کد خبر : 1574723 | 18 آذر 1397 ساعت 11:27 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان – پرسپولیس؛ جدال بهترین ها در حمله و دفاع

بر اساس میانگین گل زده در هر بازی تیم سپاهان با هدایت امیر قلعه نویی در صدر جدول قرار دارد و تیم سپیدرود رشت با مربیگری علی کریمی قعرنشین است.

سپاهان – پرسپولیس؛ جدال بهترین ها در حمله و دفاع

به گزارش "ورزش سه"، تنها تیمی که در لیگ برتر به طور میانگین در هر بازی دو گل زده است سپاهان است و دیگر تیم ها هم معدلی پایین تر از این عدد را ثبت کرده اند. البته باید به این نکته اشاره داشت که میانگین گل زده 9 تیم از جمع 16 تیم حاضر در لیگ برتر پایین تر از یک گل و دو تیم هم یک گل است که پرسپولیس هم در میان آنها دیده می شود. و همه این ها در حالی است که به زودی پرونده نیم فصل نخست بسته می شود. البته پرونده نیم فصل برای برخی از تیم ها بسته شده است.

 

امروز دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس در شرایطی برگزار می شود که سپاهان بهترین خط حمله و پرسپولیس بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد. این تقابل قطعا جذابیت های خاص خود را خواهد داشت. البته تجربه ثابت کرده صرفا بهره گیری از بهترین خط دفاعی و بهترین خط حمله باعث قهرمانی نمی شود وتیمی به این عنوان می رسد که در هر دو بخش عملکرد نرمالی داشته باشد.

 

استقلال تهران هم از جمله تیم هایی بود که تا چند هفته پیش معدل گل زده اش در هر بازی به یک گل نمی رسید اما با 8 گلی که در دو بازی با صنعت نفت آبادان و هم چنین سپیدرود رشت به ثمر رساند معدل گل زده خود در هر بازی را به عددی بیش از یک رساند و هم اکنون چهارمین خط حمله برتر بازی ها را در اختیار دارد.

 

آمار به ثبت رسیده اما نشان می دهد در فصل اخیر و در نیم فصل نخست بازی های کم گلی را شاهد بودیم که این بیشتر نشات گرفته از تفکر دفاعی مربیان است. واقعیت این است در فوتبال دفاع کردن به مراتب راحت تر از حمله کردن است. با تمرکز و تجمع در منطقه یک سوم دفاعی و هم چنین رعایت اصول دفاع یک در برابر یک و پوشش فضا براحتی می توان مانع از حملات حریف شد اما برای حمله کردن و گل زدن باید ایده های مختلفی را تمرین و تکرار کرد تا به راه های گلزنی رسید. خیلی از تیم ها درلیگ برتر ایده دفاع و ضد حمله و یا همان حملات سریع را تاکتیک کرده اند در حالی که این فوتبال خیلی برای تماشاگر جذابیت نخواهد داشت.

 

کم گل زدن تیم پرسپولیس را هم می توان در کمبود مهره جستجو کرد. هر چند در بازی های اخیر این تیم منشا و علیپور فرصت های زیادی را از دست دادند. کما اینکه اگر این دو مهاجم قدر موقعیت ها را می دانستند گل های بیشتری در کارنامه تیم به ثبت می رسید. با این اوصاف پرسپولیس با وجود همه کمبودها در امتیاز گیری عملکرد خوبی داشته است.

 

جدول رده بندی لیگ برتر بر اساس میانگین گل زده در هر بازی


1-سپاهان: 2
2-تراکتورسازی:1.57
3-پدیده:1.35
4-استقلال:1.28
5-پارس جنوبی:1.14
6-پرسپولیس:1
7-پیکان:1
8-نساجی:.0.93
9-سایپا:0.85
10- صنعت نفت آبادان :0.85
11-ذوب آهن :0.85
12-ماشین سازی:0.8
13-فولاد:0.78
14-استقلال خوزستان :0.64
15-نفت مسجد سلیمان: 0.57
16-سپیدرود رشت :0.46

دیدگاه‌ها