کد خبر : 1576074 | 23 آذر 1397 ساعت 13:21 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

باید با تکنولوژی اشتباهات را کم کنیم

نصرتی: داوری جهت‌دار و ناپاک وجود ندارد

محمد نصرتی اعتقاد دارد با آوردن تکنولوژی های جدید می توان اشتباهات داوری را کمتر کرد.

نصرتی: داوری جهت‌دار و ناپاک وجود ندارد

به گزارش "ورزش سه"، محمد نصرتی مدافع سابق تیم های پرسپولیس، تراکتورسازی و البته تیم ملی ایران که گل صعود ایران به جام جهانی 2006 را به ثمر رساند و در سه جام ملت ها نیز حضور داشت، این روزها به جرگه مربیان فوتبال پیوسته و با 36 سال سن یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به حساب می اید. او در گفتگو با ورزش سه نظر خود را در خصوص موضوعات مختلف بیان کرد.

 

 

اشتباه داوری در جام جهانی هم بود

 

همیشه فکر میکنم اشتباهات داوری جزئی از فوتبال بوده، هست و خواهد بود. همانطور که اشتباه در بازیکنان و کادرفنی و مدیران هست، در داوران هم وجود دارد و پیش می آید. داوران هم ممکن الخطا هستند اما جایز الخطا نیستند. زمان ما هم این اشتباهات بوده و الان هم هست و این فقط به فوتبال ما ربط ندارد و در فوتبال دنیا هم دیده می شود. در جام جهانی و جام ملت ها هم دیدید که اشتباه داوری وجود داشت. داوران و فیفا تلاش می کنند با تکنولوژی هایی مثل VAR اشتباهات را به حداقل برسانند ولی در نهایت پیش می آید. اگر ما بخواهیم این اشتباهات را کم کنیم باید تکنولوژی را بیشتر کنیم، هم با دوربین ها و هم امکانات مختلف. من یادم می آید در زمان آقای دکتر دادکان که با آلمان بازی کردیم، مسئولین پخش تلویزیونی آلمانی آمدند 10 جایگاه دوربین در ورزشگاه به وجود آوردند تا بهتر فیلم برداری کنند! این یعنی تکنولوژی و ما باید این را در ایران هم به وجود بیاوریم.

 

 

داوران جزو شریف ترین قشر فوتبال هستند

 

من ندیده ام که اشتباه داوری جهت دار و غیر فوتبالی باشد و به این موضوع اصلا اعتقادی ندارم. اعتقاد دارم داوران ما یکی از شریف ترین قشر ورزش هستند، البته کسانی بودند که خبطی کردند که آن ها هم توبیخ و جریمه شدند.

 

 

انتخاب های کی روش سلیقه ای هستند

 

آقای کی روش به صورت سلیقه ای انتخاب می کند و فوتبال هم همین است، معیار انتخاب بازیکن سلیقه مربی است و نمی توان ایرادی گرفت. به هر حال مدافعانی هستند که چون سابقه کار کردن با آقای کی روش را دارند و با خصوصیات اخلاقی و تاکتیکی ایشان هستند، به تیم ملی دعوت شده اند اما دفاع هایی هستند که خوب کار می کنند و می توانستند گزینه باشند.

 

 

1363428

 

تیم برانکو بهترین پرسپولیسی است که دیده ام

 

پرسپولیس قطعا باید در پست مدافع میانی بازیکن بگیرد چون هم محمد انصاری را از دست داده و هم بازیکن دیگری ندارد. حسین ماهینی هم مصدوم شده اما مهدی شیری برای دفاع راست هست. در پست مهاجم آقای شریفی اضافه می شود، در پست هافبک هم رفیعی و ترابی هستند و فکر میکنم ضعف اصلی در خط دفاع باشد که باید حتما تقویت شود. پرسپولیس در نیم فصل اول فوق العاده بود. باتوجه به درگیری در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فکر میکنم فوق العاده کار کردند و این بهترین پرسپولیسی است که من به یاد دارم.

 

 

قطبی می تواند موفق باشد

 

من فکر میکنم افشین قطبی می تواند در فولاد موفق باشد چون هم با دانش است و هم حرفه ای. در بحث های روان شناختی هم مربی خیلی خوبی هستند و نسبت به آنالیز فوتبال هم اطلاعات خوبی دارند. فکر میکنم باتوجه آشنایی با فوتبال ایران و امکانات فولاد می توانند موفق باشند اما باید یار بگیرند، در یک سری خطوط ضعف دارند اما با درایت آقای قطبی می توانند موفق باشند. همانطور که در پرسپولیس سال 87 موفق شدیم و به قهرمانی رسیدیم.

 

 

هواداران تراکتور با این تیم زندگی می کنند

 

فکر میکنم تراکتور دست خوش خیلی حوادث شد که مهم ترینش در مدیریت کلان بود که از سپاه به آقای زنوزی واگذار شد. آقای زنوی از جیب شخصی هزینه می کند و بازیکنان خوبی هم گرفته اند، هم از روی سابقه و هم افتخار. مربیان خوبی هم گرفتند، فکر میکنم آقای توشاک هم مربی خوبی بود اما در آن برهه خیلی تغییرات در تیم وجود داشت. امیدوارم بتوانند موفق باشند من 5-6 سال آنجا  بودم و کاپیتان تیم بودم و می دانم طرفدارانشان با این تیم زندگی می کنند و فکر میکنم بتوانند به رتبه های بهتر برسند.

 

 

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

 

من فکر میکنم از بین سپاهان و پرسپولیس و تراکتور یکی قهرمان شود. من پرسپولیس را در اولویت می گذارم چون مربی فوق العاده ای دارند وقتی با آن بضاعت کم آنطور نتیجه گرفتند، قطعا در نیم فصل دوم با اضافه شدن یارهای جدید می توانند بهتر عمل کنند. من فکر میکنم مدعی اصلی پرسپولیس است، با احترام به تراکتور و سپاهان.البته انصافا پدیده هم با یحیی گل محمدی فوتبال خوب و مالکانه ای دارد، من چند بازی از این تیم دیدم  عالی بودند.

 

دیدگاه‌ها