کد خبر : 1582359 | 19 دی 1397 ساعت 09:36 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

باز هم نژادپرستی، دستگیری یک نفر در ومبلی

در جریان دیدار تیم‌های تاتنهام و چلسی در نیمه‌نهایی جام اتحادیه که دیشب برگزار شد، پلیس لندن اعلام کرد به دلیل انجام حرکتهای نژادپرستانه اقدام به دستگیری خاطیان کرده است.

باز هم نژادپرستی، دستگیری یک نفر در ومبلی

به گزارش "ورزش سه"، پلیس لندن اعلام کرد در جریان دیدار دو تیم تاتنهام و چلسی که دیشب در دور اول مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه در ومبلی برگزار شد و با پیروزی 1-0 تاتنهام به پایان رسید، یک نفر را به اتهام تحریکات شدید نژادپرستانه دستگیر کرده است.

 

واحد فوتبال پلیس کلان‌شهر لندن با انتشار یک پست توییتری نوشت:" پلیس امشب در جریان دیدار تاتنهام و چلسی یک مرد 17ساله را به دلیل تحریک شدید نژادپرستانه و به هم زدن نظم عمومی دستگیر کرده است. این فرد در حال حاضر در پاسگاهی در شمال لندن در بازداشت موقت به سر می‌برد".

 

1370961

 

اما پیش از شروع مسابقه دو تیم لندنی که جدال‌هایشان همیشه از حساسیت زیادی برخوردار است پلیس لندن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:" ما با باشگاه‌های فوتبال شهر لندن برای اطمینان از جلوگیری از انجام جرایم ناشی از نفرت، از جمله فحاشی‌های نژادپرستانه، همکاری نزدیکی داریم و با این جرایم با قدرت برخورد خواهیم کرد. هر حرکتی که در حیطه این جرایم قرار داشته باشد جدی گرفته می‌شود و به دقت بررسی خواهد شد".

 

این واقعه جدیدترین موردی است که از وجود رفتارهای نژادپرستانه در ورزشگاه‌های اروپایی خبر می‌دهد، ماجرایی که در هفته‌های اخیر چندین بار جنجالی شده و با مسائلی که برای رحیم استرلینگ بازیکن منچسترسیتی و کالیدو کولیبالی مدافع ناپولی پیش آمد، توجه ناظران را به رشد گرایش‌های نژادپرستانه در فوتبال اروپا جلب کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها