کد خبر : 1584522 | 27 دی 1397 ساعت 09:40 | 424K بازدید | 0 دیدگاه

امشب اتفاقات خوشایند جدول حذفی کامل می‌شود؟

در انتظار حریف یک هشتم نهایی ایران

پس از اتمام بازی‌های دو گروه A و B شب گذشته بازی‌های گروه C و D نیز به اتمام رسید تا بخش زیادی از معادلات صعود حل شده و همه منتظر شب پایانی دور گروهی مسابقات باشند.

در انتظار حریف یک هشتم نهایی ایران

 

به گزارش "ورزش سه"، تاکنون صعود 14 تیم امارات، تایلند، بحرین، اردن، استرالیا، کره جنوبی، چین، قرقیزستان، ایران، عراق، قطر، عربستان، ازبکستان و ژاپن به مرحله یک هشتم نهایی مسجل شده و تکلیف دو تیم باقیمانده امشب مشخص می‌شود که چه بسا حریف ایران هم از بین این دو تیم بیرون بیاید.

 

دو تیم ایران و کره جنوبی در بازی‌های روز گذشته با کسب نتایج دلخواهشان هر یک سرگروه شده و به سمت مقابل هم در جدول حذفی رفتند و تا فینال به هم نمی‌خورند.

 

1373513

در گروه C مسابقات، دو بازی مهم یکی برای سرگروهی و یکی برای شانس صعود تیم سوم گروه برگزار شد. کره جنوبی که هم امتیاز با چین به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به چین در رده دوم گروه قرار داشت نیازمند پیروزی مقابل شاگردان مارچلو لیپی بود که به لطف درخشش سون هیونگ مین تازه از راه رسیده توانست 2-0 پیروز شده و در صدر گروه قرار گیرد. گل‌های کره را در این بازی هوانگ اوی جو و کیم مین جائه به ثمر رساندند.

 

1373511

 

در دیگر بازی گروه C قرقیزستان با هت تریک ویتالی لوکس آلمانی-قرقیزستانی موفق به شکست فیلیپین و اسون گوران اریکسون شد. او در دقایق 24، 51 و 77 موفق به باز کردن دروازه فیلیپین شد و فیلیپینی‌ها تنها یک بار در دقیقه 80 موفق به گلزنی شدند. شاید در دقیقه 90 بازی خود قرقیزها هم باور نمی‌کردند که این نتیجه در پایان بازی‌های امشب برای قطعی شدن صعود آن‌ها کافی باشد. قرقیزستان تیم دوم در جدول 6 تیمی تیم‌های سوم گروه‌هاست و با هر نتیجه‌ای در بازی‌های امشب هم صعودش قطعی است.

 

1373514

 

در گروه D ویتنام موفق به شکست 2-0 یمن شد تا در لیست انتظار صعود قرار بگیرد. چنانچه هر یک از تیم‌های عمان و لبنان به ترتیب کمتر از 2 و 4 گل به حریفانشان بزنند ویتنام به مرحله بعد صعود می‌کند. یمن در این مسابقات یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ تورنمنت بود که در سه بازی 10 گل دریافت کرد در حالی که نتوانست حتی یک گل وارد دروازه حریفان نماید.

 

1373515

 

در دیگر بازی این گروه نبرد انتقامی یا جنگ سرگروهی ایران و عراق برنده و گل نداشت تا ایرانی که با ترکیب متفاوتی بازی می‌کرد به هر آنچه که از این بازی می‌خواست برسد و به عنوان تیم اول صعود کند.

 

حالا عراق به عنوان تیم دوم گروه باید به مصاف صدرنشین گروه پنجم برود و ایران تا پایان بازی‌های امشب منتظر معرفی حریفش می‌ماند.

 

1373516

 

چهار بازی امشب در گروه‌های E و F ضمن تعیین تکلیف جایگاه تیم‌های صعود کرده، تکلیف تیم‌های سوم صعود کننده را نیز مشخص خواهد نمود. جایی که عربستان و ژاپن برای سرگروهی نیاز به شکست دادن قطر و ازبکستان دارند.

 

 

وضعیت تیم‌های سوم

 

در جدول مقایسه‌ای تیم‌های سوم هر شش گروه، بحرین 4 امتیازی در صدر قرار دارد و صعود خود را قطعی کرده است. با اتمام بازی‌های دیروز که دو تیم ویتنام و قرقیزستان مقابل حریفان پیروز شدند صعود تیم قرقیزستان نیز به دور بعد قطعی شد چرا که آن‌ها با 3 امتیاز و تفاضل گل صفر در رده دوم هستند و تیم‌های ویتنام با 3 امتیاز و تفاضل گل 1- و تیم فلسطین با دو امتیاز سوم و چهارم هستند. دیگر تیم‌های این جدول عمان و لبنان بدون امتیاز هستند. بنابراین هر نتیجه‌ای که امشب در بازی‌های لبنان و عمان مقابل رقبایشان رقم بخورد در بدترین حالت قرقیزستان در رده چهارم این جدول قرار می‌گیرد. فلسطین اما برای صعود باید چشم به هر دو دیدار امشب عمان و لبنان مقابل حریفان داشته باشد. فلسطین تنها در صورت به تساوی کشیده شدن هر دو بازی فوق به مرحله حذفی صعود می‌کند

 

1373507

 

 

1373506

 

 

1373509

 

از میان 14 تیم صعود کرده تاکنون جایگاه 9 تیم ایران، چین، تایلند، اردن، کره جنوبی، عراق، امارات، قرقیزستان و استرالیا در جدول مرحله حذفی تثبیت شده و از آن میان تنها دو بازی تیم‌های امارات-قرقیزستان و چین-تایلند در مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده است. تیم ایران در آغاز مرحله یک هشتم نهایی روز یکشنبه هفته آینده ساعت 19:30 به مصاف حریف خود می‌رود.

 

 

حریف ایران در یک هشتم نهایی چه تیمی است؟

 

تا این لحظه اتفاقات طوری رقم خورده که تیم فلسطین هنوز شانس صعود دارد و طبق نتایج تا این لحظه حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی است. اما بعید است که با اتمام مرحله گروهی جام هفدهم و در پایان بازی‌های امروز نامش همچنان میان تیم‌های صعود کرده باشد چرا که کافی است در دو بازی لبنان-کره شمالی و عمان- ترکمنستان تنها یک تیم پیروز شود. لذا فلسطین برای اینکه صعود کند از این دو بازی صرفاً دو تساوی می‌خواهد.

 

در حالات دیگر چنانچه لبنان با اختلاف 4 گل کره شمالی را ببرد صرفنظر از نتیجه عمان-ترکمنستان صعود می‌کند و ویتنام تیم حذف شده خواهد بود. عمان نیز برای مسجل شدن صعودش نیاز به برتری با حداقل دوگل مقابل ترکمن‌ها دارد.

 

1373508

 

با توجه به نتایج تیم‌ها و جدول فوق در مرحله یک هشتم نهایی برخورد ایران با عمان محتمل‌تر از سایر تیم‌ها می‌باشد.

 

اتفاقات خوشایند در چیدمان جدول حذفی

صدرنشینی ایران و کره جنوبی علاوه بر آن که باعث رویارویی با تیم‌های ضعیف‌تر صعود کرده می‌شود، سبب شد که دو تیم به دو سمت مقابل در جدول حذفی بروند که این بدان معناست که قهرمانان سال‌های دور جام ملت‌ها تا فینال با هم برخورد نمی‌کنند. از طرفی دیگر مطابق آنچه که حتی از ماه‌ها پیش گمانه‌زنی می‌شد همسایگان یک چهارم نهایی ایران در این جدول دو تیم چین و تایلند هستند. برنده این دو تیم به شرط صعود حریف ما در جمع 8 تیم برتر خواهد بود. اما یک اتفاق ویژه دیگر هم امکان وقوع دارد که سبب می‌شود حتی بازی نیمه نهایی ایران هم با هیچ یک از قدرت‌های آسیا نباشد. آن احتمال بدین صورت شکل می‌گیرد که در بازی‌های امشب ازبکستان مقابل ژاپن مغلوب نشده و عربستان هم بتواند از پس قطر بر بیاید. در این صورت حریف ایران در نیمه نهایی یکی از 4 تیم قطر، ازبکستان، اردن یا ویتنام خواهد بود که مسیر بسیار آسان‌تری در انتظار ایران برای خاتمه دادن به حسرت 43 ساله می‌باشد.

 

1373510

 

 

  • ابوالحسن مدرس‌زاده

 

دیدگاه‌ها