کد خبر : 1576888 | 26 آذر 1397 ساعت 11:05 | 319.1K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو به دنبال گرد و خاک روی نیمکت

3 بعلاوه یک خرید برای تقویت پرسپولیس

با پایان محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس اکنون این تیم به دنبال تقویت خود بعد از گذشت یک فصل و نیم است.

3 بعلاوه یک خرید برای تقویت پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، آخرین نقل و انتقال پرسپولیس بشار رسن است که اکنون روزهای پایانی قرارداد دو ساله خود را پشت سر می‌گذارد! سرمربی کروات پرسپولیس اکنون با عبور موفق از بحران دو محرومیت نقل و انتقالاتی امیدوار است با جذب نیروهای جدید شرایط تاکتیکی و فنی مناسبی را در ادامه مسابقات پشت سر بگذارند. تیم او در سه جام حضور دارد و دستیابی به موفقیت‌های بزرگی که در روزهای محرومیت موفق به انجام آن شده‌اند، انگیزه تیم را برای ارتقا و تداوم آن افزایش داده است.


نقل و انتقال رسمی پرسپولیس از شنبه این هفته با اعلام لیست مدنظر برانکو به ایرج عرب استارت خورده است. علیرغم وسواس خاص برانکو این لیست به بیرون درز کرده و البته نفرات مدنظر او چهره‌های ویژه و به طور کلی به عنوان ستاره فوتبال ایران محسوب نمی‌شوند. سرمربی کروات سرخپوشان سرمست از جذب ستاره‌هایی مثل سروش رفیعی و مهدی ترابی و بازیکنان کارآمدی مثل مهدی شیری و مهدی شریفی بیشتر به دنبال تقویت نیمکت خود بوده است که در این مدت، آسیب زیادی را متوجه تیم کرده بودند.

 


دروازه‌بان؛ همه چیز به بیرانوند بستگی دارد


رشید مظاهری، محمدرضا اخباری یا پسر پرسپولیسی؟


لیست پرسپولیس در خط دروازه تکمیل است اما با گمانه‌زنی‌هایی نیز همراه شده است. پرسپولیس در حال حاضر علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش وند را در اختیار دارد. دو گلر شماره یک و رزرو پرسپولیس به خوبی توانستند در دوران محرومیت نمایش موفقی از خود به جا بگذارند. با این حال طی روزهای اخیر بار دیگر شایعاتی مبنی بر جدایی بیرانوند افزایش یافته است. این دروازه‌بان ملی‌پوش بر پایه درخشش در جام جهانی روسیه اکنون نیز بار دیگر در پایان دوران محرومیت این شایعات را افزایش داده و گفته می‌شود به دنبال پیشنهاداتی است که مسیر او را به اروپا تغییر دهند. در صورتی قطعیت این انتقال گزینه‌های احتمالی دروازه پرسپولیس را می‌توان رشید مظاهری، محمد اخباری و علیرضا حقیقی دانست.
رشید مظاهری علیرغم نمایش دور از انتظار در این فصل که منجر به دوری‌اش از تیم ملی بعد از جام جهانی شد، اکنون به گزینه اصلی حضور در پرسپولیس تبدیل شده است و این در حالی است که باقی ماندن نیم فصل از قراردادش با ذوب آهن می‌تواند دردسر بزرگ این انتقال محسوب شود. با این حال این گلر قابل اعتماد را می‌توان گزینه شماره یک پرسپولیس در صورت جدایی علیرضا بیرانوند دانست و البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که سعید آذری به عنوان مدیرعامل ذوب آهن همواره نشان داده برای صدور رضایتنامه سخت‌ترین راه‌ها را پیش روی بازیکن و باشگاه درخواست دهنده قرار می‌دهد.


