کد خبر : 1574795 | 18 آذر 1397 ساعت 14:37 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

علی پروین باعث مصدومیت مطهری شد

شکست از سپاهان توسط یک پرسپولیسی (عکس)

بازیکنی که اولین شکست پرسپولیس برابر سپاهان را رقم زد یک پرسپولیسی است که علی پروین دیروز باعث شد دچار مصدومیت و راهی بیمارستان شود.

به گزارش" ورزش سه"امروز و از ساعاتی دیگر بازی حساس سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود و می توان گفت این یکی از مهمترین بازی های لیگ برتر فوتبال ایران است. اما درباره سپاهان و پرسپولیس که در سال های اخیر حتی مسابقاتشان به دربی پایتخت از نظر حساسیت تنه می زند بیان این نکته لازم است که در دهه پنجاه که دو تیم در مسابقات مختلف رودرروی هم قرار گرفتند به دلیل ریشه مشترک شاهینی دو تیم ، رقابت آن ها بیشتر شبیه یک رقابت درون خانوادگی بود اما از اوایل دهه هفتاد بازی های سپاهان و پرسپولیس شکل دیگری پیدا کرده و آرام آرام به حساس ترین مسابقه فوتبال ایران بدل شد.


دو تیم اولین بار در 22 بهمن ماه 1350 و در مسابقات جام منطقه ای که در شهر اصفهان برگزار شد به مصاف هم رفتند که پرسپولیس توانست با دو گل محمود خوردبین و حسین کلانی و تک گل حمید ندیمیان برای سپاهان به پیروزی برسد. مربی پرسپولیس مرحوم حسین فکری و مربی سپاهان محمود یاوری در این بازی بودند. اما جالب است که سپاهان در پانزده بازی ابتدایی دو تیم نتوانست هیچ بردی به دست بیاورد و 9 بازی را پرسپولیس برد و 6 بازی دو تیم مساوی شد. اما سرانجام لیگ آزادگان سال 1372 سپاهان به اولین بردش برابر پرسپولیس رسید و جالب است که این اتفاق توسط یک بازیکن پرسپولیس رخ داد. در این بازی که در شهر اصفهان برگزار می شد حمیدمطهری بازیکن جوان آن زمان سپاهان از روی نقطه پنالتی تک گل سپاهان را زد و اولین برد سپاهان و اولین شکست پرسپولیس را رقم زد.  مطهری در آن زمان یک بازیکن جوان و هجده ساله بود که درتیم امید ایران به عنوان یک استعداد تازه مطرح شده بود به طوری که همه از ظهور یک کریم باقری جدید در فوتبال ایران حرف می زدند.

 

1361948

 

شانزدهمین بازی پرسپولیس و سپاهان که با گل حمید مطهری از روی نقطه پنالتی به نفع سپاهان تمام شد و اولین شکست پرسپولیس در بازی رودررو رقم خورد


جالب است همانطور که حمید مطهری در این باره گفت:«بله کاملا این بازی را یادم هست، من هجده سالم بود و وقتی پنالتی شد آنقدر شرایط حساس بود که هیچ بازیکنی جرات نداشت ضربه را بزند اما با اینکه خیلی جوان بودم پشت توپ ایستادم و ضربه زدم» اما شاید خود مطهری هم وقتی اولین شکست تاریخ پرسپولیس را برابر سپاهان رقم می زد فکرش را نمی کرد یکی از بازیکنان محبوب پرسپولیس شود. او سال ها مورد توجه پرسپولیس بود و سرانجام وقتی او به پرسپولیس پیوست به دلیل یک مصدومیت سنگین در 25 سالگی فوتبال را کنار گذاشت آن هم در حالی که خیلی ها معتقد داشتند او یکی از بهترین هافبک های فوتبال ایران بوده است. یورگن گده مربی آلمانی پرسپولیس در دهه هفتاد گفته بود که تنها بازیکن استاندارد فوتبال ایران حمید مطهری است اما او در یک تصادف شدید از ناحیه نخاع دچار آسیب شد، هرچند فوتبال را ادامه داد اما در نهایت در اوج جوانی کفش هایش را آویخت.

 

1361949

 

مطهری در پرسپولیس


موضوعی که باید به آن اشاره کرد اینکه در آن دوران علی پروین سرمربی پرسپولیس بود و به اصرارهای مطهری مبنی بر مشکلات مربوط به تنگی کانال نخاعش توجهی نکرد. مطهری به این دلیل قصد داشت تمرینات کمتری را انجام بدهد اما پروین قبول نکرد و مطهری هم فوتبال را کنار گذاشت. جالب است که باردیگر اصرار علی پروین کار دست مطهری داد و این بازیکن که شب گذشته برای دیدار با دوستان و همبازیان قدیمی اش به زمین تمرین طرشت رفته بود بازهم مصدوم شد.

 

1361947

 

مطهری در هجده سالگی در ترکیب سپاهان


موضوعی که باید به آن اشاره کرد اینکه که فضای رختکن تیم پیشکسوتان پرسپولیس کاملا شبیه رختکن این تیم در دهه شصت و هفتاد و دوران پرشکوه سلطانی پروین در پرسپولیس است به طوری که حمید مطهری با اینکه خودش الان مربی یک تیم لیگ برتری است مانند دیگر بازیکنان پیشکسوت و شبیه به  دوران بازی کردنشان به حرف های سلطان تمکین می کنند. به همین دلیل وقتی پروین از مطهری خواست که برای تیم پیشکسوتان پرسپولیس بازی کند او نتوانست حرف سلطان را زمین بگذارد و بازی کرد اما بازیکن حریف خطای شدیدی روی او انجام داد که کارش به بیمارستان کشید. خود مطهری در این باره گفت:« نمی خواستم بازی کنم و برای دیدن بچه ها رفته بودم که علی آقا گفت لخت شو و بازی کن. من هم حرف علی آقا را گوش کردم اما بازیکن حریف خیلی بد پایم را زد. دیشب به بیمارستان رفتم و پایم را آتل بستم و باید چند روزی در آتل باشد.»

 

1361946

 

 

دیدگاه‌ها