کد خبر : 1578547 | 03 دی 1397 ساعت 12:15 | 28.1K بازدید | 0 دیدگاه

هر جا ضرر می‌کنند، می‌گویند تقصیر رضازاده است!

حسین رضازاده و سودای بازگشت به وزنه برداری

رییس سابق فدراسیون وزنه برداری رسما برای بازگشت اعلام آمادگی کرده و می خواهد در انتخابات پیش رو با علی مرادی رقابت کند.

حسین رضازاده و سودای بازگشت به وزنه برداری

به گزارش "ورزش سه"، نام حسین رضازاده با وزنه برداری عجین شده و به هیچ وجه نمی توان قهرمان، سرمربی و رییس سابق فدراسیون را از این رشته جدا کرد. رضازاده که نامش در کتاب رکوردهای وزنه برداری به عنوان رکورددار دسته ۱۰۵+ کیلوگرم در حرکت دوضرب با ۲۶۳ کیلوگرم با توجه به تغییر اوزان جاودانه شد، این روزها برای بازگشت به فدراسیون وزنه برداری برنامه ریزی می کند.


دقیقا در چنین روزهایی اخباری درباره المپیک ۲۰۱۲ به گوش می رسد که در دوره ریاست حسین رضازاده انجام شده است. بعد از رسیدن سعید محمدپور به مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم به خاطر دوپینگ نفر اول تا چهارم این وزن و نقره ای شدن مدال کیانوش رستمی در دسته ۸۴ کیلوگرم، دیروز خبر رسید نواب نصیرشلال هم به مدال طلای دسته ۱۰۵ کیلوگرم رسیده چون دوپینگ رقیب اوکراینی او بعد از ۶ سال مثبت شده است.


با این وضعیت تیمی که با هدایت کوروش باقری به عنوان سرمربی و حسین رضازاده به عنوان رییس فدراسیون راهی المپیک ۲۰۱۲ شد، با ۳ مدال طلا و ۲ نقره به بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری ایران در المپیک رسیده است.


به همین بهانه با حسین رضازاده دقایقی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت‌های رییس سابق فدراسیون وزنه برداری را در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


وزنه برداران ایرانی به حقشان رسیدند


از اینکه نواب نصیرشلال هم بعد از ۶ سال به حق خودش رسید و به مدال طلا رسید، خوشحالم. در این چند سال حقانیت تیم ایران ثابت شد و بچه ها به مدال هایی که حقشان بود، دست یافتند. همه کشورهای صاحب نام جهان در این چند سال دوپینگ چند وزنه بردارشان درآمده؛ اما ما همان موقع هم گفتیم که به شدت با دوپینگ مبارزه می کنیم و الان نتیجه کارمان را می بینیم.


یادم نرفته کوروش باقری را تخریب می‌کردند


کوروش باقری در آن مقطع خیلی برای تیم ملی زحمت می کشید؛ اما متاسفانه برخی دست به تخریب می زدند. این اتفاقاتی که امروز رقم می خورد، نشان می دهند خداوند جای حق نشسته و هر کسی یک روز نتیجه کارش ثابت می شود. با ۳ طلا و ۲ نقره ای در المپیک لندن به دست آوردیم، بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری را رقم زدیم. سهراب مرادی تنها وزنه بردار ما بود که مدال نگرفت چون اوت کرد. او هم اگر مریض نمی شد و شرایط خوبی داشت، قطعا می توانست به مدال برسد.


تا ضرر می‌کنند، می‌گویند تقصیر رضازاده است!


این کارهای مثبت ما را نمی بینند؛ اما وقتی سهمیه ایران در المپیک ۲۰۲۰ کسر می شود، می گویند رضازاده بوده است! این قانون فدراسیون جهانی و IOC است، به من چه ربطی دارد؟ زمانی که وزنه برداری متضرر می شود، می گویند همه چیز تقصیر رضازاده است. این تصمیم به خاطر دوپینگ گسترده در وزنه برداری جهان گرفته شده است. ضمنا من به خاطر سمتی که در کنفدراسیون آسیا داشتم، به موضوع ورود کردم و درخواست دادم حداقل سهمیه ایران به عدد ۳ برسد؛ اما بازهم قبول نکردند.

 

1366371


یک دوپینگی از ما درمی آمد، مرا رها نمی‌کردند


آن مقطع در المپیک ۲۰۱۲ ما نمی توانستیم از روی ظاهر وزنه برداران متوجه شویم که دوپینگ کردند. حتی با آزمایش‌های اولیه هم این موضوع مشخص نشده و بعد از ۶ سال فهمیده اند کدام وزنه بردار دوپینگ کرده است. شما تصور کنید اگر خدایی نکرده در میان این همه دوپینگی فقط یک نفر از ایران بود، چه کاری با من می کردند. تا ۱۰ سال می گفتند رضازاده وزنه برداری را نابود کرده است! با این حال خدا جای حق نشسته و حتی وزنه بردارانی مثل بهداد، نواب و سعید محمدپور که در آن دوره حضور داشتند؛ می دانند ما چقدر برای وزنه برداری زحمت کشیدیم.


وزنه برداران را علیه فدراسیون تحریک می‌کردند


متاسفانه در دوره ای که من رییس فدراسیون بودم، برخی کارشکنی می کردند؛ اما الان همه چیز مشخص و روشن است. بعد از المپیک ۲۰۱۲ هم بازی درآوردند و وزنه برداران تیم ملی را تحریک کردند که باعث حاشیه شد. حتی خود وزنه برداران هم می دانند که چه کسانی آنها را علیه فدراسیون و کادرفنی تحریک می کردند.


با درخواست خانواده وزنه‌برداری وارد انتخابات می‌شوم


قصد دارم برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه برداری ثبت نام کنم. البته هنوز چند ماه باقی مانده؛ اما خانواده وزنه برداری و برخی از پیشکسوتان از من درخواست کردند که حتما وارد انتخابات شوم. کارنامه حسین رضازاده مشخص است. من کار و زندگی ام وزنه برداری است و ۲۰ سال خاک این رشته را خورده ام. امیدوارم بار دیگر بتوانم به وزنه برداری خدمت کنم.

 

1366372


شنیدم می خواهند انتخابات را مهندسی کنند


از برخی از دوستان شنیدم که فدراسیون در حال مهندسی کردن انتخابات است و نفرات مدنظر خود را در هیات های استانی قرار می دهد. خانواده وزنه برداری باید باهوش تر باشد. خود همین هیات های وزنه برداری در این چند سال به مشکلات زیادی برخوردند. روسای هیات ها باید با دید بازتر به انتخابات نگاه کنند. هر کسی نیتش کمک است و وجدان دارد، باید در قبال رایی که می دهد، پاسخگو باشد.

دیدگاه‌ها