کد خبر : 1575849 | 22 آذر 1397 ساعت 15:34 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاداتی از تراکتورسازی داشتم؛

قطبی: با اشکان، احسان و مسعود مشکلی نداشتم

افشین قطبی معتقد است کار کردن با تیم های پرمهره کار ویژه ای نیست و کار سخت و پرانگیزه یعنی با تیمی که شرایط خوبی ندارد، بتوان نتیجه گرفت.

قطبی: با اشکان، احسان و مسعود مشکلی نداشتم 

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان که روز آینده برای اولین مرتبه در قالب سرمربی این تیم به صورت رسمی به فوتبال ایران بازمی گردد، در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر تراکتورسازی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 


قطبی صحبت هایش را با تشکر از مردم تبریز و میهمان نوازی آنها آغاز کرد و گفت: اول باید از میهمان‌نوازی مردم تبریز از فرودگاه تا هتل قدردانی کنم که به ما لطف داشتند. تبریز یکی از شهرهای زیبایی است که در آسیا دیده‌ام. این دیدار برای دو تیم سخت خواهد بود. تراکتورسازی تیمی پرمهره است که در دیدارهای اخیرش گل نخورده و بیشتر از ما هم گل زده و امتیاز کسب کرده است.


قطبی در مورد هواداران پرشور تراکتورسازی عنوان کرد: شنیده‌ام فردا هم هواداران باتعصب و پرشور تراکتورسازی برای تشویق به ورزشگاه خواهند آمد. ما باید تلاش کنیم کارمان را از جایی شروع کنیم و فکر می‌کنم در این 13 روز که در کنار تیم فولاد هستم بازیکنان ما خیلی پیشرفت داشتند و سعی کردند با تغییرات کوچک تأثیرات زیادی در روند تیم داشته باشند و امیدواریم این را فردا در عملکرد تیم ببینیم. خودم خیلی هیجان دارم که فردا در ورزشگاه هواداران ایرانی را ببینم، چرا که دلم برای‌شان تنگ شده است و خوشحالم که این بازی زیبا را در ورزشگاه یادگار امام انجام می‌دهیم.


سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره محروم و مصدوم تیمش در بازی فردا عنوان کرد: ما برای بازی فردا یک محروم داریم و فرشاد سالاروند را در اختیار نخواهیم داشت، اما بازیکن مصدوم نداریم و همه شاگردانم سرحال و با یک روحیه بسیار خوب فردا بازی خواهند کرد.


قطبی درباره تجربه‌اش از فوتبال ایران و اینکه باشگاه فولاد بیشتر به آکادمی توجه دارد، گفت: یکی از دلایلم برای قبول کردن کار در فولاد این بود که احساس کردم استعدادهای خوبی در فوتبال خوزستان است و فکر می‌کنم که عشق به فوتبال در اهواز بسیار زیاد است. مدیران باشگاه نیز هدف‌های بزرگی دارند و وظیفه من این است که خیلی زود بازیکنان جوان این تیم را به تیم اصلی وارد کنم و همزمان نتیجه هم برای ما مهم است و سعی می‌کنیم هرچه زودتر بهترین نتایج را برای تیم کسب کنیم.


وی درباره تقابل با اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و اختلافاتی که در زمان سرمربیگری در تیم ملی با شجاعی داشته است خاطرنشان کرد: خیلی ضروری است که در مورد احسان حاج صفی هم صحبت کنیم. این بازیکن قبلا که در پرسپولیس بودم یک گل به ما زد و کارمان را سخت کرد، کارشناسان می‌گفتند که می‌تواند بهترین دفاع چپ آسیا باشد به همین خاطر افتخار می‌کنم از اینکه حاج‌صفی برای تراکتورسازی و تیم ملی بازی می‌کند. در مورد شجاعی هم باید بگویم بازیکن خیلی خوب و فهمیده‌ای است و من مشکلی با او نداشتم. خیلی بازیکن خوب و انسان بسیار مهربانی است. جام ملت ها بسیاری نمی دانستند که بازیکنان ما مریض شده بودند و وقتی شجاعی به جام ملت ها رسید در فرم خوبی نبود و به نظرم انتقادات عادلانه نبود در مورد ایشان. اشکان را هم من با خودش و پدرش در آلمان دیدار کردم و خیلی دوست داشتم برای تیم ملی در جام ملت ها باشد؛ اشکان آن زمان در وولفسبورگ بازی می کرد ولی باشگاهش در آن زمان نتایج خیلی بدی گرفته بود و نمی خواست اشکان به تیم ملی بیاید. این بین من، پدر اشکان و خود اشکان بود و به آینده او فکر کردیم و من اولویت را روی بازیکن گذاشتم چون ممکن بود باشگاهش دیگر به او بازی ندهد. این داستان را خیلی ها نمی دانند ولی من هر سه بازیکن تراکتورسازی را خیلی دوست دارم و آنها بازیکنان بزرگی هستند.


سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره این موضوع که فولاد را او نبسته و شرایط خوبی ندارد. شما چه پتانسیلی در این تیم دیدید که فولاد را انتخاب کردید و اینکه همیشه از او به عنوان گزینه سرمربیگری تراکتورسازی یاد می‌کردند، عنوان کرد: فکر می کنم شما سه سوال پرسیدید. عشق به فوتبال در خوزستان و استعداد فوتبال خوزستان و ورزشگاهی که در اهواز ساخته شده از دلایل مهمی بود که من را به حضور در فولاد ترغیب کرد. مدیریت دکتر رضایی و شناختی که در چند روز گذشته از ایشان پیدا کردم به من ثابت کرد که این همکاری می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد. من کار سخت را دوست دارم؛ چیزی که همیشه به من انگیزه می دهد، انجام کاری است که نیاز به تلاش دارد. همانطور که همیشه صحبت می شود با یک تفکر قوی می توان یک چیز خوب ساخت. همه می توانند با یک تیم پرمهره تیم خوبی بسازند و ببرند ولی همه نمی توانند تیمی که بیشتر از سه بازی نتوانسته ببرد را در زمان کوتاهی جمع کند.

 

در مورد تراکتورسازی چیزی که من دوست دارم، هوادارانش است. موقعی که من سرمربی تیم ملی بودم، مردم را می دیدم که چقدر باشگاه را دوست دارند. صحبت هایی وسط فصل و قبلا در مورد آمدنم به تراکتورسازی انجام شد ولی متاسفانه هیچ کدام به نتیجه نرسید.

دیدگاه‌ها