کد خبر : 1587886 | 10 بهمن 1397 ساعت 11:23 | 35.2K بازدید | 0 دیدگاه

تمام افتخارات والیبال بعد از جدایی مرد آرژانتینی!

چرا مقایسه کی‌روش-ولاسکو منطقی نیست؟

این روزها برخی معتقدند اگر کی‌روش از فوتبال ایران جدا شود، سرنوشت این رشته هم مثل والیبال خواهد بود؛ اما آیا والیبال بعد از ولاسکو افت کرد؟!

چرا مقایسه کی‌روش-ولاسکو منطقی نیست؟

به گزارش "ورزش سه"، بارها در این چند روز شنیده ایم که وقتی صحبت از جدایی کارلوس کی روش می شوند، برخی این مساله را عنوان می کنند که یک بار این اشتباه را در والیبال انجام دادیم و این رشته بعد از رفتن خولیو ولاسکو افت کرد! پس حالا نباید آن را در فوتبال هم تکرار کنیم.


اما سوال اینجاست که واقعا می توان شرایط والیبال با ولاسکو و فوتبال با کی روش را با یکدیگر مقایسه کرد؟


محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش دیروز به این سوال اینطور واکنش نشان داده است: «دوستان احتمالا اطلاعاتشان ضعیف بود. ما بعد از ولاسکو در لیگ جهانی چهارم شدیم و برنز رقابتهای بین المللی هم گرفتیم. البته زحمات ولاسکو قابل توجه بود اما مسیر والیبال کشور مسیر رو به رشدی است و نباید موفقیت های یک تیم را به اشخاص گره بزنیم! باید بر مبانی سیستم کار کنیم تا سیستم به اهداف برسد. نباید موفقیت و آینده یک تیم را به افراد گره بزنیم. کار باید با برنامه باشد.»

 

1377617


به نظر می رسد صحبت های داورزنی را می توان تا حد زیادی تایید کرد. خولیو ولاسکو با اینکه در پیشرفت والیبال ایران نقش موثری را ایفا کرد؛ اما در دوران سرمربیگری خودش به افتخار چندان مهمی نرسید. رفتن روی سکوی چهارم لیگ جهانی، کسب عنوان ششم مسابقات قهرمانی جهان، صعود به المپیک برای نخستین بار و کسب مدال برنز جام قهرمانان قاره ها؛ همگی افتخاراتی است که بعد از رفتن ولاسکو از ایران به دست آمده است. در واقع ولاسکو پایه را برای والیبال ایران به درستی چید تا مربیان بعدی هم بتوانند از این شرایط به خوبی استفاده کنند؛ چه بسا اگر کی‌روش هم پایه ریزی درستی کرده باشد، شاید مربیان بعد از او هم بتوانند به افتخارات بزرگتری برسند.


نباید فراموش کرد که دوران حضور ولاسکو در والیبال ایران فقط ۳ سال(۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴) بود؛ اما کارلوس کی‌روش نزدیک به ۸ سال(۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹) است که در ایران به سر می برد.


از سوی دیگر سرمربی آٰرژانتینی والیبال با اصرار خودش از ایران جدا شد چون می خواست به تیم ملی کشورش برود؛ اما شرایط جدایی کی‌روش طور دیگری رقم خورده است.


پس به نظر می رسد مقایسه ولاسکو و کی‌روش و نحوه جدایی شان خیلی درست و منطقی به نظر نمی آید. شاید تنها وجه اشتراک آنها همین باشد که به صورت همزمان وارد ورزش ایران شدند و حتی در فرودگاه نیز با هم عکس یادگاری گرفتند.

 

دیدگاه‌ها