کد خبر : 1582892 | 21 دی 1397 ساعت 11:12 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

از مصدومیت ارزانی تا بحران گراهام آرنولد

مربی ایرانی بحران استرالیا را بررسی می‌کند

پوریا نبی عضو اتحادیه مربیان حرفه ای فوتبال استرالیا می گوید پس از شکست 1-0 مقابل اردن، اینجا همه از شیوه بازی تیم انتقاد می کنند اما بازیکنان هم از این انتقادها مصون نیستند!

مربی ایرانی بحران استرالیا را بررسی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، شکست مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا در گام نخست برابر تیمی نه چندان قدرتمند، تعجب همگان را به همراه داشت و حتی به جرات می توان این اتفاق را بزرگترین شگفتی تورنمنت تا اینجا دانست. پس از این باخت، بهترین کسی که می تواند فضای فوتبال استرالیا را برای ایرانی ها توصیف کرده و به پیش بینی آینده باتوجه به دانسته هایش بپردازد، عضو هیئت مدیره اتحادیه مربیان حرفه ای فوتبال استرالیا است؛ یعنی پوریا نبی تنها مربی ایرانی شاغل در کشور ساکروس.

 

 

پس از باخت به اردن در استرالیا چه خبر بود؟

 

در استرالیا هم برنامه تلویزیونی برای جام ملت ها وجود دارد و برای بازی با اردن گازمینا، مارک بوسنیچ و رابی اسلیتر میهمان برنامه بودند. گازمینا به خاطر رابطه دوستی که با آرنولد دارد خیلی انتقاد نمی کرد ولی رابی اسلیتر و مارک بوسنیچ انتقاد میکردند و نگران آینده بودند. آب سردی ریخته شده بود روی آن ها چون خودشان رو مدعی می دانستند و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد مسابقات شده بودند اما پس از بازی می گفتند اصلا ما می توانیم از گروه برویم بالا؟ از ساختار دفاع اردن تمجید می کردند، از مقاومتی که داشتند. البته اعتقاد داشتند حملات ساختار یافته در تیم استرالیا وجود نداشت.

 

 

چند بازیکن استرالیا پیش از جام مصدوم شدند. این ها در کیفیت تیمی تاثیرگذار هستند؟

 

به لحاظ نسل و تیمی که دارند فکر میکنم قطعا تیم خوبی در اختیار دارن، مربی نمی تواند اعتراض کند که کیفیت تیمشان پایین است. اکثر بازیکنان از خط دفاع تا هافبک و حمله همگی در اروپا بازی می کنند و این قطعا خیلی به کیفیت تیم کمک میکند. اما جت لگ یکی از مشکلاتی است که استرالیایی ها دارند. فکر می کنم رفته رفته با سپری کردن تورنمنت بدنشان تطبیق می یابد و تیم بسیار سرسخت و خوبی خواهند بود. به اضافه این که قطعا مصدومیت بعضی بازیکنان روی کیفیت تیم تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت. ارون موی هافبک تیم هادرسفیلد یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی استرالیا است که مصدومیتش در تیم باشگاهی باعث شد به تورنمنت نرسد، به نوعی می توان گفت محور حملات استرالیا هست. بویل بازیکن اسکاتلندی یک هفته قبل از شروع تورنمنت مصدوم شد و این قطعا تاثیر می گذارد. دانیل ارزانی هم آب سردی بود بر فوتبال استرالیا، فکر می کنم رفتن او به جام جهانی به این خاطر بود که بتواند در جام ملت ها بیشترین کیفیت را نشان دهد. همه این ها تاثیر منفی در تیم استرالیا می گذارد.

 

1371659

 

 

از روند آماده سازی تیم ملی برای جام ملت ها بگو، استرالیا توانست خودش را برای این تورنمنت آماده کند؟

 

باتوجه به این که عضو هیئت مدیره مربیان حرفه ای شاغل در استرالیا هستم، در یکی از اردوهای تیم ملی استرالیا در بریزبین داشتند، حاضر بودم. با کره در بریزبین بازی کردند و بردند. عمان را هم شکست دادند و لبنان را هم سه گله کردند. فکر می کنم بازی با تیم های عربی جهت آمادگی برای بازی با اردن بود. البته با یک شکست نمی توان ساختار فوتبال استرالیا و تیم ملی را زیر سوال برد. جلوی کره خیلی خوب بازی کردند و به کره خیلی فرصت کم دادند و کره فقط دفاع و ضدحمله می زد. آماده سازی آن ها خوب بود، فکر نمی کنم چیزی کمتر از ما داشته باشند. یک اردو در دوحه داشتیم که آن ها هم داشتند و در آخرین بازی هم عمان را 5-0 شکست دادند. به لحاظ آماده سازی فکر می کنم به چیزهایی که می خواستند رسیدند.

