کد خبر : 1577001 | 26 آذر 1397 ساعت 17:53 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد تند یک پیشکسوت از رسول خادم حتی بعد از استعفا

در کافه تریا انتخابات کشتی را مهندسی می‌کنند

یکی از پیشکسوتان کشتی معتقد است رسول خادم در حال مهندسی کردن انتخابات جدید فدراسیون به سود خودش است.

در کافه تریا انتخابات کشتی را مهندسی می‌کنند

به گزارش "ورزش سه"، کنار رفتن رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و اداره این رشته پرمدال با سرپرست به بزرگترین دغدغه این روزهای اهالی کشتی تبدیل شده است. از سویی مسئولان فعلی فدراسیون بر روی سرعت بخشیدن به روند برگزاری انتخابات تاکید دارند و از سوی دیگر برخی مخالفان معتقدند رسول خادم با وجود کناره گیری همچنان روی همه امور نظارت داشته و قصد دارد گزینه مورد نظرش را روی صندلی ریاست بنشاند.


بهروز یاری، یکی از پیشکسوتانی است که به عنوان منتقد رسول خادم چنین اعتقادی دارد. او در مصاحبه ای با خبرآنلاین جزییاتی را از اتفاقات اخیر کشتی مطرح کرده است.

 


اگر کشتی مدال آور نبود، وضع بهتری داشت
کشتی یک فدراسون ایرانی است و به طبع خواسته کشور ایران است. همانطور که نفت کشور ایران را بدبخت می کند مدال آوری کشتی گیران هم کشتی را به چالش کشیده است. اگر مدالی در آن وجود نداشت یا کشتی گیران ما در سطح دنیا ممتاز نبودند و کشتی را به حال خودشان می گذاشتند  راحت‌تر پیگیری می‌شد. امروزه جامعه به یک باوری رسیده است که فدراسیون کشتی نباید فقط معطوف به مدال آوری باشد. سرانه کشتی گیران را آوردیم در اردو فقط و فقط بحث مدال آوری مطرح است و این مسائل کشتی را از ریشه از بین برده است.

 


در کافه تریا برای کشتی نقشه می کشند!
فدراسیون بعدی که می آید به سر کار باید یک نگاه جامع به تمام قسمتهای کشتی داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد شاهد روزهای بهتری در کشتی هستیم؛ به ویژه اخلاق مداری که امروزه فقط شعار آن را می دهیم در صورتی که در عمل به آن توجه نکردیم. پیگیری بحث روانی قهرمان ها و حتی بعد از دوران قهرمان های و به چالش کشیده شدن زندگی بسیاری از قهرمانان به عنوان مثال محمد رضایی قهرمان 62 کیلوگرم 1978 مکزیک، مثل محمد بزم آور. طی شدن دوران قهرمانی نباید قهرمانان ما را به پوچی برساند زیرا که هزینه ای برای ما ندارد فقط نیاز به مدیریت و برنامه ریزی است. که ما با قهرمانان بعد از دوران قهرمانی چه میکنیم؟ در بحث ویژه امروز مثل دوران قدیم در خیابان پاتریس لومومبا یک کافه تریای است که فدراسیون قبل هنوز در آنجا برنامه ریزی می کنند و نقشه می چینند.

 


آقای خادم اگر می‌خواهی، برگرد!
امروز اگر رسول خادم قصد بازگشت دارد؛ جامعه کشتی آن را قبول می کند، برگردد و من هم قبول می کنم و دوباره امتحان کند. اگر فکر می کنی جواب می دهد بیا و امتحان کن. رسول خادم با آمد و رفتی که داشت، استعفایی که دفعه قبل داشت و قهر اجباری این دفعه هیچ چیزی را اثبات نمی‌کند. اگر دوست دارد دوباره به کشتی ورود کند پس وایسا و کار کن. رسول خادم راهی را رفت که قبلا خطیب می رفت، خطیب راه یزدانی خرم را رفت، آن هم راه طالقانی را رفت، طالقانی راه سیروس پور و امیر خادم و مهندس ترکان را رفت. در اصل آفت کشتی ایران طلای علیرضا سلیمانی بود. سرازیر شدن پولهای بی رویه در کشتی بعد از جام جهانی 89 و توجه سیاسیون آفت کشتی شد. عملکرد رسول خادم مشخص است و نیازی به گفتن من نیست.

