کد خبر : 1586838 | 06 بهمن 1397 ساعت 10:29 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز:

نوشاد چاره‌ای جز رفتن به اروپا ندارد

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: تصمیم نیما برای حضور در لیگ فرانسه خیلی خوب بود و او به این تغییر نیاز داشت. نوشاد هم اگر می خواهد پیشرفت کند، باید به یکی از لیگ های خارجی برود.

نوشاد چاره‌ای جز رفتن به اروپا ندارد

به گزارش "ورزش سه"، جمیل لطف‌اله نسبی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت برادران عالمیان پس از حضور نیما در لیگ فرانسه، بیان کرد: با نیما در ارتباط هستم و او از شرایطی که دارد راضی است. اینکه تصمیم گرفت در لیگ یکی از کشورهای اروپایی بازی کند، تصمیم خوبی بود و نیما به این تغییر نیاز داشت. به هر حال آنجا سطح مسابقات بالاتر است. ان ءشاالله سال آینده در یک تیم یا لیگ بهتر بازی کند. هر چند که این به ضرر نوشاد است چون یک حریف تمرینی خوب را از دست داد.

 

او ادامه داد: با رفتن نیما به فرانسه، نوشاد حریف تمرینی خیلی خوبی را از دست داد و در تور جهانی مجارستان من این را به وضوح مشاهده کردم. دفاع‌های نوشاد که قبلاً تقویت شده بود، در این مسابقات به نقطه ضعفی برای او تبدیل شده بود. بنابراین نوشاد حتماً باید برود و چاره‌ای جز این نیست. برای اینکه بخواهد رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهد باید در یکی از لیگ‌های خارجی بازی کند.

 

لطف‌اله نسبی در پاسخ به این پرسش که تاکنون تیمیم برای نوشاد پیدا نشده است، تاکید کرد: با یک باشگاه سوئدی صحبت کردیم و از طریق ایمیل در ارتباط بودیم توافقات اولیه هم شد ولی خود نوشاد تصمیم گرفت نرود ولی خُب نوشاد باید به لیگ‌های خارجی برود. اگر می‌خواهد پیشرفت کند نیاز به انجام این کار هست. به ویژه اینکه نیما هم نیست.

 

سرمربی تیم ملی پینگ‌پُنگ در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه نیما دنبال گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ است و چقدر امکانش وجود دارد، تصریح کرد: سال قبل از المپیک برای اینکه بازیکنان رنکینگ خود را ارتقا دهند، خیلی اثرگذار است تا از طریق رنکینگ سهمیه المپیک بگیرند. سیستم کسب سهمیه المپیک هم عوض شده و اینکه قبلاً ما از طریق مسابقات آسیایی میانه سهمیه می‌گرفتیم دیگر اجرا نمی‌شود و شرایط بسیار مشکل شده است. برنامه‌ریزی برای اینکه بازیکنان به تعداد کافی در مسابقات شرکت کنند انجام شده تا بتوانند رنکینگ جهانی خود را ارتقا بدهند.

 

او افزود: از طرفی در پینگ‌پنگ تعداد نفرات زیاد است و اگر مثلاً با مسابقات کشتی مقایسه کنید، در برخی وزن‌ها نهایتاً ۱۰ نفر شرکت می‌کنند اما در پینگ‌پنگ بحث وزن مطرح نیست و کشورهای زیادی عضو فدراسیون جهانی هستند از ین رو هم تعداد شرکت کنندگان زیاد و هم سطح مسابقات بالا است.

 

لطف‌اله نسبی در مورد اینکه جدایی نیما و نوشاد ممکن است از لحاظ روانی هم تأثیراتی بر روی آنها به ویژه نوشاد گذاشته باشد، تصریح کرد: قطعاً اثرگذار هست. به هر حال نوشاد و نیما برای انجام همه کارها و برنامه‌ریزی ها با هم بودند. وقتی مدت زمان زیادی با یک نفر تمرین کردی و حالا او نباشد، پر کردن خلأ آن سخت است. هر چند نبودنش هم ممکن است به نوعی منافعی را برای هر دو داشته باشد. جدا شدن نوشاد و نیما از یک لحاظ می‌تواند مثبت باشد و باعث شود که مستقل حرکت کنند و زندگی مستقلی داشته باشند و در خیلی مسائل دیگر تأثیر مثبت بگذارد.

 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برای مسابقات جهانی دغدغه‌ای بابت بازیکن خوب دارد، تاکید کرد: ما بازیکن خوب داریم. امین احمدیان بازیکن خیلی خوب و با انگیزه‌ای است. امیر حسین هدایی و رادین خیام هم در ابتدی راه هستند و باید حمایت شوند و بیشتر به مسابقات بروند تا تجربه لازم و کافی برای مسابقات بزرگسالان کسب کنند. احمدیان در تور جهانی مجارستان خوب بود و نشان داد پیشرفت کرده امیدوارم این روند ر ادامه دهد و ما برای مسابقات جهانی تیم خوبی را جمع و جور کنیم و بتوانیم بازی‌های آبرومندی را انجام دهیم.

 

لطف‌اله نسبی در مورد حضور کم رنگ افشین نوروزی در تورهای جهانی و اینکه ممکن است دلیلش این باشد که شاید تصمیم گرفته کم کم کنار برود، تصریح کرد: باید این سوال را از خود افشین نوروزی بپرسید اما ما برنامه‌هایی که برای افشین داشتیم را اجرا کردیم و او را فراموش نکرده‌ایم. نوروزی از بازیکنان با سابقه ما است و در مسابقات جهانی هم خیلی خوب بازی کرد. اینکه می‌خواهد ادامه بدهد یا نه را باید از خودش بپرسید اما صحبتی در مورد اینکه بخواهد کنار برود با ما نداشته و من هم چنین چیزی نشنیده‌ام. تا زمانی که نوروزی حضور دارد از تجربیات و وجودش در تیم ملی استفاده خواهیم کرد. او بازیکن خوب، با تجربه و سرمایه‌ای است که باید حفظ شود. این بازیکن برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان هم شانس زیادی دارد و در تور تهران مشخص می‌شود که در تیم می‌آید یا نه.

 

او در پایان در مورد برنامه تیم ملی قبل از حضور در مسابقات جهانی مجارستان نیز گفت: ما قبل از مسابقات جهانی در تور عمان و قطر شرکت می‌کنیم و سپس اردوی مشترکی را با مجارستان داریم.

 

دیدگاه‌ها