کد خبر : 1583304 | 22 دی 1397 ساعت 18:14 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

نمایش قابل انتظار از سردار آزمون؛

چراغ هفتم در دست پسر ترکمن صحرا (گزارش)

پس از 15 سال حالا بار دیگر چراغ امید برای کسب عنوان آقای گلی جام ملت های آسیا در دل فوتبالدوستان ایرانی روشن شده است.

چراغ هفتم در دست پسر ترکمن صحرا (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون مهاجم شماره 20 تیم ملی ایران در نیمه اول سانتر دقیق سامان قدوس را تبدیل به گل کرد و در نیمه دوم نیز پس از دریبل یکی از مدافعان ویتنام و در شرایطی سخت، توپ را به قعر دروازه این تیم فرستاد تا ایران از پیروزی اش مطمئن شود و سردار هم به صدر جدول گلزنان جام ملت های آسیا صعود کند.

 

آزمون که در این تورنمنت نمایش هایی متفاوت با یکی دو سال اخیر را از خود ارائه می کند، در بازی با یمن نیز یک گل زده و روی گل اول نیز تاثیرگذار ظاهر شده بود و حالا با 3 گل بالاتر از تمام مهاجمان فوتبال آسیا آقای گل جام ملت ها است. مهاجمان تیم ملی ایران از سال 2004 هیچگاه بیشتر از 2 گل در طول تورنمنت نزده بودند اما حالا سردار توانست این رکورد را بشکند و اکنون فوتبالدوستان ایرانی در انتظار شکستن رکوردهای بعدی هم هستند.

نکته جالب درخصوص آزمون این است که بیشتر فعالیت های او در زمین مسابقه برخلاف جام جهانی، در یک سوم دفاعی حریف و محوطه جریمه تیم مقابل است و همین موضوع باتوجه به تاکتیک پرس از بالای ایران، باعث می شود که او بیشتر صاحب توپ و موقعیت شود.

 

نگاه سایت های خارجی نیز بیشتر از تمام بازیکنان ایرانی، روی سردار آزمون است. فاکس اسپورت آسیا در بررسی نفر به نفر ملی پوشان ایرانی سردار را یک تمام کننده استاندارد قلمداد کرد و نمره 10 را که بهترین نمره است، به او داد. همچنین وبسایت گل انگلیسی تصویر آزمون را بالاتر از بقیه قرار داد و نوشت: سردار با 2 گل مهر صعود ایران را زد.

 

در تاریخ جام ملت های آسیا ایران 8 آقای گل داشته است. همایون بهزادی، حسین کلانی، غلامحسین مظلومی، بهتاش فریبا، ناصر محمدخانی، شاهرخ بیانی، علی دایی و علی کریمی آقای گل های فوتبال ایران در جام ملت ها هستند. بهترین آمار را علی دایی با 8 گل در جام 1996 در اختیار دارد که رکوردی غیرقابل دسترس به نظر می رسد اما اگر آزمون با همین روند پیش برود و تیم ملی هم تا فینال در جام بماند، رسیدن به رکورد فوق العاده علی دایی نیز محتمل است.

 

سردار که علاقه زیادی به زوج سازی با بازیکنان کناری به خصوص مهدی طارمی دارد، می تواند با نگاه دقیق تر به بازیکنان کناری، مشارکت آن ها را نیز داشته باشد و بتواند حتی عملکردی بهتر از این را هم ثبت کند. او که حالا پس از یک گل به یمن، دو بار دروازه ویتنام را باز کرده، انتظار فوتبالدوستان را هم بالا برده و اکنون همه می خواهند در بازی های بعدی سردار همچون حسین کلانی، علی جباری، غلامحسین مظلومی و علی کریمی بتواند هت تریک کند.

دیدگاه‌ها