محمدرضا اخباری نیز دیگر گزینه پرسپولیس است. دروازه‌بان سابق تراکتورسازی و سایپا که سابقه حضور در چند اردوی تیم ملی را دارد، طی یکسال اخیر سرنوشت عجیبی را دنبال کرده تا از مسیر پدیده شدن خارج شود. با این حال این گلر جوان که این فصل را دور از فوتبال بوده با توجه به اینکه بازیکن آزاد محسوب می‌شود، گزینه محبوبی برای برانکو است و البته همه چیز بار دیگر به بیرانوند و جدایی‌اش مرتبط است.


گزینه دیگری که شاید حضورش در پرسپولیس در صورت جدایی بیرانوند میسر شود، علیرضا حقیقی است. دروازه‌بانی که طی چند سال اخیر مسیر پیشرفت خود را از پرسپولیس به اروپا دنبال کرد و سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت‌ها را در کارنامه دارد و از محبوبیت بالایی بین هواداران پرسپولیس برخوردار است و حضور چندساله در این تیم باعث شده تا به شرایط این باشگاه کاملا اشراف داشته باشد. حقیقی بعد از اینکه علیرغم حضور در یک نیم فصل در لیگ سوئد در جمع دروازه‌بانان برتر این لیگ قرار گرفت، بعد از پشت سر گذاشتن مراحل درمانی در مونیخ، اکنون به عنوان بازیکن آزاد بار دیگر سرنوشت خود را در فوتبال اروپا دنبال می‌کند و باید دید چه تصمیمی در ادامه اتخاذ خواهد کرد.

 

 

خط دفاعی؛ رباط صلیبی دردسرساز


شیری آمد، یک مدافع دیگر جذب می‌شود


پرسپولیس در چند ماه اخیر سه بازیکن خود را به دلیل مصدومیت رباط صلیبی از دست داده است که هر سه آنها در خط دفاعی بیشتر به کار گرفته شده بودند. محسن ربیع خواه، محمد انصاری و حسین ماهینی. از این جمع ربیع خواه به ترکیب بازگشته و ماهینی نیز هفته‌های پایانی به جمع سرخپوشان بازخواهد گشت. برانکو در ابتدای فصل مهدی شیری را از پیکان برای سمت راست دفاعی جذب کرده است. در حال حاضر سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، شایان مصلح و آدام همتی گزینه‌های حضور در خط دفاعی هستند که گفته می‌شود، برانکو نام محمد نادری، پدیده فصل گذشته تراکتورسازی را به باشگاه اعلام کرده است. این بازیکن 22 ساله که در این فصل راهی تیم کورتریک شده، فرصت چندانی در این تیم بلژیکی به دست نیاورده و احتمال جذب او افزایش یافته است. پرسپولیس در سمت چپ دفاعی شایان مصلح و محسن ربیع خواه را در اختیار دارد و مهدی شیری، سیامک نعمتی و آدام همتی و حسین ماهینی نیز گزینه‌های سمت مخالف هستند که با جذب این مدافع میانی نقل و انتقالات پرونده نقل و انتقالات پست دفاعی بسته خواهد شد.

 

 

خط میانی؛ تمدید بشار در دستور کار


ستاره‌ها به خط شدند و در انتظار حضور گزینه گمنام


شرایط خط میانی پرسپولیس مناسب است. آنها اکنون کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، حمید طاهرخانی، سعید حسین پور را در اختیار دارند و سروش رفیعی و مهدی ترابی نیز جذب شده‌اند. مهمترین موضوع برای پرسپولیس تمدید قرارداد بشار رسن است که این هافبک عراقی آن را به بعد از جام ملت‌ها و تصمیم گیری در این رابطه منوط کرده است.


از سینا مریدی، هافبک فولاد خوزستان به عنوان دیگر گزینه مدنظر پرسپولیس یاد می‌شود. با این حال باید دید فولاد خوزستان که با افشین قطبی به دنبال صعود و بازگشت به روزهای اوج است با این انتقال موافقت خواهد کرد یا خیر. شنیده‌ها حاکی از پیشنهاد یک میلیاردی برای صدور رضایتنامه این بازیکن از سوی فولاد است، مساله‌ای که بعید است پرسپولیس با آن موافقت کند و به دنبال گزینه‌های دیگر خواهد رفت. با این حال مریدی که با 22 سال سن توانایی حضور در پست دفاع چپ و هافبک دفاعی را داراست با توجه به این خصوصیات مورد توجه برانکو قرار گرفته و باید دید این انتقال سرانجام خواهد گرفت یا خیر.

