کد خبر : 1578653 | 03 دی 1397 ساعت 18:34 | 385.2K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی کیک در دستم است به نان نگاه نمی‌کنم

واکنش برانکو ایوانکوویچ به جدایی از پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ سرحال و پرانرژی باز هم در یک گفتگوی مطبوعاتی حضور یافته مرد کروات که با نتایجش در ایران احترام بیشتری را برانگیخته در این مصاحبه جذاب به سوالات پاسخ داده است.

واکنش برانکو ایوانکوویچ به جدایی از پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که طی فصول اخیر نتایج موفقی در فوتبال ایران و آسیا به نام خود و پرسپولیس کرده، مورد توجه روزنامه وچرنی لیست کرواسی قرار گرفته و در گفتگویی با این رسانه کروات به سوالات آن واکنش جالبی داشته که در ادامه می‌خوانید. مهمترین پاسخ سرمربی کنونی پرسپولیس که شایعات زیادی درباره جدایی‌اش از این تیم شنیده می‌شود به پاسخ او درباره این مساله است.

 


محبوبیت در ایران؟
فقط این را می توان به شما بگویم که من یک میلیون و صد هزار نفر فالوور دارم و این کافی است که متوجه محبوبیت من بشوید.

 


مامیچ العین یا پرسپولیس
العین در مسابقات جام باشگاه های جهان شرکت کرده و توانسته دو قهرمان آمریکا و آفریقا را شکست دهد. با نتایج فوق العاده و معجزه آسا. این نشان می دهد کشورهای کوچک همانطور کاری که کرواسی در جام جهانی نشان داد، می توانند در فوتبال کار بزرگی را به انجام برسانند. می توانم بگویم که ما از العین قوی تر هستیم چرا که ما در لیگ قهرمانان فصل گذشته به فینال رسیدیم و در این مسیر دو تیم از امارات را حذف کردیم. اما رقابت و نبرد ما همچنان ادامه خواهد داشت.

 

جدایی از پرسپولیس بعد از دستاوردهای بزرگ؟
مربیان کرواسی در این فصل نتایج خوبی گرفتند، نه تنها در آسیا بلکه در تمام دنیا. در بلژیک ایوان لکو، در جام جهانی دالیچ، این ها نشان می دهند که کرواسی نقش مهمی در فوتبال دنیا دارد. اما همچنان برای مربیان ما سخت است که در لیگ های خیلی قوی جایی برای خود پیدا کنند و شغل ها به مربیان آلمانی، اسپانیایی و پرتغالی می‌رسد. جایگاه من در ایران خیلی خوب است. ما به فینال آسیا رسیدیم با صدهزار تماشاگر. در حالی که رییس فیفا هم در استادیوم حاضر بود و آن را به ذهن سپرد. او (اینفانتینو) به من گفت باید به این افتخار کنی. بنابراین وقتی کیک دستم است به نان نگاه نمی‌کنم!

 


بهترین بازیکن سال کرواسی
وقتی می خواهیم بهترین بازیکن سال کرواسی را انتخاب کنیم نمی توان او را فقط در بین 10 بازیکن برتر کرواسی قرار داد. آریان آدمی، بازیکن تیم ملی مقدونیه که در دیناموزاگرب بازی می کند، بهترین بازیکن کنونی لیگ کرواسی است اما ملیتی مقدونیه‌ای دارد. من به این خاطر او را انتخاب می کنم که اگر بازیکنانی مثل او در تیم نباشند نمی توانیم دست به کار بزرگی بزنیم. به عنوان مثال درست مثل کاری که بروزویچ در تیم ملی کرواسی در جام جهانی می کند. ژاوی و اینستا وقتی می توانند خوب کار کنند که بوسکتس پشت آنها باشد. آنها برای روزنامه نگاران بازیکنان جذابی نیستند اما می توانند تفاوت را شکل دهند.

 

1366476

 


شرایط دالیچ در چالش بعد از جام جهانی
وقتی به شما عشق و احترام می گذارند، سخت است که شغل تان را ترک کنید. زلاتکو کارش را در تیم ملی عالی انجام داده است. الان وقتی است که می تواند به درآمد هم دست یابد. وقتی درباره فشار صحبت می کنیم باید یادمان باشد که اگر بتوانیم آن را کنترل کنیم آن بهترین چیزی است که می تواند اتفاق بیفتد و اگر آن فشار وجود نداشته باشد نمی توانید به نتایج خوبی دست یابید. دالیچ در رقابت های ملت ها نتایج خوبی کسب کرد. نباید شکست 6 گله را به پای او بگذارید چرا که بازیکنان در تعطیلات  و در ساحل بودند و در آمادگی کامل نبودند. چیزی که باعث خوش بینی من می شود کار فوق العاده تیم در دو بازی آخر مقابل اسپانیا در زاگرب و انگلیس در ویمبلی است و این به من ثابت کرد که ما می توانیم همچنان با تیم های قدرتمند رقابت کنیم. کرواسی می تواند به عنوان یک مدعی جدی در جام ملت‌های اروپا شرکت کند.

 


ما انتظار داشتیم که زوران مامیچ بهترین مربی سال آسیا شود اما این جایزه به مربی کاشیما رسیده، نظرتان چیست؟
ژاپن قهرمان آسیا شد (کاشیما)، اگرچه در دو بازی رفت و برگشت آنها از ما برتر نبودند. زوران هم نمی توانست در این نظرسنجی حضور داشته باشد، چرا که نتیجه جایزه بهترین های آسیا قبل از جام جهانی باشگاه ها بسته شده بود. در عین حال آنها به پرسپولیس که قهرمان ایران شده بود و به آسیا رفته بود و به دلیل بسته شدن پنجره نمی توانست بازیکنی اضافه کند، توجهی نکردند. من می توانم این را بگویم که من خودم را مربی ای می‌دانم که توانسته کار بزرگی در این فصل آسیا انجام دهد.

دیدگاه‌ها