کد خبر : 1583337 | 22 دی 1397 ساعت 19:42 | 128.7K بازدید | 0 دیدگاه

روند تهاجمی ادامه دارد

نفر به نفر با ملی‌پوشان فوتبال ایران برابر ویتنام

تیم ملی ایران با ارائه نمایشی دلپذیر دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را هم با برد پشت سر گذاشت و صعود خود به مرحله بعد را در کنار اردن و کره جنوبی تضمین کرد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان فوتبال ایران برابر ویتنام

به گزارش "ورزش‌سه"،  شاگردان کارلوس کی‎روش در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا هم فوتبال بسیار روان و تاکتیکی ارائه کرد و ضمن خلق موقعیت‌های فراوان با نتیجه 2-0 برابر ویتنام به برتری رسید. حالا تیم ملی ایران با هفت گل زده بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد و نمایش هجومی و دلپذیر آن‌ها زنگ خطر را برای دیگر مدعیان به صدا درآورده است. روندی که طرفداران ایران را برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی و شکستن طلسم 45 ساله امیدوار می‌کند.

 

علیرضا بیرانوند:
بعد از روز بیکار مقابل یمن، او برابر ویتنام با یک چالش بزرگ مواجه شد و با دو سیو جالب توجه به کلین شیت خود در این رقابت‌ها تداوم بخشید.
بیرانوند که دو تورنمنت موفق را پیش از این با تیم ملی در جام جهانی و پرسپولیس در آسیا پشت سر گذاشته، در شرایطی برای دومین بار با پیراهن تیم ملی گام به جام ملت‌ها گذاشته که امیدوار است اینبار به یک اتفاق جالب توجه دست یابد. او در دیدار اول مقابل یمن با توجه به خط هجومی حریف کار دشواری پیش رو نداشت اما ویتنام با مهاجم شماره 10 در چند صحنه برای او دردسرساز شد که مهمترین آن در دقیقه 52 با خروج و مهار دیدنی او همراه شد تا نقش پررنگ خود را ایفا کند. بیرانوند با این عملکرد نشان داد تیم ملی در ادامه مسابقات و در تقابل با حریفان قدرتمندتر قادر است به نمایش او نیز متکی باشد.

 

 

وریا غفوری:
برای تجربه چنین روزی و بازگشت دوباره به  ترکیب ثابت تیم ملی روز های بسیار سختی را تجربه کرد تا به هر حال توانست برخلاف جام جهانی این بار خود را در لیست تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا 2019 امارات قرار دهد. وریا امروز با وجود آنکه مدت ها بود که در یک دیدار رسمی در تیم ملی به میدان  نرفته بود توانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد. وریا با تاثیرش روی گل اول نشان داد که در فاز هجومی پیشرفت زیادی کرده است. وریا در حالی  امروز در ترکیب تیم ملی قرار گرفته است که یک رقیب آماده به نام رامین رضاییان را در نیمکت تیم ملی می بیند  که هر لحظه  مترصد است تا به جای او وارد زمین شود و رقابت این دو بازیکن آماده تیم ملی بدون شک در پیشرفت هردوی آن‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است.

 

 

 

مرتضی پور علی گنجی:
او که این روزها خودش را به عنوان یکی از مدافعین برتر آسیا معرفی کرده باز هم با ارائه یک بازی قابل قبول نمره خوبی از این بازی دریافت  کرد. وی که  همواره در پازل تاکتیکی کارلوس کی‌روش جایگاه ثابتی دارد در این چند ساله اخیر با مدافعین وسط زیادی به میدان رفته است ، از جلال حسینی ، پژمان منتظری، روزبه چشمی، مجید حسینی  گرفته تا  به امروز که بازی در کنار محمد حسین کنعانی زادگان را تجربه کرد همیشه به عنوان بازیکنی قابل اتکا در تیم ملی حضور داشته است و روز به روز بر کلاس بازی او افزوده می‌شود. پورعلی گنجی امروز جز یکی دو صحنه که تقصیر چندانی هم نداشت بازی بسیار قابل قبولی را از خود به جای گذاشت  تا تیم ملی ایران در دومین دیدارش هنوز دروازه اش بسته بماند. ضمن اینکه او را جزو مدافعین گلزن تیم ملی می توانیم بشماریم که در زمان مقتضی می توانیم روی پرش های بی نظیرش حساب باز کنیم.  این مدافع بعد از تجربه حضور در جام ملت های آسیا و جام جهانی در این مسابقات به مرز پختگی کامل رسیده است و این را می‌توان از ثانیه به ثانیه شکل بازی او به وضوح فهمید .

 

 

 

محمدحسین کنعانی زادگان:
این مدافع که به علت مصدومیت حضور در جام جهانی روسیه را از دست داده بود حالا در بازگشت دوباره به تیم ملی، توسط کارلوس کی‌روش مقابل ویتنام در قلب دفاع ایران قرار گرفت تا در کنار پورعلی گنجی عمق دفاع را به خوبی پوشش دهد و مقابل بازیکنان سرعتی حریف بایستد. او در طول نود دقیقه این بازی با محوریت قرار گرفتن در بخش دفاعی بیشترین پاس را با تعداد 94 عدد بین بازیکنان رد و بدل کرد. هم‌چنین این کنعانی‌زادگان با نفوذ در هنگام ضربات ایستگاهی می‌توانست نام خود را در بین گلزنان مطرح کند که این اتفاق رخ نداد. در نیمه دوم اما او با دستورات کادر فنی کامل در خط دفاع ایستاد و در معدود ضد حملات به دست آمده برای ویتنام توانست با سرعت و دقت خود اکثر آن‌ها را خنثی کند و به همراه دیگر یارانش دومین کلین شیت ایران در جام ملت‌های آسیا را رقم بزند.

 

 

احسان حاجی صفی:
ورود یک بازیکن به  باشگاه صدتایی ها کافی است تا بتوانیم به اهمیتش در ترکیب تیم ملی پی ببریم . احسان حاجی صفی یکی از آن بازیکنان است. او باز هم  با قرار گرفتن در سمت چپ تیم ملی دیگر جایی برای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته است. گرچه وی قابلیت بازی در پست های دیگر را هم دارد.حاجی صفی امروز گرچه بازی درخشانی از خودش ارائه نداد اما جزو آن دسته ازبازیکنانی است که همواره یک بازی قابل قبول را از خود ارائه داده است. حاجی صفی را باید به عنوان یکی از ستون های تیم ملی به شمار بیاوریم که کارلوس کی روش با تزریق اعتماد به نفس  به او تاثیر بسیاری  در شکل گیری فوتبالش ایفا کرده و این رابطه دو طرفه در این سال ها همواره ادامه داشته است.قطعا در راه رسیدن به مراحل پایانی حضور او شکل بسیار درخشان تری به خود خواهد گرفت که کی روش این  موضوع را از هرکس بهتر می داند.

 

 

امید ابراهیمی:
امید ابراهیمی آنقدر بازیکن جنگنده و با کیفیتی است که کی روش فعلا در دو بازی اول خود در جام ملت ها ترجیح داده از او به عنوان تک هافبک دفاعی استفاده کند هرچند که از دقیقه 63 بازی با ویتنام  سرمربی تیم ملی برای کنترل بازی ترجیح داد احمد نوراللهی را به عنوان زوج او وارد زمین کند.
بعد از مصدومیت سعید عزت اللهی و از دست دادن جام ملت ها خیلی ها فکر می کردند تیم ملی در پست هافبک دفاعی به مشکل می خورد اما امید ابراهیمی مثل بازی اول تیم ملی در جام جهانی برابر مراکش نشان داده است که بازیکن با کیفیتی است و تیم ملی با حضور او در این پست مشکلی حس نمی کند.

 

 

 

اشکان دژاگه:
کاپیتان با تجربه‌ای که در نیمه اول پشت دو مهاجم اصلی قرار گرفت و با به گردش درآوردن خوب توپ مالکیت را به نفع ایران تغییر داد. دژاگه در نیمه اول مسابقه با ارسال یک پاس در عمق کلاس جهانی سامان قدوس را در موقعیت گل قرار داد اما ثمری برای ایران نداشت. با شروع نیمه دوم شاهد محافظه کارتر شدن دژاگه بودیم. او بیشتر به عقب می‌آمد و در کنار امید ابراهیمی به مستحکم تر شدن کمربند میانی ایران کمک کرد. دژاگه در صحنه گل دوم ایران هم با انجام یک دو با مهدی ترابی او را به جلو فرستاد و در نهایت هم اختلاف ایران و ویتنام توسط سردار آزمون به عدد دو رسید تا این گونه در روند گلزنی تیمش هم تاثیر داشته باشد. او با نمایشی که در این دو بازی داشته است به خوبی این نکته را به رخ می‌کشد  که روزهای تلخ قبل از جام جهانی را به دست فراموشی سپرده و حالا با درخشش در جام ملت‌ها غیبت در روسیه را جبران می‌کند.

