کد خبر : 1573867 | 14 آذر 1397 ساعت 17:49 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

بوکس قطعا در المپیک 2020 حضور خواهد داشت

رایزنی میراسماعیلی با IOC برای رفع‌محدودیت زنان‌مسلمان

نماینده ورزشکاران ایرانی از مذاکرات مثبت خود با IOC برای رفع همه محدودیت‌ها برای زنان محجبه در المپیک خبر داد.

رایزنی میراسماعیلی با IOC برای رفع‌محدودیت زنان‌مسلمان

به گزارش "ورزش سه"، آرش میراسماعیلی که ریاست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در ایران را برعهده دارد، در نشست تله کنفرانسی که بین اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک برگزار شد، حضور داشت. به گفته او مسئولین کمیسیون ورزشکاران IOC اعلام کردند بوکسورها نگران حضور در بازیهای المپیک توکیو نباشند.


بحث هایی نیز در خصوص حضور بانوان ورزشکار محجبه در بازیهای المپیک صورت گرفته که به گفته میراسماعیلی خوب و امیدوار کننده بوده است.


آرش میراسماعیلی در این باره گفت: روز گذشته جلسه تله کنفرانسی با حضور نمایندگان 34 کشور جهان و مسئولین کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی داشتیم که در خصوص مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد.


وی ادامه داد: یکی از مباحث مورد مطرح شده نگرانی بوکسورها از اختلافات پیش آمده بین فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک و حذف احتمالی این رشته از بازیهای المپیک 2020 بود که مسئولان کمیسیون ورزشکاران IOC  اعلام داشتند بوکسورها نگرانی از این بابت نداشته باشند و خطری در این زمینه حضور مشتزنان در المپیک را تهدید نمی کند. قرار شد با تشکیل کمیته ای از سوی IOC  موضوع بررسی و در آینده جلسه ای داشته باشند تا تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.


رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک عنوان کرد: همچنین در حاشیه بازیهای المپیک جوانان بیانیه ای تصویب شد که درآن از 4 هزار ورزشکار اقصی نقاط جهان نظر خواهی شد. آن بیانیه را برای کمیته های المپیک نیز فرستادند که ما آن را برای تمامی فدراسیونها ارسال کردیم تا در اختیار ورزشکاران عزیز قرار دهند که در آن در خصوص مسائل حقوقی و مسئولیتهای ورزشی ورزشکاران موارد مختلفی را مطرح کردند.


میراسماعیلی به خواسته های خود در این جلسه به عنوان نماینده ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و گفت: در جلسه تله کنفرانس بنده به نمایندگی از ایران در خصوص بندهای 1 و 6 این بیانیه ایراداتی را مطرح کردم که این امر با استقبال تعدادی از اعضای دیگر کشورها که در جلسه تله کنفرانس آنلاین حضور داشتند، واقع شد. بنده اعلام داشتم بانوان محجبه مسلمان می توانند در بازیهای آسیایی و کشورهای اسلامی ضمن رعایت کامل قوانین فنی رقابتها با حجاب کامل در این مسابقات بدون محدودیت حضور پیدا کنند ولی این امکان و شرایط در بازیهای المپیک در بسیاری از رشته ها مهیا نشده است که این مسئله با برابری زن و مرد و حضور بدون تبعیض در ورزش منافات دارد. این موضوع به شدت با استقبال تعدادی از اعضای حاضر در تله نفرانس همراه شد و مسئولان کمیسیون ورزشکاران اعلام داشتند این واقعیت را می پذیریم ولی برای رفع این مشکل موانعی وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم و در این زمینه تلاشمان را خواهیم کرد.


وی در پایان افزود: یکی دیگر از موارد مطرح شده مبارزه با پدیده دوپینگ بود و مسئولین کمیسیون ورزشکاران تاکید بسیاری داشتند تا با آموزشهای لازم به ورزشکاران و نظارت دقیق یکی از پاک ترین بازیهای المپیک در 2020 را داشته باشیم در خصوص گردهمایی قاره ای در توکیو نیز گزارشاتی ارائه شد و در خاتمه مقرر شد تا بزرگترین گردهمایی کمیسیون ورزشکاران المپیکی در سال 2019 در سوئیس با حضور ورزشکاران منتخب تمامی کشورهای برگزار شود.

 

دیدگاه‌ها