کد خبر : 1575038 | 19 آذر 1397 ساعت 11:53 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

دایی: ایران مدعی اول قهرمانی جام ملت‌هاست

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی کشورمان در کنار ژاپن، جدی ترین مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آیند.

دایی: ایران مدعی اول قهرمانی جام ملت‌هاست

به گزارش "ورزش سه"، اسطوره ایرانی بهترین گلزن تاریخ رقابت ها با 14 گل در سه دوره حضورش به حساب می‌آید ولی در دوران بازیگری موفق به قهرمانی در این رقابت ها نشد. در حقیقت، ایران پس از 1976، هنوز موفق به کسب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نشده است. با این حال، علی دایی معتقد است که کی روش، پس از 8 سال حضور در ایران، می‌تواند این تیم را به قهرمانی آسیا برساند.


او در مصاحبه با سایت AFC گفت:" فکر می‌کنم ژاپن مدعی قهرمانی باشد ولی به نظرم تیم ما هم در سطح خوبی قرار دارد و آماده است که خوش بدرخشد و امیدوارم که به فینال برسیم. ژاپن در جام جهانی نشان داد که می‌تواند فوتبالی فوق العاده را به نمایش بگذارد و پیشرفت چشم گیری هم داشته است. فکر می‌کنم ایران و ژاپن، اگر در مراحل ابتدایی مقابل یکدیگر قرار نگیرند، می‌توانند دو پای فینال باشند. تیم ما در دو یا سه سال اخیر پیشرفت خیلی خوبی داشته است. بازیکنان مدت زیادی است که کنار هم بازی کرده اند و درک خوبی بین آنها جریان دارد."

 

 

1362262

 


عملکرد ایران در جام جهانی، تمجیدات بسیاری را به همراه داشت. تیم ملی موفق شد مراکش را در دیدار اول خود شکست دهد و مقابل اسپانیا نمایشی فوق العاده را به اجرا گذاشت و با یک گل شکست خورد. سپس شاگردان کی روش به مصاف پرتغال رفتند و با قهرمان اروپا به تساوی دست پیدا کردند ولی تنها یک گل با صعود از گروه فاصله داشتند.

 

1362261

 


دایی ادامه داد:" فکر می‌کنم اگر بتوانیم به فینال برسیم، علیرضا جهان بخش بتواند بازیکنی کلیدی برای تیم ما باشد، سامان قدوس هم بازیکنی است که می‌تواند نمایشی درخشان در این رقابت ها داشته باشد. مهدی طارمی هم می‌تواند آقای گل شود، البته اگر در پست همیشگی اش در نوک حمله بازی کند ولی همه چیز به تصمیمات مربی بستگی دارد. با این حال مهاجمان خیلی خوبی در آسیا هستند که برای این عنوان رقابت خواهند کرد. سردار آزمون هم بازیکن خوبی است که می‌تواند در سال های آتی برای تیم‌های بزرگ اروپا بازی کند."


ایران با 3 قهرمانی، از موفق ترین تیم های جام ملت های آسیا به حساب می‌آید ولی حالا بیش از 40 سال از قهرمانی آنها در جام ملت‌ها گذشته است. تیم ملی در سه دوره پیاپی، بین سال‌های 1968 تا 1976، سه قهرمانی پیاپی در جام ملت‌ها کسب کرد.

 

 

1362260

 


دایی به همراه تیم ملی ایران، به دو نیمه نهایی در سال‌های 1996 و 2004 رسید ولی در هر دو رقابت، در ضربات پنالتی شکست خوردند و نتوانستند به فینال صعود کنند. ایران در سال 1996 مقابل عربستان سعودی و در سال 2004 مقابل چین، دیدار نیمه نهایی را واگذار کرد.


دایی ادامه داد:" دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما نتوانستیم این عنوان را کسب کنیم، برای مثال، ما باید قهرمان جام 96 می‌شدیم ولی مقابل عربستان سعودی در ضربات پنالتی باختیم و من هم یکی از پنالتی ها را از دست دادم. فکر می‌کنم بهترین بازی ما در آن سال، مقابل امارات بود، جایی که توانستیم عنوان سوم را کسب کنیم، در حالی که شایسته قهرمانی بودیم. خیلی خوب بازی کردیم و بدشانس بودیم که قهرمان نشدیم."
ایران در گروه D رقابت ها، ابتدا به مصاف یمن خواهد رفت و سپس با ویتنام و عراق روبرو خواهد شد.

دیدگاه‌ها