کد خبر : 1576146 | 23 آذر 1397 ساعت 15:41 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

توصیه مورینیو به کلوپ: مهم، بردن جام است

ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد، در آستانه دیدار تیمش مقابل لیورپول، به یورگن کلوپ، سرمربی قرمزها، یادآور شد که برای یک مربی، مسئله مهم کسب جام است.

توصیه مورینیو به کلوپ: مهم، بردن جام است

به گزارش "ورزش سه"، مورینیو که در طول دوران حرفه ای اش به افتخارات زیادی رسید، بخش زیادی از موفقیت هایش را در لیگ برتر به دست آورد؛ از جمله سه بار فتح این رقابت ها با چلسی. هرچند دوران حضور او در منچستریونایتد چندان درخشان نبود اما یک قهرمانی در کامیونیتی شیلد، یک قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در لیگ اروپا نیز در با شیاطین سرخ به دست آورد.

این در حالی که علی رغم تحسین هایی که از سبک بازی لیورپول از زمان حضور کلوپ شده و این تیم به فینال لیگ اروپا و چمپیونزلیگ رسید اما نتوانستند به جامی دست پیدا کنند.

لیورپول در حال حاضر با 16 امتیاز برتری نسبت به منچستریونایتد رده ششمی، در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد اما مورینیو به کلوپ یادآور شد که مسئله مهم، کسب جام است.

او گفت:" نمی دانم، این به نگرش شما بستگی دارد. فکر می کنم بردن جام مهم است. این وقتی به طور ویژه اهمیت پیدا می کند که شما پتانسیل بردن جام را داشته باشید و به طور ویژه، وقتی اعلام می کنید که هدف تان بردن جام است.  

 

1332680

 

فکر می کنم گاهی اوقات، تنها گفتن این مسئله، هوشمندانه نیست اما وقتی پتانسیل آن را دارید، نباید چیزی را پنهان کنید. شما از روز اول پتانسیل تان را می شناسید و اشتیاق تان با پتانسیل تان ارتباط دارد و به خاطر آن می گویید "من می خواهم قهرمان شوم".

همه می توانند این را بگویند اما اینکه پتانسیل رسیدن به قهرمانی را داشته باشید، چیز دیگری است. اما فکر می کنم یورگن پیش از این گفته که می خواهند قهرمان لیگ برتر شوند، این هدف آنهاست."

در حالی که منچستریونایتد در تابستان خریدهای قابل توجهی نداشت، لیورپول با چند خرید خوب در ژانویه و تابستان 2018، متحول شده و این مسئله یکی از دلایل روند خوب این تیم در این فصل است. اما مورینیو اعتقاد دارد که عملکرد خوب لیورپول، تنها به هزینه های آنها در بازار بستگی ندارد.

" مسئله تنها پولی که آنها در بازار هزینه کردند، نیست. به خیلی چیزها بستگی دارد.

 

1360646

 

مسئله تنها هزینه کردن و تقویت تیم نیست. ساختن یک تیم فوتبال، چیزی بیش از اینهاست؛ فقط خرج کردن پول نیست. این مانند ساختن یک خانه است. اینطوری نیست که فقط مبلمان بخرید. اول باید کار کنید. به بهترین شکل برای مبلمان هزینه کنید و سپس آماده اید تا در یک خانه فوق العاده زندگی کنید."

مورینیو همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر تیم فعلی اش، با تیمی که باعث رضایت او بشود، فاصله دارد، گفت:" خیلی. چرا؟ دلایلش را گفته ام. تنها مسئله هزینه نیست."

دیدگاه‌ها