 

 

* نگاه ها به گراهام آرنولد در استرالیا چطور است؟ آیا وجهه ای که باید داشته باشد را دارد؟

 

گراهام آرنولد یکی از موفق ترین مربیان داخلی استرالیا است. پرستیژ و اعتبار بسیار زیادی در بین مربیان و هواداران فوتبال در استرالیا دارد. فکر می کنم یک دوره یا دو دوره دستیار مربیان خارجی در تیم ملی استرالیا بود. اینجا به عنوان یک جایگاه غرور و یک شخصیت برنده او را می شناسند. در یکی از نشست های خبری او نیز خبرنگاران پرسیدند که این صحبت ها از غرور تو است که آرنولد گفت نه از اعتقاد من به تیمم می باشد. ولی در مجموع اینجا جایگاه خوبی دارد و کاملا هم شناخته شده است، فکر نمی کنم استرالیا گزینه داخلی بهتری از آرنولد داشت؛ شاید تونی پوپویچ.

 

 

1371661

 

احتمال اخراج او در طول تورنمنت هست؟

 

نه، قطعا ادامه می دهد تا پایان جام ملت ها. در ساختار فوتبال استرالیا تصمیم انقلابی کمتر دیده می شود و این بار هم بعید است چنین اتفاقی بیفتد، احتمالش را صفر می دانم! البته اینجا همه توقع دارند تیم حداقل تا نیمه نهایی بالا برود.


پیش بینی خودت از سرنوشت استرالیا در جام ملت ها چیست؟

قطعا هیچ چیزی بعید نیست، کره هم لب به لب فیلیپین را رد کرد، اگر ایران به کره جنوبی بخورد بازی خیلی جذاب می شود. قطعا ایران در بازی هایی مثل یمن سراسر هجومی بازی می کند اما اعتقادم بر این است که باتوجه به کیفیت دفاعی که ایران در جام جهانی ارائه کرد فکر می کنم این موضوع در بازی با استرالیا به ایران کمک می کند. باتوجه به فوتبالی که استرالیا دوست دارد بازی کند، یعنی فوتبال مالکانه یک مقدار سعی می کنند به ایران فشار وارد کنند. من امیدوارم ایران آن بازی را ببرد اما فکر می کنم دیدار بسیار جذابی شود، شاید بهترین بازی جام.

 

 

سوال آخر؛ از مت رایان به عنوان دروازه بانی که گل خورد و از مهاجمانی نظیر رابی کروز که ناکام بودند، به چه شکل انتقاد یا حمایت می شود؟

 

مت رایان را فوق العاده قبول دارند. درست است که روی ضربه ایستگاهی و در تیر یک گل خورد اما اینجا اسطوره هست. گراهام آرنولد کشفش کرد و خودش فرستاد بلژِیک.

 

بازی را مک لارن، ام ویله و رابی کروز آغاز کردند. شرایط  رابی کروز را می توانم با مسعود شجاعی در فوتبال ایران ارائه کنم، کروز کیفیتی که در فوتبال اروپا ارائه می دهد را هیچ وقت نمی تواند در تیم ملی نشان دهد و همیشه مربیان تیم ملی روی کیفیت اروپایی اش حساب می کنند اما او نمی تواند همان کیفیت را ارائه کند. الان انتقاد وحشتناک انجام می شود که چرا گراهام آرنولد این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار داده است. وقتی توپ زیر پای رابی کروز می آید مردم معترض می شوند و هو می کشند. متیو لیکی که اصلا بازی نکرد، ام ویله سیاه پوست را مردم دوست دارند و از آرنولد تشکر می کنند که او را در زمین قرار می دهد. تامی راجیک خیلی بد بازی کرد اما در مجموع بازیکن خوب سلتیک اسکاتلند است و مک لارن خیلی ضعیف بود و قطعا وقتی تیم 1-0 می بازد و مهاجم گل نمی زند، مردم و رسانه ها از خط حمله انتقاد می کنند. اما در مجموع به پلن فوتبال استرالیا اعتراض داشتند و اعتقاد داشتند استرالیا می تواند با روش بهتری بازی کند.

 

1371660

 

 

دیدگاه‌ها