 


خادم باید خانه را مثل روز اولش تحویل می‌داد
من به عنوان منتقد فدراسیون حرف خودم را می زنم. رسول خادم مالک کشتی نیست و این کشتی است که رسول را به وجود آورد. رسول کشتی را به وجود نیاورد. حضور پدر قهرمانش در سال 1962 نشان می دهد که ایران قبل از رسول هم کشتی داشته است. قبل از او تختی و پهلوانان دیگر بوده است. کشتی از 1350 به وجود نیامده. رسول به کشتی بها نداده و کشتی امسال رسول زیاد آورده. ولی رسول خادم 6، 7 سال بیشترین زمان مدیریت فدراسیون را به خودش اختصاص داده است. از سال 1313 تا به امروز بیشترین زمان مدیریتی مال خادم است. جامعه کشتی یک خانه را به رسول اجاره داده است و وقتی خادم می خواهد برود باید خانه را مثل روز اولش یا بهتر تحول دهد. او در این سالها فقط به قهرمانی فکر کرد و در قهرمانی هم تیم های نایب قهرمانی آزاد و فرنگی را به رتبه های 7 و 8 تنزل مقام داد. به نظرم اگر ادامه مسیر با خادم به نفع کشتی است باید برگردد و کار کند و گرنه بهتر است دست از سر فدراسیون بردارد. نباید با حمایت هیئت های کشتی استان های کشور حمید بنی تمیم را ادامه دهنده راه فدراسیون کند.

 


در حال مهندسی انتخابات بعدی هستند
الان دارند لابی گری می کنند و چندین رئیس هیئت های کشتی را استان ها را تعویض کردند. درست یا غلط نفراتی در هیئت های کشتی استان های مختلف صاحب رای هستند که اشراف کامل به کشتی ندارند که در عزل و نصب های سنوات گذشته زیر بلیط رسول خادم قرار گرفتند. بعنوان مثال ریئس هیئت استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان. این هیئت کشتی ها در سطح ملی که نه در سطح باشگاهی هم کشتی نگرفتند. بینش کشتی ندارند ولی دل سپرده خادم هستند. خادم میخواهد فدراسیون بعدی ضعیف باشد یا حرف گوش کن خود خادم باشد. با جلساتی که با مسئولین فدراسیون کشتی در کافه تریا میگذارد در حال مهندسی  انتخابات فدراسیون بعدی هستند. من عاشق دوران قهرمانی خادم بودم و  معتقدم در کشتی آزاد هیچکس مانند رسول خادم نبود ولی سیاست مدیریتی خادم کشتی را به قهقرا برده و در هزار بُعد می توانسته کار کند ولی همه را فدای قهرمانی کرده است. در قهرمانی هم راه به جای نبرده است زیرا که رسول فکر می کند تنها ایرانی است که کشتی بلد است.

 


خادم به نفع خودش بهره برداری سیاسی کرد
یکبار رسول در مصاحبه ای گفته بود که مردم و کارشناسان تحلیل های دبستانی می کنند. یعنی همه تحلیل دبستانی می کنند اما آقای خادم تحلیل فوق دکتری می کند؟ یکی از سرمایه های ملی ما مالی و اقتصادی است دیگریش جوانانی هستند ک به این عرصه ورود می شوند. ما بیشترین ورودی جوانان به کشتی را در دنیا داریم، حتی از شوروی بیشتر اما رسول از این سرمایه هم به نفع خودش بهره برداری سیاسی کرد و ادامه دهنده مسیر سیاست حاکم بر کشور است. این چالشی که رسول در این زمان دارد انجام می دهد باید از سوی مسئولین وزارت ورزش خنثی شود.این روزها بعضی افراد دارند به کشتی ایران خیانت می کنند. خیانت دوستان در حد خیانت بابک زنجانی به جمهوری اسلامی است.

دیدگاه‌ها