کد خبر : 1589063 | 15 بهمن 1397 ساعت 08:28 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

انتخابات کشتی امسال برگزار نمی‌شود

بنی‌تمیم:‌ کشتی پهلوانی را واگذار نکرده‌ام

سرپرست فدراسیون کشتی می گوید هیچ تفاهم نامه ای مبنی بر واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه ای امضا نکرده است.

بنی‌تمیم:‌ کشتی پهلوانی را واگذار نکرده‌ام

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، چندی قبل مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای مدعی شد که واگذاری مجدد رشته کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای به اتمام رسیده و سرپرست فدراسیون کشتی زودتر از او صورتجلسه این واگذاری را امضا کرده است. اما حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی با رد این موضوع به خبرنگار ایسنا گفت: در آن جلسه که دکتر احمدی معاونت همگانی و فرهنگی وزارت ورزش به همراه آقای اسبقیان حضور داشتند، اعلام کردم که فدراسیون کشتی در حال حاضر در شرایطی نیست که در رابطه با این موضوع مهم تصمیم گیری کند و باید این موضوع به بعد از انتخاب رئیس فدراسیون موکول شود.

 

وی افزود: با وجود اینکه فدراسیون پهلوانی اصرار به انجام این کار داشت، من این موضوع را مطرح کردم که باید بعد از انتخاب رئیس فدراسیون تصمیم گیری صورت شود. تفاهم نامه‌ای هم مبنی بر واگذاری کشتی پهلوانی امضا نکرده ام و تنها صورت جلسه موارد مطرح شده، در آن روز امضا شد. فدراسیون کشتی در ماه‌های اخیر تمام مسابقات داخلی در رده‌های سنتی مختلف را در رشته کشتی پهلوانی را برگزار کرده و بازوبند پهلوانی نیز اخیراً در مسابقات بزرگسالان به پهلوان کشور اهدا شد. در زمینه کشتی پهلوانی نیز نه با فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی به ریاست علیرضا حیدری و نه با فدراسیون بین المللی زورخانه ای تحت مدیریت آقای مهرعلیزاده مشکلی نداریم و می‌خواهیم بخاطر منافع ملی، یکدست و یکپارچه عمل کنیم. حتی با آقای جوهری و فدراسیون ملی زورخانه ای نیز اختلافی نداریم و برای پیشرفت کشتی پهلوانی باید همگی هماهنگ باشیم.

 

بنی تمیم در مورد برگزاری مسابقات پهلوانی آسیا نیز گفت: با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی جلسه داشتیم که دو موضوع در این باره مطرح شد. موضوع اول دعوت از سه تیم خارجی برای حضور در مسابقات چوخه گود زینل خان بود و مورد دوم برگزاری یک مسابقه بین المللی در این استان بود که قرار شد با توجه به علاقه مندی استاندار خراسان شمالی، مسابقات کشتی پهلوانی آسیا را در این استان برگزار کنیم.

 

سرپرست فدراسیون کشتی در رابطه با اختلافات سالهای اخیر بین فدراسیون کشتی و فدراسیون بین المللی زورخانه ای که تحت هدایت محسن مهرعلیزاده است، نیز گفت: تاکنون دو جلسه در این رابطه برگزار شده است که علیرضا حیدری به عنوان رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی، با آقای مهرعلیزاده به توافقاتی رسیده است. بخاطر منافع ملی کشور ما باید همگی به یکدیگر کمک کنیم تا کشتی پهلوانی بیش از پیش در دنیا مطرح شود، بنابراین باید اختلافات داخلی کنار رود که مطمئناً با ورود وزارت ورزش همکاری بین دستگاه‌های فوق، این اتفاق خوب می‌افتد.

 

او در پاسخ به اینکه آیا انتخابات کشتی در سال ۹۷ برگزار خواهد شد، گفت: قرار است هفته اول اسفند ماه زمان ثبت نام اعلام شود و با توجه به فرصت حدوداً ۴۵ روزه برای اعلام استعلام کاندیداها و بررسی واجد شرایط بودن آنها، عملاً انتخابات کشتی در سال ۹۷ برگزار نمی‌شود و سال آینده خواهد بود.

 

سرپرست فدراسیون کشتی همچنین هرگونه اختلاف با رضا لایق دبیر فدراسیون را رد کرد و گفت: رضا لایق را شایسته این منصب می‌دانیم و مشکلی با هم نداریم.

 

بنی تمیم همچنین در پایان اعلام کرد که حضور ۱۰ تیم در مسابقات کشتی آزاد جام تختی قطعی شده است.

 

دیدگاه‌ها