کد خبر : 1585361 | 30 دی 1397 ساعت 19:30 | 48.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت اژدهای آسیا با تعویض طلایی مارچلو؛

تایلند 1- چین 2؛ لیپی در انتظار کی‌روش

تعویض طلایی مارچلو لیپی سرنوشت بازی را به سود چین تغییر داد و موجب برتری اژدهای آسیا برابر تایلند شد.

تایلند 1- چین 2؛ لیپی در انتظار کی‌روش

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی تایلند جام ملت‌های 2019 را با شکست سنگین 4 بر یک در دیدار با هند آغاز کرد، اما بعد از آن با تغییر سرمربی دو بازی متفاوت داشت و به برتری مقابل بحرین و تساوی برابر امارات میزبان رسید و با وجود اینکه در امتیاز 4 با بحرین برابر شد و تفاضل گل پایین‌تری نسبت به این تیم داشت، اما بخاطر قانون بازی رو در رو، به‌عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت تا امروز برابر چین قرار بگیرد، اما آنها با وجود زدن گل اول برابر شاگردان لیپی، نتوانستند از برتری خود محافظت کنند و در نهایت با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند.

 

چینی‌ها که بعد از دو برد برابر قرقیزستان و فیلیپین، در دیدار اخیرشان مقابل کره جنوبی شکست خوردند، امروز هم با گلی که در دقیقه 31 از سوپاچای چایدد دریافت کرد، در نیمه اول باختند، اما در نیمه دوم با گلزنی ژیائو ژی، تعویضی طلایی مارچلو لیپی در دقیقه 67 به بازی بازگشتند و کمتر از پنج دقیقه بعد هم گل دوم را توسط ژائو لین از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و تایلند را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند.


شاگردان مارچلو لیپی با برتری مقابل تایلند، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شدند و احتمالا در مسابقه بعد باید به مصاف تیم ملی ایران بروند.

 

1374585



جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 / مرحله یک هشتم نهایی
یکشنبه
: 97/10/30 ؛ ساعت 17:30
استادیوم: هزاع بن زاید- العین
داور: محمد عبدالله حسن(امارات)؛ کمک‌ها: محمد احمد الحمادی و حسن محمد؛ داور چهارم: پاراکراما هماسونگا(سریلانکا)/ کمک داوران پشت دروازه: عمار علی الجنیبی(امارات) و دیلان پریرا(سریلانکا).

 


تیم ملی تایلند


سیواراک تدسونگنوئن
چالرمپونگ کردکائف
پانسا همویبون
ترایستان دو
سیراتون بونماسان
تانابون کسارات(81- پوک‌خائو آنان)
میکا چونواونسی
سیتیفان پوآنگ‌جانگ
چاناتپ سونگ‌کراسین
سوپاچای چایدد(63- چاینان پومبوفا)
تیراسیل دانگ‌دا


سرمربی: سیریساک یودرادسای

 

1374551

 


تیم ملی چین


یان جانلینگ
ژانگ لینپنگ
شی کی
لیو یانگ(64- جین جینگ‌دائو)
فنگ ژیااُتینگ
ژنگ ژی
هائو جان‌مین
وو ژی(82- ژائو ژوری)
ژائو لین
وولی
یو دابائو(64- ژیائو ژی)


سرمربی: مارچلو لیپی

 

1374553

 

 

اخطار


سیتیفان پوآنگ‌جانگ(8) تانابون کسارات(43) سوپاچای چایدد(45) از تایلند

ژانگ لینپنگ(34) وو ژی(36) شی کی(62) جین جینگ‌دائو(88) از چین

 

 

شرح گل


تایلند 1 - چین صفر (دقیقه 31: سوپاچای چایدد): بعد از ارسال پای چپ بونماسان از روی کرنر، توپ با برخورد به دانگ‌دا مقابل پای همویبون افتاد که شوت او در شلوغی محوطه جریمه به سوپاچای چایدد رسید و این مهاجم پس از یک چرخش زیبا و فریب مدافعان چین، دروازه این تیم را باز کرد.

 

1374596

 

تایلند 1 - چین 1 (دقیقه 67: ژیائو ژی): توپ ارسالی از سمت راست زمین را ژیائو ژی بالاتر از کردکائف با ضربه سر زد که تدسونگنوئن به خوبی برگشت داد ولی در برگشت این مهاجم تعویضی چینی‌ها تنها سه دقیقه بعد از ورودش به زمین ریباند توپ را تبدیل به گل کرد.

 

1374613

 

تایلند 1 - چین 2 (دقیقه 72: ژائو لین): پنالتی اعلام شده به سود چین را ژائو لین به کنج سمت راست دروازه تایلند زد تا توپ بالاتر از دستان تدسونگنوئن تبدیل به گل دوم چین شود.

