کد خبر : 1576647 | 25 آذر 1397 ساعت 12:10 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان هر 48 دقیقه یک گل می زند

خط حمله ای که سپاهان را قهرمان نیم فصل کرد

تیم سپاهان قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد. تیمی که به همراه پرسپولیس بدون باخت به کار خود در دور رفت پایان داد و با 28 گل زده صاحب بهترین خط حمله بازی ها است.

خط حمله ای که سپاهان را قهرمان نیم فصل کرد

به گزارش "ورزش سه"، 9 گل از 28 گل تیم سپاهان توسط کی روش استنلی به ثمر رسید و این نشان می دهد تا چه اندازه این مهاجم در موفقیت تیم سپاهان در دور رفت بازی ها تاثیر گذار بوده است. او دو گل از این 9 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. در بازی با نساجی و فولاد. البته پنالتی بازی با نساجی با اشتباه کوپال ناظمی داور مسابقه به دست آمد. این دو پنالتی همه پنالتی های تیم سپاهان در دور رفت بوده است و 26 گل دیگر تیم روی کار ترکیبی و در جریان بازی به ثمر رسیده است.

 

سپاهان بعد از چهاردهمی در فصل گذشته بازی ها این فصل برای قهرمانی درلیگ برتر وارد میدان شده است. امیر قلعه نویی که با 5 قهرمانی پرافتخارترین مربی در لیگ برتر به حساب می آید همه آمال و آرزوهایش قهرمانی در این فصل از بازی ها است تا دوباره بعد از چند سال بر جام قهرمانی بوسه بزند. سپاهان هم در تلاش است با تصاحب دوباره جام بار دیگر به روزهای خوب در فوتبال ایران و هم چنین حضور در لیگ قهرمانان آسیا برسد. هر چند امیر قلعه نویی بیزار است از اینکه درابتدای فصل قول قهرمانی بدهد.

 

1357096

 

سبک بازی سپاهان در دور رفت بازی ها بردن توپ به کناره ها و ارسال روی تیر یک برای کی روش و روی تیر دو برای سجاد شهباززاده بوده است و کمتر توپ کات بک شده است. به این خاطر که کی روش به خوبی از عقب به فضا می زد و روی تیر یک توپ ها را قطع می کند. هر تیم دیگری هم کی روش را در اختیار داشت این سبک از بازی را برنامه ریزی می کرد. ارسال اوت دستی هم در برخی از بازیها برای سپاهان امتیاز آور بوده است به این خاطر که کی روش توپ سوم خوبی می سازد و جالب اینکه روی اوت ها کی روش توپ را روی تیر دو می فرستد و بازیکنانی که قرار است به توپ ضربه بزنند از عقب وارد فضا می شوند و در جاگیری اولیه دور از دروازه هستند. این تدبیر موجب شده تا سپاهان روی اوت دستی هم خطرناک باشد.

 

روحیه تهاجمی تیم سپاهان یک روحیه تیمی است به طوریکه می بینیم در خط دفاعی این تیم عزت الله پورقاز سه گل و دو پاس گل را به نام خود ثبت می کند. مدافع آرام و بی حاشیه ای که به لطف بازی های خوب خود در دور رفت می توانست دوباره در لیست کارلوس کی روش قرار بگیرد. اما اینروزها سرمربی تیم ملی ترجیح داده همبازی وی در ملوان یعنی محمد حسین کنعانی زادگان را به اردوی تیم ملی فرا بخواند.

 

1346245

 

سپاهان از جمله تیم هایی است که هم از اشتباهات داوری نفع برده است و هم متضرر شده است. در بازی هایی که سپاهان از اشتباهات داوری نفع برده است می توان به بازی با نساجی و استقلال تهران اشاره کرد. این تیم در بازی با پرسپولیس از اشتباه داوری آسیب دیده است و آنچه که سبب قهرمانی تیم سپاهان در دور رفت بازی ها شد فوتبال تهاجمی و روحیه برتری طلبی تیمی بود و نه چیزی غیر از این.

 

سپاهان در دور رفت به طور معدل از هر بازی 2.06 امتیاز کسب کرده است. معدل گل زده این تیم در هر بازی 1.86 است و از سویی این تیم هر 48 دقیقه یک گل می زند. این نشان می دهد تیم در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشته است و با همین روند می تواند برای قهرمانی بجنگد. اما در فاز دفاعی تیم 12 گل خورده است. بیشتر از تیم های پدیده و پرسپولیس و این بدین معنی است باید در فاز دفاعی تقویت شود.

دیدگاه‌ها