کد خبر : 1576611 | 25 آذر 1397 ساعت 10:45 | 40.7K بازدید | 0 دیدگاه

وزیرامورخارجه مهمان ویژه امیر قطر

رونمایی از ماکت ورزشگاه لوسیل با جواد ظریف

مراسم رونمایی از ماکت ورزشگاه افتتاحیه جام جهانی 2022 شب گذشته با حضور امیر قطر و مهمانان ویژه از جمله وزیر امور خارجه و سفیر ایران برگزار شد.

رونمایی از ماکت ورزشگاه لوسیل با جواد ظریف

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که سیاستمداران قطر این روزها میزبان چهره های سرشناس کشورهای مختلف در اجلاس دوحه هستند، مسئولان برگزاری جام جهانی 2022 از این فرصت نهایت بهره را بردند تا از ماکت ورزشگاه زیبا و 86 هزار نفری لوسیل در حضور چهره های سرشناس سیاسی و ورزشی دنیا رونمایی کنند.


در شرایطی که مراحل ساخت این ورزشگاه عجیب و چندمنظوره این روزها توسط پیمانکاران چینی و اروپایی در حال اجرا است شب گذشته مسئولان قطری با برپایی خیمه ای بزرگ و زیبا در حاشیه جنوبی این پروژه میزبان حمد بن آل ثانی امیر قطر و تعدادی از مقامات سیاسی کشورهای مختلف از جمله محمد جوادظریف وزیر امور خارجه و سفیر ایران در دوحه بودند تا از ماکت این ورزشگاه زیبا رونمایی شود.


ورزشگاه لوسیل به عنوان عجیب ترین پروژه در حال ساخت برای جام جهانی قرار است بعد از میزبانی از این تورنمنت در سال 2022 بلافاصله تخریب و به بیمارستان و مجتمع مسکونی در برج های بزرگ اطراف دوحه تبدیل شود از همین رو تماشای امکانات و نحوه ساخت آن برای مهمان سرشناس حاضر در رونمایی جالب توجه بود.


علاوه بر چهره های سیاسی حاضر در مراسم می توان از ژاوی هرناندز، رود گولیت، فرانک دی بوئر، نایجل دی یونگ، اومتیتی ملی پوش فرانسوی بارسلونا و ... به عنوان سرشناس ترین چهره های ورزشی حاضر در مراسم یاد کرد که در فضای امنیتی حاکم بر اطراف ورزشگاه در این رونمایی حضور داشته و اتفاقا برنامه های جالبی نیز با مشارکت آنها در چادر محل استقرار مهمانان برگزار شد.


ورزشگاه لوسیل به عنوان میزبان افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی از آن دست پروژه هایی است که بالغ بر 400 تا 450 میلیون یورو هزینه روی دست مقامات برگزار کننده جام جهانی 2022 گذاشته که این پروژه توسط شرکت راه آهن سراسری چین همین طور پیمانکارانی از هلند و فرانسه در حال ساخت است. گنجانیش ورزشگاه 86 هزار نفر و دارای امکاناتی بی نظیر برای پذیرایی از مهمانان ویژه خواهد بود.

 

عکس: امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها