کد خبر : 1583282 | 22 دی 1397 ساعت 19:40 | 82.4K بازدید | 0 دیدگاه

در شب درخشش ستاره پرسپولیس؛

یمن صفر- عراق 3؛ تعقیب و گریز با ایران

شاگردان کاتانچ در شب درخشش ملی پوش عراقی پرسپولیس موفق به برتری برابر یمن شدند تا از مرحله گروهی جام ملت‌ها صعود کنند.

یمن صفر- عراق 3؛ تعقیب و گریز با ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی یمن که در نخستین بازی جام ملت‌های 2019 با پنج گل مقابل ملی پوشان ایران شکست خورد و شروع ضعیفی در این رقابت‌ها داشت، امشب هم با وجود عملکرد بهتر نسبت به بازی اخیرش، نتوانست صاحب امتیاز شود و در دیداری که تیم ملی عراق به شدت برای کسب پیروزی و هم‌امتیاز شدن با ایران تلاش می‌کرد، با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا شرایط دشوارتری برای صعود از مرحله گروهی پیدا کند.


ملی پوشان عراقی بازی را هجومی و عالی آغاز کردند و تا دقیقه 20 از موقعیت‌های خود بهترین بهره را بردند و توسط مهند علی کاظم و بشار رسن به گل رسیدند، اما بعد از آن به دلیل کاهش توان بدنی عقب کشیدند و در نیمه دوم نیز برتری خود را حفظ کردند، اما با تعویض‌هایی که کاتانچ انجام داد، مجددا چندین موقعیت گلزنی به وجود آوردند و در ثانیه‌های پایانی گل سوم را توسط علاء عباس به ثمر رساندند تا برای دومین دیدار متوالی صاحب برتری شوند.


تیم ملی عراق با شکست تیم‌های ویتنام و یمن، در امتیاز 6 با تیم ملی ایران برابر شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم گروه D جام ملت‌های آسیا قرار گرفت؛ با این شرایط، جدال شاگردان کارلوس کی‌روش و سرکو کاتانچ در روز پایانی مرحله گروهی جذاب‌تر خواهد شد.

 

1372158


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه D
شنبه: 97/10/22 ؛ ساعت: 17
استادیوم: الشارجه
داور: فو مین(چین)؛ کمک‌ها: هو ویمینگ و کائو یو؛ داور چهارم: محمد مو آزی(مالزی)/ کمک داوران پشت دروازه: ما نینگ(چین) و لیو کوک مان(هنگ کنگ)

 

 

1372137

 

 

تیم ملی یمن
سعود السوادی، عمار حمصان، مدیر عبدربه، محمد با رویس،احمد علی الحیفی(46- احمد سعید)، حسین الغازی(30- وحید محمد الخیاط)، علاء الصاصی(83- احمد نبیل)، عبدالواسع المطری، احمد السروری و عماد منصور توفیق.
سرمربی: جان کوشیان

 

ر1372122

 

تیم ملی عراق
جلال حسن جاسم، علی عدنان کاظم، علاء علی مهاوی، احمد ابراهیم خلف، ربین غریب سولاقا، همام طارق فرج(54- امجد عطوان کاظم)، صفاء هادی عبدالله، بشار رسن بنیان، حسین علی السعیدی(89- محمد داوود)، احمد یاسین غنی و مهند علی کاظم(71- علاء عباس).
سرمربی: سرکو کاتانچ

 

1372123

 

 

 

اخطار


وحید محمد الخیاط(52) از یمن

 

 

شرح گل


یمن صفر - عراق 1 (دقیقه 11: مهند علی): بشار رسن در مقابل محوطه جریمه یمن به مهند علی پاس داد که این مهاجم 18 ساله با پیشتازی از مقابل چهار مدافع حریف و حرکتی تماشایی، با شوت روی پای زیبا دروازه را باز کرد و گل اول عراق را به ثمر رساند.

 

1372126

 

یمن صفر - عراق 2 (دقیقه 19: بشار رسن): ستاره پرسپولیس و تیم ملی عراق بعد از آنکه پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد، حسین الغازی را فریب داد و شوت‌زنی کرد که ضربه او پس از برخورد به پای مدیر عبدربه و تیرک عمودی دروازه یمن، تبدیل به گل شد.

 

1372135

 

یمن صفر - عراق 3 (دقیقه 1+90: علاء عباس): محمد داوود دو دقیقه بعد از ورودش حرکت سریعی از سمت راست محوطه جریمه یمن انجام داد که ارسال او به مقابل تیرک دوم و پاس احمد یاسین با ضربه سر را علاء عباس، دیگر بازیکن تعویضی عراق با شوت محکم تبدیل به گل کرد.

 

 


لحظات حساس


دقیقه 16: ارسال احمد السروری از روی ضربه آزاد سمت راست زمین و ضربه سر عبدالواسع المطری به شکل خطرناکی از روی تیرک افقی دروازه عراق به بیرون رفت.
دقیقه 21: پاس در عمق علی عدنان را سعود السوادی زودتر از بشار رسن جمع کرد تا عراق به گل سوم نرسد.
دقیقه 29: سعود السوادی توپ ارسالی از روی کرنر را دفع کرد.
دقیقه 33: محمد با رویس اجازه نداد عراقی‌ها به گل سوم برسند و پاس در عرض احمد یاسین را به کرنر زد.
دقیقه 43: بشار رسن با فرار از میانه زمین پاس در عمق خوبی به حسین علی داد که شوت آخر او دقت لازم را نداشت و در دستان سعود السوادی جای گرفت.

 

1372125

 

دقیقه 64: جلال حسن شوت پشت محوطه مهاجم یمن را دفع کرد.
دقیقه 64: ضد حمله سریع عراقی‌ها نزدیک بود این تیم را به گل سوم برساند، اما پاس در عمق بشار رسن و ضربه چیپ پای چپ مهند علی به تیرک عمودی دروازه یمن اصابت کرد.
دقیقه 69: مهند علی با سرعت و تکنیکی بالای خود به زیبایی از بین عمار حمصان و وحید محمد عبور کرد، اما شوت نهایی او چندان خوب نبود تا توپ از روی دروازه یمن به بیرون برود.
دقیقه 72: شوت راه دور حسین علی به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد.
دقیقه 87: ضربه سر علاء عباس روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین در دستان سعود السوادی قرار گرفت.
دقیقه 89: شوت احمد یاسین دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

 

 

بهترین بازیکن


بشار رسن که در نخستین مسابقه عراق در جام ملت‌های آسیا به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، امروز از ابتدا برابر یمن به میدان رفت و در همان 20 دقیقه ابتدایی ارزش‌های خود را نشان داد؛ ستاره عراقی پرسپولیس در این دیدار پاس گل اول را به مهند علی داد تا او گل زیبایی بزند و در گل دوم نیز رسن با شوت دقیقی دروازه یمن را باز کرد؛ رسن تا پایان مسابقه نیز با پاس‌های در عمق موقعیت‌های خوبی برای هم‌تیمی‌های خود به وجود آورد که دیگر همراه با گل نبود.

 

1372136

 


در حاشیه


* همام طارق و بشار رسن، دو ملی پوش عراقی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برخلاف دیدار اخیرشان برابر ویتنام، در بازی امروز مقابل یمن از ابتدا در ترکیب حضو دارند.

دیدگاه‌ها