کد خبر : 1574035 | 15 آذر 1397 ساعت 12:13 | 44.9K بازدید | 0 دیدگاه

فرار مسی افغان از دست طالبان بدون پیراهن مسی!

پسربچه افغان که به "مسی کوچک" شهرت داشت، به خاطر تهدید طالبان مجبور به ترک محل زندگی اش شد.

فرار مسی افغان از دست طالبان بدون پیراهن مسی!

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی احمدی در سال 2016تصاویری از خود منتشر کرد که یک کیسه پلاستیکی آبی و سفید را به تن کرده و پشت آن نام مسی را نوشته بود. این تصویر به شدت در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و واکنش های بسیاری به همراه داشت. در نهایت مرتضی با لیونل مسی دیدار کرد و مسی یک پیراهن امضا شده برای او ارسال کرد.

 

1361042

 

 

حالا مرتضی 7 ساله است ولی روزهای کابوس واری را در افغانستان سپری می‌کند. او و خانواده اش، مجبور به ترک محل زندگی شان در جنوب ولایت غزنی شده اند. طالبان حملات شدیدی به این مناطق انجام داده و تهدید کرده که اگر مرتضی را دستگیر کنند، او را تکه تکه خواهند کرد.

 

در حال حاضر مرتضی و خانواده اش در کابل زندگی می‌کنند و شرایط بسیار دشواری دارند. آنها از ترس طالبان، مجبور شده اند که با چهره هایی پوشیده در شهر تردد کنند و حتی در مصاحبه ای که با یکی از اعضای خانواده اش انجام شد، صورت او پوشیده شده بود. در این مصاحبه او مدعی شد که خانواده شان نتوانسته هیچ چیز را با خودش به کابل بیاورد و تنها جانشان را برداشته و فرار کرده اند.

 

 

1361041

 

 

طبق ادعای سازمان ملل، 300 هزار افغان پس از حملات مرگبار طالبان مجبور به ترک خانه هایشان شده اند. در دوران حکومت طالبان، ورزش در این کشور به حالت ممنوع درآمده بود و ورزشگاه مشهور کابل، به مکانی برای سنگسار و اعدام تبدیل شده بود.

 

مادر مرتضی در مصاحبه ای گفت:" خطر بازگشت طالبان خیلی بالا رفته و بازگشت آنها دیگر گزینه ای برای ما نخواهد بود. مردم شهرمان می‌گفتند که شما پولدار شده اید و پولی که از مسی گرفته اید را به ما بدهید وگرنه پسرتان را می‌دزدیم. شب‌ها گاهی مردی نا اشنا را می‌دیدیم که خانه ما را بررسی می‌کرد و تماس می‌گرفت. در طول روز، جرات نمی‌کردیم که مرتضی را در خارج از خانه، پیش دیگر بچه ها بفرستیم."

 

 

1361044

 

 

اما مرتضی حتی پیراهن اهدایی مسی را در خانه شان جا گذاشته است و از این بابت ناراحت است. او در مصاحبه با AFP  گفت:" پیراهن را می‌خواهم تا دوباره بازی کنم. دلم برای مسی تنگ شده است. وقتی او را ببینم، به او می‌گویم «سلام» و « حالت چطوره». و او هم از من تشکر خواهد کرد و برایم آرزوی امنیت و سلامتی می‌کند. من هم به زمین خواهم رفت و بازی او را تماشا می‌کنم."

دیدگاه‌ها