کد خبر : 1584881 | 28 دی 1397 ساعت 19:21 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

آزمایش مثبت وی ای آر ایرانی

کمک داور ویدئویی یک گام تا لیگ برتر (عکس)

سیستم کمک داور ویدئویی برای بار دوم توسط کمیته داوران تست شد که با توجه به شواهد موجود هنوز به استاندارد خوبی برای استفاده در نیم فصل دوم نرسیده است.

به گزارش "ورزش‌سه"،  این روزها کلاس توجیهی داوران برای حضور موفق در نیم فصل دوم برگزار می‌شود و داوران برگزیده شده آخرین قوانین مصوب را زیر نظر مدرسان بین المللی مرور می‌کنند. طبق برنامه ریزی انجام شده توسط عوامل برگزاری بعد از ظهر امروز سیستم کمک داور ویدئویی برای دومین مرتبه با حضور تمامی داوران مورد آزمایش قرار گرفت.

 

سیستم VAR برای اولین مرتبه در ورزشگاه شهید دستگردی با حضور علیرضا فغانی و مقامات فدراسیون فوتبال مورد آزمایش قرار گرفت و ضعف‌های بسیار زیادی را به خود دید. حالا با پوشش برخی نقاط ضعف بار دیگر شرکت ایرانی که متولی اجرای این طرح است، دوربین‌های مورد استفاده‌اش را به زمین آکادمی ملی المپیک آورد تا این بار با حضور تمامی داوران مورد نقد و بررسی قرار دهد. سعید فتاحی و ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال جز مهمانان ویژه برنامه امروز بودند.

 

در همین راستا داوران بعد از پشت سر گذاشتن کلاس‌های آموزشی در هتل آکادمی ملی المپیک به زمین چمن مجاور رفتند و در قالب دو تیم با قضاوت رضا کرمانشاهی دیدار دوستانه‌ای برگزار کردند و در آنجا سیستم کمک داور ویدئویی مورد آزمایش قرار گرفت. پیش از این VAR هفته گذشته در بازی تیم ملی جوانان مورد استفاده قرار گرفت . امروز هم این سیستم با تدابیر امنیتی و بدون حضور اصحاب رسانه توسط سید مهدی سید علی، سر داور VAR در ایران مورد آزمایش قرار گرفت.

 

هنوز کسی درباره نتایج دقیق این تست اطلاع ندارد اما به نظر می رسد لیگ برتر به زودی به این سیستم مجهز می شود.تکنولوژی ساده و مثبتی که از اشتباهات داوران قطعا خواهد کاست.

 

1373945

 

1373946

 

1373947

 

دیدگاه‌ها