 

 

 

سامان قدوس:
بعد از انتقال ویژه از لیگ سوئد به فرانسه، همه در انتظار نمایش او در ترکیب تیم ملی ایران بودند. قدوس که یکی از خلاق‌ترین بازیکنان تیم ملی در حال حاضر محسوب می‌شود، دیدار با یمن را از روی نیمکت آغاز کرد اما با حضور و گلزنی پایان داد. مقدمه‌ای که باعث شد تا جواز حضور فیکس در ترکیب تیم ملی در جدال با ویتنام را نصیب خود کند. حرکات تکنیکی و در نهایت پاس‌های عمقی و قطری او یکی از مولفه‌هایی بود که در جدال با ویتنام کاملا به چشم می‌آمد و در چند صحنه مهاجمان تیم ملی را با دروازه‌بان ویتنامی تک به تک کرد. با این حال با توجه به پتانسیلی که داراست می‌توان به نمایش بهتر او در دیدارهای آتی نیز امیدوارتر بود.

 

 

وحید امیری:
وحید امیری امروز در مرکز زمین متمایل به سمت چپ بازی کرد  اما کی روش به این دلیل بسیار از عملکرد وحید امیری راضی است که او دوندگی بسیار بالایی دارد و با تلاش بیش از حد فضا را از خط هافبک حریف می گیرد و اجازه بازیسازی را به آنها نمی دهد، دقیقا همان کاری که او در بازی امروز هم به خوبی انجام داد و اجازه طراحی حملات را از تیم سختکوش ویتنام گرفت. امیری به جز این در حملات هم بازیکن بسیار با کیفیتی است و هم سانترهای خوبی انجام می دهد و هم اگر در محوطه جریمه حضور داشته باشد به خوبی برتری عددی درست می کند و فضا را در اختیار سایر مهاجمان تیم قرار می دهد. در بازی امشب برابر یمن نقش وحید امیری بیشتر شرکت در کارهای دفاعی بود و به خوبی به امید ابراهیمی در کارهای دفاعی کمک کرد.

 

 

سردار آزمون:
بعد از خداحافظی از تیم ملی بعد از جام جهانی روسیه که با توجه به انتقادات شدید از او صورت گرفت، کارلوس کی‌روش با اعتماد بالای خود مانع از این موضوع شد. سرمربی پرتغالی که اکنون مهاجم گلزن خود را برای دومین جام ملت‌ها نیز در کنار خود می‌بیند، با سود بردن از شم بالای گلزنی این مهاجم در دومین بازی به امتیاز ششم و جواز صعود دست یافت. سردار آزمون در دیدار با ویتنام نیز با قدرت بالای خود در نبردهای هوایی ابتدا گل اول بازی را به ثمر رساند و در ادامه نیز با شوتی تمام کننده ایران را به گل دوم رساند تا اکنون با سه گل زده در صدر جدول گلزنان حاضر شود. با این حال برای بازیکنی که دومین جام ملت‌های خود را تجربه می‌کند و زمزمه‌های نقل و انتقالات زمستانی روبین کازان خبر از جدایی او می‌دهد، مطمئنا اتفاقی بالاتر از گلزنی در مرحله گروهی را دنبال می‌کند و باید منتظر درخشش بیشتر او برابر حریفان آتی و قدرتمندتر ایران بود.

 

1372139

 

 

مهدی طارمی:
طارمی در این دیدار هم می‌توانست به مانند یمن گلزنی کند اما سد محکم دفاعی ویتنام و بدشانسی مانع رسیدن او به صدر جدول گلزنان شد. مهاجم بوشهری تیم ملی ایران که مکمل خوبی برای سردار آزمون است در این دیدار با جا به جایی در خط دفاع حریف فضا خوبی برای دیگر مهاجم تیم ملی ایجاد می‌کرد. در ادامه با چند گام عقب آمدن خود را در موقعیت استفاده از توپ سوم و برگشتی قرار می‌داد. درست به مانند نیمه اول که با این کار به طور مستقیم سانتر ارسالی وریا غفوری را در اختیار گرفت اما شوت محکم او توسط مدافع حریف برگشت داده شد. با شروع نیمه دوم باز هم یک موقعیت استثنایی برای طارمی در محوطه جریمه به دست آمد. سردار آزمون از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را شلیک کرد که با برگشت دروازه‌بان حریف رو به رو شد. در همین میان طارمی با جایگیری در قلب دفاع حریف موقعیت مناسب گلزنی داشت که شوت بی دقت و سهمگین او از بالای دروازه به بیرون رفت. حالا طارمی برای رسیدن به سردار آزمون در جدول گلزنان حداقل تا چهارشنبه صبر کند و امیدوار به درخشش برابر عراق باشد.

 

دیدگاه‌ها