کد خبر : 1587838 | 10 بهمن 1397 ساعت 08:57 | 30.7K بازدید | 0 دیدگاه

اختلاف ما با ژاپن سه گل نبود

دین محمدی: ای کاش در گروهمان دوم می‌شدیم

بازیکن اسبق تیم ملی ایران اعتقاد دارد بیش از حد تیم ملی را در طول تورنمنت بزرگ کردیم و اشتباهات بازیکنان تیم ملی را ناشی ازعدم پرداختن فدراسیون های فوتبال در ادوار مختف به فوتبال پایه می داند.

دین محمدی: ای کاش در گروهمان دوم می‌شدیم

به گزارش " ورزش سه"، جام ملت های آسیا 2019 با شکست تیم ملی ایران همراه شد تا شاگردان کارلوس کی روش در یک قدمی راه یابی به فینال باز بمانند.


 در همین ارتباط با سیروس دین محمدی هافبک اسبق تیم ملی صحبت کردیم .


 دین محمد ی درباره با وضعیت کلی تیم  ملی در طول جام گفت:«  من اعتقاد دارم ای کاش قبل از این بازی ها  ما به عنوان تیم دوم از گروه صعود می کردیم که حداقل با رویارویی با تیم های قوی تر محک جدی تری می خوردیم. من ایراد را از اول کار میگیرم  که چرا در بازی های تدارکاتی به مصاف تیم های قدرتمند نرفتیم و به جای آن  با تیم های درجه سوم و چهارم بازی کردیم . ای کاش مثل عراق با تیم های برزیل و آرژانتین بازی تدارکاتی ترتیب می دادیم  که حداقل می دیدیم  تیم ملی گل هم  می خورد تا یاد بگیریم که چطور به بازی برگردیم.


وی در ادامه افزود:« متاسفانه هیچ کسی نتوانست یک دیدار خوب تدارکارتی برای ما ترتیب بدهد . تیم ملی در زمانی که من خودم در تیم بود با تیم های مثل رم ، اینتر،  نانت فرانسه و کره آن زمان بازی می کردیم و کاملا خودمان را تحت فشار می گذاشتیم .


من واقعا نمی دانم سیاست کی روش در زمینه بازی های تدارکاتی چه بود؟ حالا یا پول نداشتیم یا پیشنهاد نمی دادیم و یا از باخت می ترسیدیم .به نظر من این موضوع باید  کالبد شکافی بشود تا ببینیم داستان از چه قرار است .»
وی در حالی که بابت عدم بازی های تدارکاتی فدراسیون را زیر سوال می برد در عین حال اعتقاد دارد:« ولی آن چه که  مشهود است در واقع فدراسیون فوتبال ایران از لحاظ امکانات چیزی برای تیم ملی کم نگذاشت و من  خودم وقتی کمپ اسپایر را دیدم  سرم گیج رفته است .


 من فکر نکنم آقای تاج در زمینه پاداش های  ملی برای بچه های تیم ملی چیزی کم گذاشته باشد.»


 وی در خصوص  بیشترین استحقاق  تیم ملی در این جام گفت:« من به  واسطه کاری که دارم تقریبا  اکثر بازی های جام را دیده ام و به جرات می گویم که ایران از تمام تیم های این دوره از رقابت ها سر بود به جز ژاپن که  تقریبا هم سطح تیم ملی ما بود.
 ژاپن مثل این که تا قبل از بازی مقابل ایران نمی خواست دست خودش را رو کند و در بازی با ایران انگار بدن  بچه های ما تحلیل رفته بود اما قوای بدنی آن ها تازه تقویت شده بود. معلوم نیست که آنها چه طوری تمرین کرده بودند اما انصافا اختلاف ما با فوتبال ژاپن سه گل نبود»


 دین محمدی درخصوص بازی مقابل ژاپن گفت: «  من ابتدا می خواهم در مورد ترکیب ثابت تیم ملی در این دیدار صحبت کنم.  فکر می کنم در این بازی با توجه به فشار هایی که مجید حسینی در جام جهانی تجربه کرده بود می توانست در ترکیب ثابت تیم حضور داشته باشد . در بحث هافبک ها  هم اگر می  خواستیم با دو هافبک دفاعی بازی کنیم می توانستیم به جای احسان حاج صفی از روزبه چشمی استفاده کنیم  که هم  از طرفی با امید ابراهیمی هماهنگی بیشتر داشت و هم  نسبت به  حاج صفی دفاعی تر بود  و از احسان در سمت چپ بهره می برد .»


دین محمدی همچنین اظهار داشت:« بدون تعارف بگویم که ما بیش از حد تیم خود را بزرگ کردیم  و از طرفی ژاپن را ضعیف قلمداد کردیم  و ای کاش مثل ژاپن اقتصادی می بردیم  تا  این همه تعاریف شامل حال تیم ملی نمی شد.»


 وی در جواب  این سوال که از این به بعد باید دنبال چه چیزی باشیم گفت:« ما  در حال حاضر تیم جوانی داریم و باید از این تیم حمایت کنیم و پشت این تیم بایستیم. جام ملت های آسیا دیگر به اتمام رسید و دیگر فایده ای ندارد که بخواهیم از کی روش یا فدراسیون بد بگوییم. فقط می توانیم یک نقد درست ارائه بدهیم  تا حداقل مفید واقع  شویم  تا انشاالله با مربی جدید به فکر  حضوری موفق در جام جهانی 2020 باشیم. »


دین محمدی  درباره اینکه اشتباهات بچه گانه بازیکنان تیم ملی چرا به وجود می آید تصریح کرد:« به نظر من این اشتباهات ناشی از عدم پرداختن به فوتبال پایه است و متاسفانه در پایه ها یک سری ها زحمت می کشند و یک سری فقط پول می گیرند .
 ما واقعا پایه ها را کلا ول کرده ایم و این را بدانید تا زمانی که نوع  رویکردمان به فوتبال اکادمیک و پایه این گونه باشد این نتیجه ها هم  به  دنبال خواهد داشت .»

 

دیدگاه‌ها