کد خبر : 1576636 | 25 آذر 1397 ساعت 11:42 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

اتاقک نجات هواداران متعصب تراکتور

اتوبوس سیار؛ مورد دوست داشتنی ورزشگاه یادگار

ورزشگاه یادگار امام این روزها میزبان یک اتوبوس ویژه است که وظیفه ای مهم بر عهده دارد.

اتوبوس سیار؛ مورد دوست داشتنی ورزشگاه یادگار

به گزارش "ورزش سه"، هواداران تیم تراکتورسازی جزو متعصب ترین هواداران فوتبال کشور محسوب می شوند. در فصل جاری با توجه به شرایط خوب تیم تراکتورسازی، بازی های خانگی این تیم همواره میزبان تعداد قابل توجهی از تی تی هاست. بازی های خانگی تراکتورسازی در فصل جاری به طور میانگین در هر بازی حدود 50 هزار نفر هوادار دارد. روز جمعه هفته گذشته در آخرین بازی خانگی تراکتورسازی در نیم فصل اول بیش از 80 هزار نفر هوادار در ورزشگاه یادگار امام حضور داشتند و بازی تیم محبوب خود مقابل فولاد را از نزدیک تماشا کردند. یکی از مشکلات بزرگی که در بازی های خانگی تراکتورسازی در فصل جاری شاهد بودیم، اتفاقات ناخوشایندی بود که در جریان بازی برای تعداد قابل توجهی از هواداران رخ می داد که به تازگی تدبیر ویژه ای برای آن اندیشیده شده است.

 

1364039

 

با توجه به حساسیت بالای بازی های تراکتورسازی و البته شور و هیجان غیر قابل وصف هواداران این تیم، بازی های خانگی سرخ پوشان فوتبال آذربایجان همواره تعداد زیادی هوادار مصدوم به همراه دارد. این موضوع که نظیر آن را کمتر در دیگر ورزشگاه ها شاهد هستیم باعث شده تا آمبولانس های حاضر در ورزشگاه که معمولا تعدادشان دو دستگاه است، در طول بازی به ارائه خدمات و گاها انتقال هواداران مصدوم به بیمارستان بپردازند و این در حالی است که هر لحظه ممکن است در داخل زمین بازی اتفاقاتی رخ دهد که نیاز به آمبولانس احساس شود. در چنین شرایطی بی شک مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و حتی ممکن است گاهی به دلیل کمبود تجهیزات یا مشغول بودن کادر پزشکی حاضر در آمبولانس، جان عده ای در خطر باشد. در همین راستا، تدبیر جدید و قابل تحسینی در ورزشگاه یادگار امام اندیشیده شده که کار خدمات رسانی به هواداران مصدوم را آسان تر، بهتر و سریع تر می کند.

 

1364044

 

در بازی روز جمعه تراکتورسازی و فولاد وجود یک اتوبوس ویژه توجه ما را به خود جلب کرد. برای پی بردن به دلیل حضور این اتوبوس در ورزشگاه با مسئولان آن به گفت و گو پرداختیم و سپس با حضور در داخل اتوبوس وارد دنیایی از تجهیزات پزشکی شدیم که اتوبوس یاد شده را به یک بیمارستان کامل تبدیل کرده بودند. بر اساس گفته مسئولان این اتوبوس، به دلیل افزایش میزان مصدومیت هواداران تراکتورسازی در بازی های خانگی این تیم، اتوبوسی با تجهیزات کامل قرار است در تمامی بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه یادگار امام حضور پیدا کند. این اتوبوس هر آن چه که یک بیمارستان برای خدمات دهی به هواداران ارائه می کند را داراست. به این ترتیب به راحتی می توان هواداران مصدوم را در جریان بازی به سرعت در داخل آن مداوا کرد، بدون اینکه نیاز به انتقال آنها به بیمارستان داشته باشیم.

 

1364042

 

از مزایای این اتوبوس ویژه این است که آمبولانس های حاضر در ورزشگاه می توانند با تمرکزی بیشتر به خدمات دهی به مصدومان داخل زمین بپردازند. ضمن اینکه با وجود اتوبوس پزشکی در ورزشگاه یادگار امام، نیازی به انتقال مصدومان به بیمارستان نیست و این موضوع هم می تواند در وقت و هزینه صرفه جویی کند و هم سلامت مصدومان کمتر به خطر خواهد افتاد. طبق گفته مسئولان بیمارستان سیار حاضر در ورزشگاه یادگار امام، بازی با فولاد 10 مصدوم از بین هواداران به همراه داشت که سریعا در این اتوبوس به مداوای آنها پرداخته شد.

 

1364041

 

1364040

 

1364038

 

سعید عبدی

 

دیدگاه‌ها