کد خبر : 1577251 | 27 آذر 1397 ساعت 18:44 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

برای فسخ قرارداد کولاکوویچ باید هزینه کلانی می‌دادیم

داوری: پرونده انضباطی سعید معروف را ندیدم!

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: کولاکوویچ آماده است بعد از ورود به ایران درباره نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی 2018 پاسخگو باشد.

داوری: پرونده انضباطی سعید معروف را ندیدم!

به گزارش "ورزش سه"، افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال بعد از مجمع سالیانه این فدراسیون در جمع خبرنگاران صحبت هایی را درباره اتفاقات اخیر این رشته و همچنین برنامه های آینده خود مطرح کرد.


او در ابتدای صحبت خود اظهار داشت: جلسه خوبی برگزار و برخی مسائل از سوی روسای هیات های استانی مطرح شد. امیدوارم بتوانیم مصوباتی که قبلا داشتیم را با تاییدیه مجمع به سرانجام برسانیم و انشاالله تقویم سال 96 و 97 اجرایی شود. 


سرپرست فدراسیون والیبال درباره رویدادهای مهم پیش روی تیم ملی در سال 2019 گفت: هم لیگ ملت ها را در پیش داریم، هم مسابقات آسیایی و هم انتخابی المپیک. برای لیگ ملت ها در ارومیه و اردبیل میزبانی خواهیم کرد و پیش بینی های لازم انجام شده است. ناظران فدراسیون جهانی برای بازدید آمده اند و امکانات این 2 شهر را تایید کرده اند. ما هم ستاد این بازی ها را تشکیل می دهیم و رییس این ستاد را هم هفته آینده معرفی می کنیم. 2 ستاد استانی هم در ارومیه و اردبیل راه اندازی کردیم. یک جلسه هم هفته آینده در دفتر آقای داورزنی خواهیم داشت که استاندار اردبیل و مسئولان برگزاری مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. ما اولین جلسه کاری ستاد لیگ ملت های 2019 را روز یکشنبه هفته آینده برگزار می کنیم.


داوری درباره زمان تشکیل اردوی تیم ملی و حضور کولاکوویچ در ایران بیان داشت: قرار است کولاکوویچ 18 دی ماه وارد ایران شود. ابتدا باید درباره قراردادی که با فدراسیون والیبال در خردادماه سال جاری امضا کرده، با هم به توافق برسیم. بعد از آن هم سرمربی درباره انتخاب بازیکنان تصمیم گیری می کند. البته قبل از این هم با کولاکوویچ تماس گرفتیم چون در صورت راهیابی به فینال لیگ ملت ها باید به آمریکا برویم. به خاطر زمانبر بودن صدور ویزای آمریکا از سرمربی تیم ملی خواستیم لیست اولیه ای را تهیه کند تا برای ویزا اقدام کنیم. کولاکوویچ هم با دستیارانش در ایران از جمله پیمان اکبری و سعید رضایی ارتباط گرفته تا لیست نهایی را تا هفته آینده به ما اعلام کند. 


وی در پاسخ به این سوال که چرا کولاکوویچ برای پاسخگویی درباره نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی 2018 زودتر به ایران نمی آید، عنوان کرد: من درباره اتفاقات گذشته صحبت نمی کنم چون خودم حضور نداشتم. با این حال کولاکوویچ کاملا آماده است، به محض اینکه وارد ایران شود، در این خصوص در نشست های کارشناسی حضور پیدا کند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. قطعا این اتفاق خواهد افتاد. همین الان هم نمی توانیم بگوییم او در کشور خودش بیکار است چون آنطور که بررسی کردم، آنالیزور تیم ملی فیلم تمام بازی های لیگ را برای او ارسال می کند و سرمربی شناخت کافی را از بازیکنان و وضعیت آنها دارد. باید این حق را به کولاکوویچ بدهیم که به ایران بیاید و پاسخگوی سوالات باشد.


سرپرست فدراسیون والیبال درباره اینکه چه اتفاقی باعث ادامه همکاری با کولاکوویچ شده و آیا غرامت ناشی از فسخ قرارداد باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده یا خیر، گفت: فدراسیون والیبال با کولاکوویچ قرارداد امضا کرده و حتی تفاهم نامه هم نیست. در این قرارداد یک برگی، اشاره به قرارداد قبلی شده و درباره ادامه همکاری هم توافق شده است. البته باید بنشینیم و درباره مسائل مالی آن توافق کنیم. این قرارداد نه تنها تعهدآور که قطعی است. اگر بخواهیم در اجرای این قرارداد تعلل ایجاد کنیم، متحمل هزینه های کلانی خواهیم شد که باید به این مربی پرداخت کنیم که ممکن است شکایت هایی را هم به همراه داشته باشد. این اتفاق رخ داده و ما هم سعی کردیم از آن بهترین استفاده را کنیم. این قرارداد تا سال 2021 اعتبار دارد. 


وی درباره اینکه باید دبیر فدراسیون و سرپرست تیم ملی معرفی شوند، افزود: برای دبیری فدراسیون با 2، 3 گزینه صحبت کردیم. به زودی گزینه نهایی را معرفی می کنیم که صددرصد از دل جامعه والیبال هستند. درباره سرپرست تیم ملی هم صحبت هایی شده؛ اما باید در این خصوص صبر کنیم تا کولاکوویچ هم بیاید و نظرش را بدهد. 


داوری در پاسخ به این سوال خبرنگار "ورزش سه" که ممکن است خوش خبر به عنوان سرپرست تیم ملی بازگردد، گفت: خوش خبر با توجه به صحبت هایی که از سوی خودش مطرح شده، بعید می دانم دیگر در این زمینه بتواند فعالیتش را ادامه دهد. با این حال خوش خبر یکی از کارآمدترین افراد والیبال بوده و نقش موثری در موفقیت های والیبال داشته است. با این حال با توجه به عدم علاقه خودش برای سرپرستی در میان گزینه های ما نیست. البته امیدوارم فضا تلطیف شود و بتواند بازهم از تجربیات خوش خبر استفاده کنیم.

 

سرپرست فدراسیون والیبال در پایان هم به دیگر سوال "ورزش سه" پیرامون سرنوشت پرونده انضباطی سعید معروف به خاطر پست اینستاگرامی اش علیه رییس قبلی فدراسیون چه خواهد بود، بیان داشت: من پرونده ای در این خصوص در کمیته انضباطی ندیدم. البته مسائلی را در این باره شنیدم؛ اما چیزی به من ارائه نکرده اند. بعید می‌دانم پرونده‌ای در این خصوص وجود داشته باشد چون اگر بود، من آن را می دیدم. اگر قبلا هم تشکیل شده بود، باید در مستندات ما باشد که من می گویم نیست!

دیدگاه‌ها