کد خبر : 1583239 | 22 دی 1397 ساعت 15:19 | 42.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرتاب بلند بیرانوند به جام ملت‌ها رسید (عکس)

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که با مشخصه پرتاب دست‌های بلند خود به فوتبال ایران معرفی شد، از آن در جام ملت‌ها نیز رونمایی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند که اکنون دومین جام ملت‌های خود را اینبار به عنوان شماره یک ایران تجربه می‌کند، بازی اول را با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به ساده‌ترین شکل ممکن ثبت کرد. شماره یک کنونی تیم ملی که در دوره قبلی این تورنمنت به عنوان دروازه‌بان ذخیره به همراه علیرضا حقیقی و محسن فروزان شانس حضور در استرالیا را به دست آورده بود، با روندی موفق اکنون طی 4 سال به شماره یک قابل اعتماد ایران تبدیل شده است.


مهمترین ویژگی علیرضا بیرانوند اما پرتاب دست های بلند او در موقعیت‌های ضدحمله است. اتفاقی که توجه خیلی از رسانه‌های خارجی را نیز پیش از این به خود جلب کرده بود. بیرانوند در دیدار با ویتنام روی یک صحنه بعد از مهار توپ بازیکن ویتنامی بلافاصله اقدام به پرتاب آن و ایجاد موقعیت ضدحمله برای سامان قدوس کرد که ناآشنایی این بازیکن با این مساله و سرعت بالای توپ مانع از شکل گیری کامل آن شد. با این حال بیرانوند که خصوصا در ترکیب پرسپولیس به خوبی از این ویژگی برای ایجاد موقعیت برای علی علیپور و گادوین منشا سود برده، به نظر می‌رسد در ادامه مسابقات و خصوصا دیدارهای که حریف با نفرات بیشتری در زمین ایران حضور دارد، قادر به ایجاد موقعیت خواهد بود.


بیرانوند در این دوره از مسابقات و طی دو دیداری که برابر یمن و ویتنام تا این لحظه پشت سر گذاشته‌ایم یکی از کم اثرترین بازیکنان تیم ملی لقب گرفته که با توجه به خلق فرصت‌های کم روی دروازه  مجبور به واکنش نشده و مجبور است با این حرکات توانایی خود را در اختیار تیم قرار دهد.

 

دیدگاه‌ها