 

 

خط حمله؛ جمع آقای گل‌ها جمع می‌شود؟


طارمی گزینه دور از انتظار سرخ‌ها


علی علیپور در دوران محرومیت به خوبی توانست بار خط حمله تیمش را به دوش بکشد و یک عنوان آقای گلی را از آن خود کرد و این فصل نیز در کورس قرار دارد. منشا علیرغم نمایش تاثیرگذار در آسیا بار دیگر در لیگ داخلی دور از انتظار ظاهر شده و 13 بازی دور از گلزنی باعث شده و با توجه به هزینه دلاری که روی دوش باشگاه قرار داده، آنها را به صرافت تدبیری در این خصوص بیندازد. برانکو البته بی میل نیست از مهدی ترابی به عنوان بازیکن خط حمله تیمش سود ببرد و این در حالی است که نفرات جوانی مثل محمد امین اسدی و سعید کریمی نیز که به تازگی جذب شده‌اند، نشان داده‌اند از کیفیت لازم برای اعتماد در ادامه مسیر برخوردار هستند. مهدی شریفی نیز از نیم فصل دوم قادر به همراهی سرخ‌ها خواهد بود و برانکو امیدوار است این بازیکن با اعتمادی که دریافت کرده و صاحب پیراهن شماره 10 این تیم شده، بتواند نمایش موفقی از خود به جا بگذارد.


این در حالی است که از مهدی طارمی طی چند وقت اخیر به عنوان گزینه احتمالی بازگشت به پرسپولیس یاد شده است. طارمی که پیشنهادات مناسبی در دست دارد و حتی در صورت فسخ قرارداد با الغرافه قطر با توجه به جو شکل گرفته همچنان ترجیحش ادامه حضور در فوتبال خارج از ایران است و دو پیشنهاد مناسب از لیگ قطر نیز در اختیار دارد. بازگشت مهدی طارمی همانقدر که دور از انتظار است می‌تواند نزدیک نیز تلقی شود و تجربه نشان داده از آقای گل سابق پرسپولیسی‌ها هیچ چیز بعید نیست.

 

 

لیست خروجی پرسپولیس


برانکو در لیست زمستانی خود گزینه خروجی به باشگاه اعلام نکرده است و همه چیز را منوط به جذب نفرات مدنظرش کرده تا در صورت تحقق آن درباره قطع همکاری با بازیکنان خود تصمیم بگیرد. احسان علوان زاده اما شخصا تمایل به جدایی از این تیم دارد. هافبک پرسپولیس در طول دو فصل و نیم از حضورش در این تیم نتوانسته به آنچه که مدنظرش بوده دست یابد و تمایل دارد شانس خود را در تیم دیگری دنبال کند. از گادوین منشا نیز در صورت جذب مهاجم قابل اتکا به عنوان دیگر گزینه جدایی احتمالی از این لیست خبر می‌دهند که البته بعید است با توجه به باقی ماندن نیم فصل از قراردادش این مساله در این مقطع تحقق یابد، مگر اینکه خود این بازیکن چنین تصمیمی را در صورت کم شدن شانس حضورش در ترکیب اصلی احساس کند و تصمیم به جدایی بگیرد. برانکو پیش از نیم فصل قصد داشت یکی از بازیکنان تیمش را با توجه به حواشی که دنبال می‌کرد در لیست خروج قرار دهد که به نظر می‌رسد این تصمیم به پایان فصل موکول شده باشد و این بازیکن طی دیدارهای اخیر توانسته نمایش موفقی در جمع سرخپوشان به جا بگذارد.

 

 

دیدگاه‌ها