کد خبر : 1575276 | 20 آذر 1397 ساعت 12:11 | 266.6K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو ناراضی، بازیکنان در آستانه اعتصاب

پرسپولیس در گرگ و میش و بلاتکلیفی

با پایان مهلت حضور بازنشستگان در مسند مدیریت، باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر شرایط بلاتکلیفی را تجربه می‌کند که بیشتر از همه نارضایتی برانکو را همراه داشته است.

پرسپولیس در گرگ و میش و بلاتکلیفی

به گزارش "ورزش سه"، با مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان، حمیدرضا گرشاسبی نیز طی 48 ساعت اخیر در محل کارش حضور نیافته تا کارهای اداری باشگاه با مشکل بزرگی همراه شود. این در حالی است که به نظر می‌رسید با اجرایی شدن این قانون، وزارت ورزش و شخص مسعود سلطانی فر بعنوان رییس مجمع این باشگاه تصمیم جدی در این خصوص اتخاذ کند و باشگاه را از شرایط بلاتکلیفی خارج کند.


با این حال اکنون با غیبت محمدرضا حاجی بیگی و ابوالفضل روغنی به عنوان اعضای هیات مدیره و حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل باشگاه طی روزهای اخیر، این باشگاه اکنون از شرایط ایده آل یک تیم حرفه‌ای خارج شده و امور باشگاه نیز مختل شده است. موضوعی که در آستانه نیم فصل و با توجه به حضور این تیم در پروسه نقل و انتقالات بعد از یک سال محرومیت، می‌تواند بزرگترین ضربه را به پیکر آن وارد کند. مساله‌ای که برانکو ایوانکوویچ را طی روزهای اخیر نیز با نارضایتی بزرگی مواجه کرده و او خواستار پایان دادن به شرایط کنونی شده و پست اینستاگرامی او نیز به همین منظور انتشار یافت.


لیست برانکو روی هوا


اولین مساله در شرایط فعلی حضور این تیم در پروسه نقل و انتقالاتی است. سرخپوشان بعد از پشت سر گذاشتن دو محرومیت نقل و انتقالاتی اکنون امیدوار به تقویت تیم در بازار نقل و انتقالات زمستان هستند. برانکو ایوانکوویچ که در ابتدای فصل ریسک هدایت این تیم را عهده‌دار شد، اکنون در فاصله 90 دقیقه و تنها پایان بازی با پارس جنوبی امید زیادی به تقویت تیمش داشت و مساله اینجاست که او طی روزهای اخیر نتوانسته جلساتی با مدیران باشگاه برای تصمیم در خصوص لیست مدنظرش را برگزار کند. لیستی که اکنون بیشتر از وضعیت مدیران باشگاه در بلاتکلیفی قرار دارد و در صورتی که زمان بگذرد آنها با مشکل بزرگتری نیز مواجه خواهند شد. سرمربی سرخپوشان که با جذب 4 بازیکن در ابتدای فصل اکنون امیدوار بود با توجه به مصدومیت دو مدافع تاثیرگذار تیمش، بتواند در نقل و انتقالات به پوشش و برطرف کردن این ضعف بپردازد، طی روزهای اخیر گلایه خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده است.

 

اردوی نیم فصل در بلاتکلیفی


مهمترین موضوعی که توانسته پرسپولیس را در شرایط برتری نسبت به دیگر رقبا قرار دهد، اردوهای برنامه‌ریزی شده و بدنسازی مناسب آنهاست که در طول فصل کاملا خود را نشان داده است. برانکو ایوانکوویچ برای نیم فصل زمستانی نیز حضور در دوحه و کمپ اسپایر را در نظر داشته است و آن را اعلام کرده تا بتواند در نیم فصل دوم با آمادگی مطلوب و مدنظرش تیم را به مصاف رقبا بفرستد. با این حال اکنون شرایط این اردو نیز در بلاتکلیفی بزرگی قرار دارد. غیبت مدیران سابق در محل کار و عدم مشخص شدن شرایط مدیریتی جدید تیم توسط وزارت ورزش باعث شده تا کارهای اداری و مالی مربوط به این اردو نامشخص باشد و آنها در مکاتبات برای در اختیار گرفتن محل اردویی و تهیه بلیت و اسکان و... به مشکل  بربخورند. این در حالی است که به پایان لیگ و زمان شروع اردو سرخپوشان زمان زیادی باقی نمانده است. مساله‌ای که در کنار لیست نقل و انتقالات دیگر موضوع مربوط به نارضایتی برانکو ایوانکوویچ را در پی داشته است.

