کد خبر : 1578262 | 02 دی 1397 ساعت 09:58 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی کی‌روش با خبر خوش از انگلیس پایان یافت

جهانبخش آماده بازی در جام ملت‌ها

آسیب‌دیدگی علیرضا جهانبخش مهم‌ترین دغدغه این روزهای کارلوس کی‌روش است.

جهانبخش آماده بازی در جام ملت‌ها

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ،  قریب به اتفاق رسانه‌هایی که اخبار جام ملت‌های آسیا را پوشش می‌دهند، از جهانبخش به‌عنوان یکی از ستاره‌های مسابقات نام می‌برند. بازیکنی که هفته‌هاست درگیر مصدومیت از ناحیه همسترینگ است و البته از ترکیب برایتون دور.  آخرین بار در بازی برایتون مقابل اورتون در مرسی‌ساید، علیرضا را در ترکیب تیم انگلیسی‌اش دیدیم. یعنی حدود 7 هفته قبل. برایتون که 3 پیروزی متوالی مقابل وستهم، نیوکاسل و ولورهمپتون به ‌دست آورده بود، این بار در خانه اورتون شکست خورد تا نوار بردهایش قطع شود. شکستی که البته باعث نشد موقعیت این تیم در میانه‌های جدول لیگ برتر به خطر بیفتد.


برایتون از آن روز به بعد، 6 بازی انجام داد و تنها 2 پیروزی کسب کرد. این تیم در غیاب جهانبخش، مقابل کاردیف‌سیتی شکست خورد، برابر لسترسیتی به تساوی رسید، 2 برد متوالی مقابل هادرسفیلد و کریستال‌پالاس به‌دست آورد و برابر برنلی و چلسی هم نتیجه‌ای جز شکست کسب نکرد.


 در همه این 6 بازی، علیرضا مصدوم بود و در ترکیب برایتون حضور نداشت. البته هفته قبل اخباری درباره حضور ستاره ایرانی برایتون مقابل چلسی شنیده شد اما تشدید آسیب‌دیدگی همسترینگ اجازه نداد جهانبخش را دوباره در لیگ برتر و یک بازی حساس ببینیم. برای بازی مقابل بورنموث در هفته هجدهم هم علیرضا جهانبخش غایب بزرگ برایتون است. بازیکنی که کریس هوتون روی او حساب ویژه‌ای باز کرده بود اما جام ملت‌های آسیا و حضور در ترکیب ایران باعث شد مربی ایرلندی از خیر استفاده از بازیکن 25ساله‌اش بگذرد و همچنان به او استراحت بدهد.


درباره علیرضا جهانبخش و میزان آسیب‌دیدگی‌اش اخبار ضد و نقیضی وجود دارد. عده‌ای معتقدند این بال ایرانی نمی‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند اما گروهی دیگر بر این عقیده‌اند که جهانبخش قادر است با پایان مصدومیت، برای ایران در امارات بازی کند.


آخرین اخبار از انگلیس اما امیدوارکننده است. جهانبخش مشکلی برای همراهی ایران در جام ملت‌های آسیا ندارد و همین خبر خوبی برای تیم ملی و کارلوس کی‌روش است. کادر پزشکی تیم ملی، همه روزه با پزشکان برایتون در تماس هستند تا از آخرین مراحل درمان جهانبخش اطلاعات جدیدی کسب کنند. اطلاعاتی که نشان می‌دهد علیرضا مشکلی برای همراهی تیم ملی در جام ملت‌ها ندارد.


بر این اساس و با توجه به حضور علیرضا جهانبخش در جام ملت‌های آسیا، این بازیکن 3 بازی آینده برایتون مقابل آرسنال، اورتون و وستهم را هم از دست می‌دهد. این غیبت، تنها به دلیل حضور جهانبخش در اردوی تیم ملی است که احتمالا اواخر همین هفته خواهد بود.


درباره حضور جهانبخش در زمین هم اخبار متفاوتی شنیده می‌شود. اینکه چه زمان پا به توپ می‌شود و از کدام بازی می‌تواند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد، پرسش‌هایی است که این روزها مطرح می‌شود. جهانبخش برای حضور در بازی نخست تیم ملی مشکل خاصی ندارد اما شاید کارلوس کی‌روش ریسک نکند و نام او را در ترکیب ثابت قرار ندهد.


تصمیم کارلوس کی‌روش، استفاده کامل از جهانبخش در بازی‌های مهم و در مرحله حذفی است. تنها دلیل این مساله هم رسیدن جهانبخش به شرایط بازی است. او 7 هفته در لیگ انگلیس بازی نکرده و به همین دلیل ریسک است که یکباره به ترکیب تیم ملی اضافه شود و از ابتدا بازی کند.


 حدود 2 هفته دیگر تا نخستین بازی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده. در این مدت، هم جهانبخش و هم سایر بازیکنان کلیدی تیم ملی می‌توانند آسیب‌دیدگی خود را پشت سر بگذارند و با آمادگی کامل در تمرینات شرکت کنند. آن وقت است که با حضور علیرضا جهانبخش و سایر بازیکنان مصدوم تیم ملی نظیر سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده و حتی صادق محرمی و کاوه رضایی می‌توانیم به موفقیت در جام ملت‌های آسیا و کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت مهم خوشبین باشیم.

دیدگاه‌ها