کد خبر : 1580900 | 13 دی 1397 ساعت 16:15 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری آخرین جلسات توجیهی وی ای آر در AFC

امسال برای اولین بار در جام ملت های آسیا شاهد حضور کمک داور ویدیوئی خواهیم بود.

برگزاری آخرین جلسات توجیهی وی ای آر در AFC

به گزارش "ورزش سه"، استفاده از این تکنولوژی از فصل گذشته در چندین لیگ معتبر اروپایی شروع و در جام جهانی 2018 نیز به کار گرفته شد که بسیار هم رضایت بخش بود. از این فصل در لالیگا نیز شاهد حضور VAR بوده ایم که باعث به حدقل رسیدن اشتباهات داوری شده است.

سپتامبر گذشته بود که ای اف سی تصمیم گرفت تا از این سیستم در جام ملت های آسیای 2019 امارات استفاده کند. قرار بر این شده است که از مرحله یک چهارم نهایی(24 ژانویه) یعنی هفت بازی انتهایی جام، وی ای آر به جام ملت ها بیاید.

 

 

1368997

 

 

در این مدت کارگاه های آموزشی مختلفی برای داوران تشکیل شده تا در مورد نحوه استفاده از وی ای آر توجیه شده باشند و ای اف سی تضمین داده است که مشکلی در این راه ایجاد نخواهد شد و VAR در جام ملت ها نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

 

امروز جلسه ای به همین منظور در کمیته داوران ای اف سی(کنفدراسیون فوتبال آسیا) تشکیل شد و در پایان آن شمس الدین، رئیس کمیته داوران آسیا گفت:« از حمایت های فیفا، اتحادیه بین المللی فوتبال، شرکای ما در امر تکنولوژی گل روی خط(چشم عقاب) و نیز ارائه دهندگان فن آوری کمک داور ویدیوئی متشکریم. انها به ما اطمینان داده اند که VAR با بالاترین استاندارد در جام ملت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در کمیته داوران آسیا تصمیم بر این گرفته شد تا از وی ای آر برای بالاتر بردن کیفیت بازی ها و به حداقل رساندن اشتباهات استفاده شود و تمام تمرکزمان را روی این مساله گذاشته ایم که هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نشود و تعهدات مان به بهترین شکل انجام شود.

در جلسه امروز فرصت خوبی مهیا شد تا در این مورد توضیحات کاملی درمورد نحوه استفاده از وی ای آر داده شده و تصویری واضح در این زمینه ارائه شود.»

 

لازم به ذکر است که وی ای آر در تمام تصمیمات داوری دخالت نخواهد کرد و تنها در مواردی چون خطاهای خطرناک شایسته کارت قرمز و یا پنالتی های واضح که از چشم داور پنهان مانده اند ورود می کند.»

 

 

دیدگاه‌ها