 

1374611

 

 

دقایق حساس

 

  • دقیقه 10: شوت روی پای و خطرناک وو لی را تدسونگنوئن در دو مرحله جمع کرد.
  • دقیقه 23: ضربه ایستگاهی بونماسان از جناح راست زمین به قصد باز کردن دروازه چین را جانلینگ از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.
  • دقیقه 24: توپ ارسالی از کرنر و دفع توپ توسط ژائو لین موجب شد تا توپ به چونواونسی برسد که شوت محکم این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه چین به بیرون رفت.
  • دقیقه 25: پاس در عرض خطرناک وو لی به مقابل دروازه ویتنام را کردکائف به خوبی دفع کرد.
  • دقیقه 35: بعد از ارسال بونماسان از روی ضربه آزاد، دانگ‌دا در محوطه جریمه چین نقش بر زمین شد که داور اماراتی اعتقادی به پنالتی نداشت و بازی را ادامه داد.
  • دقیقه 37: پاس دانگ‌دا و شوت محکم چایدد با فاصله کمی از کنار دروازه چین راهی اوت شد.
  • دقیقه 44: ضربه سر خطرناک یو دابائو روی سانتر دقیق جان‌مین با اختلافی اندک از کنار دروازه تایلند به بیرون رفت.

 

1374561

 

  • دقیقه 53: وو لی بهترین فرصت برای زدن گل تساوی را داشت، اما تعلل اول موجب شد تا تدسونگنوئن از راه برسد و توپ را جمع کند.
  • دقیقه 54: ضربه کرنر بونماسان به قصد باز کردن دروازه چین را جانلینگ برگشت داد.
  • دقیقه 60: دابائو فرصت عالی گلزنی روی سانتر زمینی ژیااُتینگ را هدر داد و شوت او از بین مدافعان تایلند و مقابل دروازه این تیم را تدسونگنوئن با واکنشی تماشایی دفع کرد.
  • دقیقه 69: جانلینگ با خروج به موقع از دروازه مانع از گلزنی پوآنگ‌جانگ شد.
  • دقیقه 70: کردکائف در محوطه جریمه خودی روی پای ژائو لین تکل زد و مهاجم چین را نقش بر زمین کرد تا پنالتی به سود چین اعلام شود.
  • دقیقه 73: وو لی بعد از فرصت‌سوزی‌های زیادی که داشت، دروازه تایلند را باز کرد اما قبل از آن، کمک داور دوم مسابقه آفساید او را گرفت.
  • دقیقه 75: شوت پشت محوطه وو لی ثمری نداشت و از کنار دروازه تایلند راهی اوت شد.
  • دقیقه 82: ضربه سر وو لی جلوتر از ژیائو ژی بی‌حاصل بود و به بیرون رفت.
  • دقیقه 2+90: شوت پای چپ دانگ‌دا قدرت لازم را نداشت و در دستان جانلینگ قرار گرفت.
  • دقیقه 3+90: جانلینگ با واکنشی خیره کننده شوت روی پای همویبون را از کنج دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

 

1374609

 

 

بهترین بازیکن


در روزی که سیواراک تدسونگنوئن، دروازه‌بان تایلند بارها با واکنش‌های خود مانع از گلزنی بازیکنان چین شد و در نهایت دو گل دریافت کرد، ژائو لین مهاجم راس چین بارها خط دفاعی تایلند را آزار داد و در زدن ضربات سر و شوت‌زنی موفق عمل کرد که در نهایت هم توانست یک پنالتی بگیرد و آن را تبدیل به گل کند؛ ژیائو ژی، بازیکن تعویضی و زننده گل اول چین هم در این دیدار نقش موثری داشت تا بتوان از او به‌عنوان برترین‌های زمین نام برد.

 


در حاشیه


* فنگ ژیااُتینگ، هائو جان‌مین، وو لی و ژائو لین که در آخرین مسابقه مرحله گروهی چین برابر کره جنوبی نیمکت‌نشین شده بودند، در بازی امروز مجددا به ترکیب مد نظر مارچلو لیپی بازگشتند و برابر تایلند در زمین حضور دارند.

* ژانگ لینپنگ، مدافع چین به دلیل دریافت کارت زرد، در این جام دو اخطاره شد تا در صورت صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی، دیدار بعدی را از دست بدهد.

* با وجود اینکه تعداد تماشاگران چینی بیشتر است، اما تایلندی‌ها به دلیل اینکه تیمشان گل اول را زده، سر و صدای بیشتری در ورزشگاه هزاع بن زاید برپا کردند.

* در دقیقه 88 جین جینگ‌دائو اجازه شروع مجدد بازی به دو ترایستان را نداد و همین اتفاق موجب درگیری فیزیکی بین دو بازیکن شد.

 

1374586

 

اتفاق ویژه


در حالی که به نظر می‌رسید تیم ملی چین کار چندان سختی برابر تایلند نداشته باشد، اما درآستانه حذف از جام ملت‌های آسیا قرار گرفت و اگر تعویض مارچلو لیپی نبود، امکان کنار رفتن ببرهای آسیا از این رقابت‌ها وجود داشت؛ چینی‌ها تا دقیقه 67 از تایلند عقب بودند و حملات‌شان نتیجه‌ای نداشت، اما بعد از آن دو گل زدند تا به جمع هشت تیم نهایی جام صعود کنند.

دیدگاه‌ها