کد خبر : 1587096 | 07 بهمن 1397 ساعت 13:30 | 77.3K بازدید | 1 دیدگاه

انتقاد رسانه های کره ای از ستاره تاتنهام

نتوانستی پارک جی سونگ باشی آقای سون

سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام که چشم‌های بسیاری در آسیا به او دوخته شده بود و انتظار می‌رفت در جام ملت‌های 2019 بدرخشد، نتوانست انتظارها را برآورده کند.

نتوانستی پارک جی سونگ باشی آقای سون

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های کره‌ جنوبی با فاجعه خواندن شکست تیم ملی این کشور از قطر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملتها و ناتوانی این تیم در راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی نوک پیکان اتهامهای خود را متوجه سون هیونگ مین، ستاره بزرگ لیگ برتری فوتبال کره کرده‌اند. رسانه‌های کره جنوبی با مقایسه درخشش پارک جی سونگ با لباس ملی کره، نمایش ناکام سون هیونگ مین در امارات را برجسته کرده و معتقدند او تنها سایه‌ای از سون بزرگ تاتنهام بوده است.

 

سون از سومین بازی کره جنوبی در مرحله گروهی، در مقابل چین، به ترکیب تیم ملی این کشور اضافه شد. ورود سون به امارات با توجه گسترده رسانه های آسیایی و بین‌المللی روبرو شد و بسیاری از رسانه‌ها با تیترهای " ورود ستاره به آسیا" به استقبال سون رفتند. انتظار غالب این بود که سون با تکرار نمایش‌های درخشانی که در تاتنهام از او سراغ داریم، به عنوان تک‌خال کره نقش مهمی در ماجراجویی کره‌ای‌ها در جام ملتهای امارات داشته باشد.

 

1376360

 

سون در مقابل چین، درحالیکه تازه به امارات وارد شده بود و بدنش هنوز با شرایط جوی این کشور تطبیق پیدا نکرده بود نمایش خوبی داشت. سون در مقابل چین برای تیم ملی کشورش یک پنالتی گرفت و یک پاس گل داد تا نقش مهمی در پیروزی 2-0 کره داشته باشد. با این نمایش سون، کارشناسان و هواداران کره‌ای بر تحلیل‌های قبلی خود پافشاری کرده و کره را به یمن داشتن این ستاره بزرگ بخت اول قهرمانی در تورنمنت دانستند.

 

سون اما در بازی دوم خود برای کره جنوبی، در مقابل بحرین نمایش متوسطی داشت. با اینکه عملکرد سون در مقابل بحرین به شکلی نبود که بتواند با انتقاد شدید همراه باشد ولی همه متفق‌القول بودند که سون در مقابل بحرین، سونِ همیشگی تاتنهام نبوده است. عمده دلایلی که برای نمایش متوسط سون در مقابل بحرین ارائه شد، سازگار نشدن شرایط بدنی او با امارات بود که البته تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است.

 

اما سون در بازی سوم و آخر خود برای تیم ملی کشورش، در مرحله یک چهارم نهایی، مقابل قطر، نمایشی ضعیف داشت و به هیچ وجه نشانی از فوتبالیست قهاری که از تاتنهام می‌شناسیم، نداشت. درخشش پرفروغ سون در ومبلی کجا و نمایش ضعیف و سست او در مقابل قطر در استادیوم زاید کجا. سون بعد از شکست فاجعه‌بار کره جنوبی مقابل قطر در این مرحله و حذف از جام ملتها به ناکامی خود اقرار کرد و در مصاحبه با رسانه‌های کره‌ای از مردم کشورش عذرخواهی کرد و گفت می‌داند آنها را ناامید کرده است.

 

1376790

 

سون اما بعد از این بازی به دشواری حضور در جام ملتها اشاره کرد و گفت از لحاظ بدنی فرصت این را پیدا نکرده که بتواند با شرایط امارات سازگار شده و تطبیق پیدا کند. سون همچنین خستگی مفرط را علت اصلی مشکل بدنی خود عنوان کرد و گفت فشار بیش از حد مسابقات و تغییر ناگهانی ناشی از سفر به امارات و بلافاصله به میدان رفتن برای تیم ملی کره، برای او به حدی سخت بوده که حتی برای خوابیدن دچار مشکل شده بوده و کمبود خواب هم به مشکلات او افزوده بوده.

 

رسانه‌های کره‌ای می‌گویند سون هیونگ مین بدون شک تک‌خال فوتبال کره و بهترین فوتبالیست قاره آسیا است ولی تعجب کره‌ای‌ها از این است که ابرستاره آسیایی چطور در جام ملتها حتی نتوانست یک گل به ثمر برساند. رسانه های کره‌ای میگویند یکی از دلایل ناکامی سون، توجه تیم‌های رقیب به او و یارگیری فشرده آنها با او بوده ولی همین رسانه‌ها معتقدند همه می‌دانستند که سون در این تورنمت با چنین شرایطی مواجه خواهد شد. البته رسانه‌های کره عذر سون در مورد شرایط دشوار بدنی و خستگی مفرط را تا حد زیادی موجه می‌دانند.

 

با اینحال، کارشناسان در کره می‌گویند مهمترین دلیل ناکامی سون در جام ملتها، تفاوت تیم ملی کره جنوبی با تاتنهام است. در تیم ملی دیگر نه از هری کین خبری هست، نه از دله آلی و نه از کریستین اریکسن. این را اضافه کنید به این واقعیت که لی جائه سونگ، بازیکن برجسته کره هم به دلیل مصدومیت نمی‌توانست در این تورنمنت تیمش را همراهی کند.

 

رسانه‌ها در کره جنوبی این روزها به مقایسه پارک جی سونگ با سون هیونگ مین می‌پردازند. پارک جی سونگ در زمان حضور در تیم ملی کره دقیقا با همین شرایطی روبرو بود که سون این روزها با آنها روبرو است. اما پارک جی سونگ، در عین حال رهبری تیم ملی کره را به دست داشت و این وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کرد.

 

1376748

 

کره‌ای‌ها می‌گویند شکی نیست که سون و پارک دو فوتبالیست متفاوت هستند که سبک فوتبالی و شخصیت‌های متفاوتی دارند. اما به اعتقاد رسانه‌ها در کره جنوبی، سون در تاتنهام خود را بیش از حد تحت فشار گذاشته و سعی دارد بیشتر از آنچه می‌تواند، ستاره باشد. در حالیکه پارک توانسته بود فرمول جادویی درخشش همزمان در باشگاه بزرگ اروپایی خود و رهبری بلامنازع در تیم ملی کره را پیدا کند، در حال حاضر، به نظر می‌رسد سون فعلا در دستیابی به این فرمول ناکام بوده است.

 

آرش جلال منش

 

دیدگاه‌ها