 

پرسپولیسی‌ها اعتصاب می‌کنند؟


بازیکنان پرسپولیس که طی ماه‌ها اخیر علیرغم مشکلاتی که داشتند با همراهی با مدیران تیم و با توجه به مسائل مربوط به بدهی‌های سابق نسبت به مطالبات خود سکوت کرده بودند، امروز بیانیه‌ای انتقادآمیز منتشر کرده و اعتراض خود را اعلام کردند. پرسپولیس به عنوان مدعی جدی قهرمانی این فصل و تیمی که توانسته به فینال آسیا راه یابد، در شرایطی که از دو نقل و انتقالات اخیر محروم بوده، تاکنون تنها 20 درصد دریافتی داشته است. موضوعی که با وعده مسوولان باشگاه قرار بود تا نیم فصل دریافت مطالبات به 50 درصد برسد ولی اکنون این اتفاق رقم نخورده است. بازیکنان پرسپولیس اعلام کرده‌اند در پایان دیدار مقابل پارس جنوبی و با توجه به برنامه ریزی برانکو برای برگزاری تمرین یکهفته‌ای پیش از تعطیلات، در آن حضور نخواهند داشت و در صورتی که بی توجهی باشگاه و اسپانسر و وزارت ورزش به این شرایط ادامه داشته باشد در اردو نیز حاضر نخواهند شد. موضوعی که می‌تواند دومین خطر بالقوه برای شکست بزرگ تیمی باشد که طی چهار سال اخیر به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و انتظار هواداران خود را به خوبی برآورده کرده بود.


تکلیف نامشخص پاداش‌های آسیایی


پرسپولیس بعد از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به منبع درآمد مناسبی از این طریق دست یافت و قرار بود بخش عمده‌ی مشکلات خود را از این راه برطرف کند. با این حال مشکلات مربوط به تحریم بانکی باعث شد تا آنها از دستیابی به این پاداش تا این لحظه محروم بماند. این در حالی است که پیش از این راه‌هایی برای دستیابی به این موضوع پشت سر گذاشته بودند. با این حال با غیبت و بلاتکلیفی حمیدرضا گرشاسبی و سلب اختیارات او، موضوع مربوط به پاداش کنفدراسیون آسیا نیز بدون پیگیری همراه بوده است تا بزرگترین منبع درآمد و خوش‌بینی آنها برای برطرف کردن مشکلات نیز اینچنین شود.

 

وزارت تا چه زمانی سکوت می‌کند؟


در شرایطی که تا پیش از پایان مهلت بکارگیری بازنشستگان، وزارت ورزش حمایت خود نسبت به حمیدرضا گرشاسبی را اعلام کرده بود، اکنون با گذشت نزدیک به یکهفته از این مهلت، مسعود سلطانی‌فر هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است. این در حالی است که طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص مطرح بود و از نامزدهایی برای جایگزینی حمیدرضا گرشاسبی نیز یاد می‌شد. وزیر ورزش البته ترجیح داده بدون توجه به موضوع غیبت مدیران پرسپولیس و بلاتکلیفی باشگاه هنوز تصمیم خود برای آینده باشگاه را اعلام نکرده است و ایرج عرب که پیش از این معاون مالی باشگاه محسوب می‌شد به رتق و فتق اوضاع عادی می‌پردازد. این در حالی است که امور مربوط به مالی و برنامه ریزی و مکاتبات باشگاه همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

 

پرسپولیس در مسیر سقوط؟


با شرایط کنونی به نظر می‌رسد مسیر موفقیت پرسپولیس که طی چهار سال اخیر با ثبات مدیریتی و فنی دنبال شده، در یک موقعیت چالشی بزرگ قرار گرفته که در صورت تداوم این موضوع حتی می‌تواند آنها در مسیر سقوط قرار دهد. سرمربی سرخپوشان که علیرغم پیشنهادات مناسبی که در اختیار داشته ترجیح داده بود به هدف خود در تیم ادامه دهد، اکنون با توجه به اوضاع نامساعد مدیریتی و مالی و بلاتکلیفی بزرگی که شاگردانش پیش رو دارند در کنار برهم خوردن برنامه‌های تیمی و اردویی بزرگترین اکنون به نارضایتی بزرگی دست یافته که شاید تصمیم بزرگی از سوی او را نیز در پی داشته باشد. باید دید وزیر ورزش که طی روزهای اخیر علیرغم این مشکلات در زیرمجموعه خود ترجیح داده با سفرهای استانی و افتتاح پروژه‌ها واکنشی به موضوع مدیریت باشگاه پرسپولیس نداشته باشد، در نهایت چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

 

دیدگاه‌ها