کد خبر : 1582354 | 19 دی 1397 ساعت 08:50 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

پوچتینو: مخالف فناوری نیستم ولی از VAR خوشم نمی‌آید

با وجود پیروزی تاتنهام بر چلسی در نیمه‌نهایی جام اتحادیه، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام هم بعد از بازی، مثل سرمربی چلسی به انتقاد از نحوه استفاده از سیستم VAR پرداخت.

پوچتینو: مخالف فناوری نیستم ولی از VAR خوشم نمی‌آید

به گزارش "ورزش سه"،  با اینکه پیروزی 1-0 تاتنهام مقابل چلسی در دور اول مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه، با یک پنالتی بدست آمد، پنالتی‌ای که کارشناسان درباره آن متفق‌القول نبوده و نظرات متفاوتی دارند، اما مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام هم بعد از بازی در گفتگو با خبرنگاران، مثل سرمربی چلسی به انتقاد از نحوه استفاده از سیستم VAR در انگلیس پرداخت.

 

بعد از آنکه در دقیقه 26 بازی، هری کین، کاپیتان و مهاجم تاتنهام در محوطه جریمه چلسی، توسط کپا، دروازه‌بان آبی‌ها سرنگون شد، داور بازی، مایکل اولیور، بازی را متوقف کرد و با کمک ویدیویی خود مشورت کرد. داور بازی در تصاویر ویدیویی دید که با وجود اعتراض بازیکنان و کادر فنی چلسی، کین با سزار آسپیلی‌‌کوئتا در یک خط بوده و بنابراین آفسایدی در کار نبوده است. در نتیجه کپا، دروازه‌بان چلسی یک کارت زرد دریافت کرده و ضربه پنالتی به نفع تاتنهام اعلام شد. پنالتی‌ای که توسط هری کین وارد دروازه شده و پیروزی تاتنهام را موجب شد.

 

1370954

 

اما پوچتینو در پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از سیستم VAR و پنالتی جنجالی بازی گفت:" من از این سیستم خوشم نمی‌آید. نه، از این سیستم خوشم نمی‌آید. ما امروز از VAR نفع بردیم ولی اگر به لیگهای دیگر هم نگاه کنید، مثل لالیگا، هیچکس از VAR راضی نیست".

 

پوچتینو در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد:" من از اینکه سیستم ویدیویی به نفعم کار کرده مسلما خوشحالم ولی دلم نمی‌خواهد فوتبال اینطور ادامه پیدا کند. من تکنولوژی را ترجیح می‌دهم ولی به شکل دیگری".

 

پوچتینو در ادامه گفت:" من طرفدار تکنولوژی هستم. تکامل را نمی‌توان متوقف کرد. ولی باید نحوه استفاده از فناوری مشخص و واضح باشد. درست همانطور که قوانین فوتبال مشخص و واضح است".

 

دیدگاه‌ها