نیمی از راه رسیدن به جام قهرمانی خواهد بود آن هم با رهبری دو مربی پرافتخار این روزهای فوتبال ایران.

دیدگاه‌ها