کد خبر : 1586669 | 05 بهمن 1397 ساعت 12:32 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

5 سوال کلیدی پیش از تقابل یونایتد - آرسنال

دیدار حساس امروز دو تیم منچستریونایتد و آرسنال در جام حذفی انگلیس، با تاکتیک‌های دو مربی تعریف می‌شود.

5 سوال کلیدی پیش از تقابل یونایتد - آرسنال

به گزارش "ورزش سه"، اونای امری در ترکیب تیمش از دو سیستم استفاده می‌کند، یکی 2-4-4 که مقابل چلسی به بهترین شکل از آن جواب گرفت و دیگری 3-4-3 که مشکلات دفاعی آرسنال ممکن است تیم را مجبور به استفاده از این سیستم کند. در آن سو، بازی امروز، برای اوله گونار سولسشر هم بازی مهمی خواهد بود تا با کسب یک جام، شرایط را به نفع خود در تیمش برگرداند. حال در زیر 5 سوالی که پیش از این دیدار برای فوتبال دوستان به وجود آمده را بررسی می‌کنیم:

 

 

1376247

 

 

1- آیا سیستم 2-4-4 آرسنال برای حمله کردن به دفاع یونایتد بی نقص است؟

تغییر سیستم امری در بازی قبلی، از نبوغ تاکتیکی او بود. آرسنال مقابل چلسی در تمام نقاط زمین بر بازی سوار شده بود و استعداد بازیکنان، همگی به اوج خود رسیده بود و احتمالا در این بازی هم از همین سیستم استفاده شود، البته که نباید انتظار داشت درست مثل بازی با چلسی همه چیز خوب پیش برود.

شکل الماسی ترکیب،  و حضور رمزی باعث شده بود تا آرسنال میانه میدان را به کلی برای خود کند. در گذشته، بازی دادن به اوزیل و رمزی در میانه میدان باعث می‌شد که پشت سر آنها خالی شود و مشکل برای تیم به وجود بیاید ولی سیستم الماسی به کلی این مشکل را حل کرده است. متئو گوئندوزی و لوکاس توریرا هم در کناره های زمین به شکلی شگفت آور موثر بودند و به تیم کمک می‌کردند و کار مدافعان کناری را سبک تر کرده بودند. گرانیت ژاکا نیز که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد، با وظایف مشخصی که داشت توانست به خوبی جلوی حملات حریف را بگیرد.

 

 

1376246

 

 

2- آیا پوگبا و راشفورد می‌توانند آسیب پذیری دفاعی سیستم جدید را کشف کنند؟

 

سیستم 2-4-4 امری با وجود تمام برتری هایش، به نظر برای مهار حملات یونایتد کمی دچار دردسر شود. آرسنال در محدود کردن فضاها در دفاع دچار مشکل می‌شود و آیا می‌توان به توانایی گرانیت ژاکا در مقابل مارکوس راشفورد، آنتونی مارسیال و پوگبا اعتماد کرد؟

اینکه مثل دیدار یونایتد مقابل تاتنهام، پرس پرفشار تیم سولسشر در زمین برتری را به شاگردان او بدهد و پوگبا با یک پاس دیدنی، راشفورد را در موقعیتی آزاد قراردهد، چیزی نیست که دور از ذهن باشد. تحت هدایت سرمربی جدید یونایتد، همکاری پوگبا و راشفورد رشد بسیاری داشته و همین باعث شده که یونایتد موفقیت‌های بسیاری در چند بازی اخیر داشته است. این اعتماد شجاعت را به بازیکنان منتقل کرده است و سولسشر شایسته تمجید و تعریف بسیار بیشتری نسبت به چیزی که تا به الان دریافت کرده است.

 

 

1376245

 

3- آیا غیبت بیرین باعث بازگشت تیم امری به گذشته ضعیفش خواهد شد؟

 

مصدومیت هکتور بیرین، ضربه سختی به تیم امری بود. بارها استفن لیخت اشتاینر نشان داده که نمی‌تواند با سرعت و چابکی بیرین رقابت کند و بدین ترتیب او به عنوان یک مدافع میانی در سیستم 3-4-3 بازی خواهد کرد.

در شکست 1-0 آرسنال مقابل وستهام که از سیستم سه دفاعه استفاده شده بود، پیرامریک اوبامیانگ و الکس ایووبی در کناره ها حضور داشتند ولی کار خاصی از این دو مهاجم سریع در کناره ها برنیامد. وستهام با یک بازی منطقی، سرعت بازی آرسنال را کاهش داد و مانع این شد که این تیم ریتم خوبی پیدا کند. یونایتد نیز مطمئنا به فکر استفاده از این ضد تاکتیک در این دیدار خواهد بود.

 

1376243

 

 

4- آیا سیستم پرس پر فشار سولسشر مقابل امری جواب می‌دهد؟

 

به نظر استفاده از سیستم 2-4-4 برای آرسنال کاملا ارزش ریسک را دارد. اینکه اوبامیانگ و لاکازت در پست‌های تخصصی خود بازی می‌کنند، اجازه می‌دهد در عمق دفاع منچستریونایتد برای حریف مشکل سازی کنند. این باعث می‌شود آرسنال از ضد حملات به بهتری شکل استفاده کند.

یونایتد بار دیگر پرس پرشفار و بدون ترس خود را اعمال خواهد کرد. اسپرز نتوانست مقابل این پرس تحمل کند  ولی تیم امری کاملا توانایی این را دارد که از چنین سیستمی، به نفع خود استفاده کند. در حقیقت تیم امری این توانایی را دارد که از دفاع با پاسکاری های عالی توپ را پیش ببرد و برنامه امری در این بازی این خواهد بود که حریف را به سمت حمله بکشاند و آنها را در دام بیندازد. آرسنال با دو یا سه پاس می‌تواند توپ را به مهاجم خود برساند و باید دید که سولسشر برنامه ای برای ضد حمله نخوردن خواهد داشت یا نه.

 

1376244

 

 

5- آیا تقابل مارسیال و لیخت اشتاینر کلیدی خواهد بود؟

 

اگر بنا را بر این بگذاریم که لیخت اشتاینر به جای میتیلندز-نیلز در زمین حضور یابد،یک حفره در دفاع آرسنال وجود خواهد داشت. بازیکن روبروی او آنتونی مارسیال است، یک دریبل زن که ترسی از حرکت رو به جلو ندارد. از زمان حضور سولسشر، مارسیال یک گل و یک پاس گل به ثبت رسانده، هر چند آمار هجومی اش بهبود یافته است. هافبک فرانسوی حالا آمار 2.4 پاس کلیدی و 1.8 دریبل موفق در هر بازی داشته است که پیشتر این امار، 1.24 و 0.77 بوده است. مطمئنا این تقابل، تقابلی نخواهد بود که آرسنالی ها با خیال راحت شاهد آن باشند.

دیدگاه‌ها