کد خبر : 1580107 | 10 دی 1397 ساعت 08:48 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون تیراندازی امیدوار به سهمیه المپیک

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: مصمم هستیم سهمیه تیراندازان کشورمان در المپیک را افزایش دهیم و برای اولین بار نیز سهمیه رشته اهداف پروازی را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی امیدوار به سهمیه المپیک

به گزارش ورزش سه به نقل از ایسنا ، علی دادگر در مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی کرمانشاه که امروز (9 دی) برگزارشد، به تاکیدات دین اسلام و بویژه پیامبراکرم(ص) درخصوص یادگیری رشته تیراندازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه باوجود این تاکیدات، اغلب کشورهای اسلامی در رشته های توصیه شده دین اسلام جایگاه و رنکینگ مناسبی در دنیا ندارند.

 

وی بابیان اینکه مسئولین ارشد کشور به رشته تیراندازی توجه ویژه ای دارند، عنوان کرد: تیراندازی رشته ای است که کشورها در زمان صلح توان نظامی خود را از طریق آن به رخ هم می‌کشند، در این راستا اغلب مورد توجه مسئولین کشورهای مختلف قرار دارد.


رئیس فدراسیون تیراندازی به موفقیت های یکسال اخیر ورزشکاران رشته تیراندازی ایران در میادین آسیایی و جهانی اشاره کرد و افزود: تا پیش از برگزاری بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا  تیراندازی ایران تنها سه مدال با حدود پنج فینالیست در مسابقات آسیایی داشت، اما در این مسابقات علیرغم اینکه تعداد ورزشکاران اعزامی ما با کاهش 20 درصدی همراه بود، توانستیم هفت فینالیست داشته و یک مدال کسب کنیم که نسبت به دوره های گذشته عملکرد قابل قبولی است، ولی در مجموع کارنامه خوبی برای ما نبود.



وی با اشاره به موفقیت ورزشکاران تیرانداز ایرانی در مسابقات جهانی کره جنوبی، عنوان کرد: در این مسابقات برای اولین بار در تاریخ تیراندازی ایران ورزشکاران ما در بخش تیمی و انفرادی توانستند مدال جهانی کسب کنند و این پیام را به سایر کشورهای قدرتمند این رشته بدهند که ایران کشوری درحال توسعه در رشته تیراندازی است.



دادگر از برنامه ریزی برای حضور درخشان تیراندازان ایرانی در مسابقات المپیک 2020 خبرداد و یادآورشد: در تاریخ تیراندازی ایران تاکنون هفت تا هشت سهمیه حضور در مسابقات المپیک را داشته ایم، اما هیچ مدالی کسب نکرده ایم. دربخش اهداف پروازی نیز سهمیه ای تابحال نداشته ایم.



وی اضافه کرد: دراین راستا مصمم هستیم با برنامه ریزی، تعداد سهمیه های المپیکی تیراندازی خود را افزایش دهیم و برای اولین بار بتوانیم سهمیه اهداف پروازی را کسب کنیم. ورزات ورزش نیز روی این رشته برای کسب سهمیه المپیک حساب ویژه ای باز کرده است.



رئیس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: مدال آوری ورزشکاران تیرانداز ایرانی و عضویت ما در هیات اجرایی فدراسیون جهانی که اخیرا اتفاق افتاد باعث شده تا نگاه به تیراندازی ایران در دنیا عوض شود، لذا امیدواریم حاصل این تغییر نگرش منجر به کسب اولین مدال ایران در مسابقات المپیک شود.



وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح جایگاه تیراندازی کرمانشاه در ایران پرداخت و گفت: این استان پتانسیل های بسیاری در تیراندازی دارد، بگونه ای که درحال حاضر چند ملی پوش تیراندازی ایران از این استان هستند.



دادگر بابیان اینکه طبق آمارها حدود 36 هزار نفر در کرمانشاه اسلحه مجاز دارند، یادآورشد: این ظرفیت بسیار بزرگی است که باید از آن برای توسعه این رشته در کرمانشاه استفاده کرد. 



وی همچنین بانامناسب دانستن زیرساخت های اهداف پروازی درکرمانشاه، تاکید کرد: اگر مسئولین ورزش استان و هیات تیراندازی پیگیری کنند تا سایت اهداف پروازی این استان راه اندازی شود، ما هم کرمانشاه را به عنوان یکی از قطب های این رشته در ایران معرفی خواهیم کرد.
 

 

 

 

دیدگاه‌ها