کد خبر : 1574145 | 15 آذر 1397 ساعت 22:15 | 131.2K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت تاج در فدراسیون و بیم امید در فوتبال ایران

هیئت رییسه؛ فوتبال را تعلیق نکنید !

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در اولین روز از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگی ایران در دفترکار خود در فدراسیون فوتبال حاضر نشد.

هیئت رییسه؛ فوتبال را تعلیق نکنید !

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در شرایطی افتاد که محمدرضا ساکت مرد اول اجرای فدراسیون فوتبال نیز امروز به عدم حضور در دفتر خود جانشینش را معرفی کرد؛ ابراهیم شکوری بازیکن سابق تیم پرسپولیس و سایپا که به گفته شیعی عضو هیات رئیسه فدراسیون در ماه های گذشته مشغول یادگیری کارهای اجرایی در پست دبیرکلی برای روز مبادا بوده است.


اما موضوع مهدی تاج متفاوت است؛ رئیس فوتبال در شرایطی که اجماع کاملی بر ادامه کار او در فدراسیون وجود دارد، در پایان روز کاری سه شنبه به همراه اعضای هیات رئیسه نامه ای را به وزارت ورزش ارسال کرده و خواستار تعیین تکلیف قطعی در مورد مساله قبل از بازنشستگی و عدم تطابق آن با قوانین فیفا شده بود که این نامه از سوی وزیر ورزش پاسخی داده نشده است.


حالا با دلخوری تاج از بی پاسخ ماندن این نامه رسمی او در محل کار خود در فدراسیون فوتبال حاضر نشده تا چالشی جدید را پیش روی وزارتخانه ورزش قرار بدهد. این اتفاقی است که البته در یک فدراسیون دیگر نیز در حال رخ دادن است و ممکن است شرایط فدراسیون والیبال نیز مثل فوتبال به همین سمت برود.


در عین حال از مجلس و قوه قضاییه خبر می رسد که قانون منع به کارگیری بازنشستگان با حساسیت و سختگیری در حال نظارت است و کسانی که تن به اجرای آن ندهند، مورد تنبیه جدی قرار خواهند گرفت. از این رو بخشی از احتیاط های وزارت ورزش و سکوت وزیر  در روزهای گذشته به همین دلیل است چراکه او نمی خواهد با این مساله حقوقی درگیری جدی پیدا کند بخصوص که با شرایط فدراسیون و انتخاب افراد  آنقدرها هم به نظر او نزدیک نیست  و شاید وزیر در ذهن خود تصور می کند حفظ اعضای هیات رئیسه فدراسیون ارزش درگیری با مقام های بالادستی و مسائل بعدی  را ندارد.


اما در عین حال  در شرایطی که مهدی تاج مجوز ادامه کار در فدراسیون را دارد، اگر باز هم نخواهد در محل کار خود حاضر شود، تیغ تعلیق برای فوتبال ایران تیز خواهد شد.


آنچه مسلم است فیفا حرکات و اتفاقات فوتبال ایران را به دقت زیرنظر دارد و همین مساله می تواند اتفاقی ناگوار را برای ورزش اول ایران رقم بزند، اتفاقی که مورد پسند هیچ فرد سیاسی و قانونگذاری در ایران نیست،اما مسیر طی شده آن را پیش روی ما قرار می دهد مگر آنکه با اتفاقاتی که در ۴۸ ساعت آینده رقم بخورد، هیات رئیسه و تاج راضی به اجرای سناریوی  مدنظر وزارت ورزش و هیات رئیسه بشوند.


آنها باتوجه به دولتی نبودن فدراسیون فوتبال خود را مشمول قانون بازنشستگی نمی دانند اما تفسیری وجود دارد که می گوید باتوجه به استفاده فدراسیون از بودجه  دولتی نیروهای این نهاد نیز مشمول قانون منع بازنشستگان هستند.
این گره سخت و ترساننده هیچ راهی برای باز شدن ندارد مگر آنکه یکی از طرفین رضایت بدهد و میدان را به نفع دیگری خالی کند والا روند فعلی هرگز به سود فوتبال ایران نخواهد بود.


امروز شیعی مدیر پیکان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه عنوان کرد تعلیق خط قرمز او و هیات رئیسه فدراسیون است و آنها اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی برای فوتبال رخ بدهد اما از سوی دیگر فعلا اوضاع چندان امیدبخش به نظر نمی آید و این نظر همه اعضای هیئت رییسه نیست .


کاش در این شرایط و با در نظر گرفتن مصلحت ، اعضایی مثل اصفهانیان، طالقانی و بهاروند که مقبولیت چندانی هم در فوتبال ایران ندارند سرنوشت و آینده فوتبال ایران را با خود گره نزنند اگرچه قانونا حق با آنهاست و فدراسیون باید مستقل از دولت باشد. به هرحال با توجه به اصرار مجلس، انتشار یک بیانیه و خداحافظی از پست فعلی آرامش را به فوتبال ایران باز می گرداندو این انتظاری است که از این افراد می رود....

دیدگاه‌ها