کد خبر : 1575786 | 22 آذر 1397 ساعت 11:06 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال حضور داوران زن در جام جهانی 2022

نشست سه روزه اعضای فیفا در دوحه قطر امروز به پایان می رسد و قرار است در پایان جلسه اینفانتینو در کنفرانس خبری دستاوردها را اعلام کند.

احتمال حضور داوران زن در جام جهانی 2022 

به گزارش "ورزش سه"، در این نشست سه روزه 66 رئیس فدراسیون فوتبال حضور داشتند که یکی از آنها مهدی تاج بود و سه موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت: بررسی وضعیت داوران خانم، تکنولوژی ویدئو چک و میزبانی قطر در جام جهانی 2022. 

 

استفاده از داوران زن در جام جهانی 2022 اگر رخ دهد برای اولین بار خواهد بود و تا اکنون اتفاق نیافتاده که فیفا از داوران زن برای قضاوت بازی های جام جهانی استفاده کند. البته به تازگی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که قصد دارد در سال 2019 و در ای اف سی کاپ از داوران زن استفاده کند. 

 

پیش از برگزاری این نشست در خصوص همراهی ایران با قطر در برگزاری جام جهانی 2022 صحبت هایی شده بود و حتی فدراسیون فوتبال دراین زمینه اعلام آمادگی کرده بود و از سویی اعلام شده بود در صورت افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2022 از 32 تیم به 48 تیم فیفا همسایگان قطر را در برگزاری بازی ها فرا می خواند تا از این طریق روابط سیاسی قطر با کشورهای همسایه از جمله عربستان بهبود یابد. در پایان نشست امروز با توجه به اینکه یکی از محورهای بحث برگزاری جام جهانی 2022 بوده همه چیز مشخص خواهد شد. 

 

البته قطری ها اعلام کرده اند به تنهایی می خواهند برگزار کننده بازی های جام جهانی 2022 باشند. آنها در همین راستا در تلاش برای بهره برداری از 8 استادیوم نوین هستند و بحث همکاری با ایران تنها در خصوص اسکان برخی میهمانان در جزیره کیش بوده است و واقعیت این است ایران در خصوص امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شرایط برگزاری بازی ها جام جهانی را ندارد. یکی از شرایط حضور بانوان در استادیوم ها هست که هنوز در کشورمان حل نشده است.

دیدگاه‌ها