کد خبر : 1578254 | 02 دی 1397 ساعت 09:16 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار پارک ژوراسیک برای اسطوره‌ی سوئدی؟

باشگاه سوئدی ای آی کی، قهرمان لیگ سوئد در اقدامی عجیب اعلام کرده که هوادارانش می‌توانند به عنوان هدیه‌ی کریسمس نمونه‌های دی‌ان‌ای کاپیتان اسطوره‌ای باشگاه را خریداری کنند.

تکرار پارک ژوراسیک برای اسطوره‌ی سوئدی؟

به گزارش "ورزش سه"،  باشگاه سوئدی ای آی کی اعلام کرد که هواداران باشگاه می‌توانند نمونه‌های کریستالیزه شده‌ی دی‌ان‌ای نیلس اریک یوهانسون کاپیتان اسطوره‌ی این باشگاه را با پرداخت 3499 کرون سوئد خریداری کنند. اسطوره‌ای که در ماه فوریه سال جاری به دلیل عارضه‌ی قلبی مجبور به کنار گذاشتن فوتبال و بازنشستگی شده بود. نیلس اریک یوهانسون علاوه بر این باشگاه سوئدی به مدت کوتاهی سابقه‌ی بازی در بایرن مونیخ آلمان را هم دارد و ممکن است هواداران این تیم آلمانی هم به خرید نمونه‌های دی‌ان‌ای او علاقه نشان دهند.

 

1366064

 

دی‌ان‌ای آقای یوهانسون در لوله‌های مخصوص به هواداران فروخته خواهد شد و هر نمونه تا  500 سال دوام خواهد داشت. یوهانسون در گفتگو با رسانه‌ها در این باره گفت:" مثل فیلم پارک ژوراسیک می‌ماند. 500 سال دیگر شاید یک عالمه یوهانسون ببینید که این طرف و آن طرف می‌دوند، کسی چه می‌داند؟".

 

1366065

 

 

یوهانسون در ادامه توضیح می‌دهد که با داشتن این دی‌ان‌ای کلون کردن او از نظر تکنیکی ممکن خواهد بود ولی به همین دلیل بخشی از دی‌ان‌ای او عمداً حذف شده تا به این ترتیب از رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی در آینده جلوگیری به عمل آید.

 

دیدگاه‌ها