کد خبر : 1590366 | 20 بهمن 1397 ساعت 19:45 | 27.2K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ برتر؛ ستاره هایی که بیشتر از دیگران می دوند

امروزه فوتبال از جمله ورزش هایی است، که نیاز به دوندگی زیادی دارد و بردن در یک بازی شدیدا به دوندگی بازیکن ها بستگی دارد.

لیگ برتر؛ ستاره هایی که بیشتر از دیگران می دوند


به گزارش "ورزش سه"، بیشتر از هر جایی،این لیگ برتر انگلستان است که وابسته به دوندگی بازیکن ها و فیزیک بدنی قوی است. پس یکی از معیار های تیم خوب، فیزیک بدنی بازیکنان است. 


اما دونده برتر هر تیم در لیگ جزیره کیست؟  در این مقاله این موضوع مهم را بررسی می کنیم.


آرسنال 
گرانیت ژاکا 
میزان دوندگی: 244.21 km 
میانگین دوندگی در یک بازی:11.66

 

1349386


به طور غافلگیر کننده ای گرانیت ژاکا دونده برتر آرسنال محسوب می شود. این بازیکن سوییسی از سال 2016 در آرسنال توپ می زند. وقتی که او جذب آرسنال شد طرفداران حتی فکر هم نمی کردند که مهره مهمی باشد. اما او بسیار خوب بازی می کند و به همان اندازه نیز مهم است. در فصل جاری از جمله دلایل خوب بودن آرسنال می توان به بازی کردن زوج او و لوکاس توریرا اشاره کرد.


بورنموث 
رایان فریزر
میزان دوندگی:251km 
میانگین دوندگی در یک بازی:11.11

برای بسیاری از هوادارن بورنموث رایان فریزر یک رویا بوده است. او در این فصل آمادگی خود را نشان داده و یکی از دلایل بازی های خوب بورنموث بوده است.
او در این فصل با 9 پاس گل شایستگی های خود را به رخ کشیده است.


برایتون 
دیوی پراپر
میزان دوندگی:235.04km
میانگین دوندگی در هر بازی:11.34


فصل قبل پراپر باعث شد که برایتون همچنان در لیگ برتر باقی بماند. او با خود انرژی را به خط میانی می آورد و نقش مهمی در خط میانی تیم برایتون دارد. 
دومین دونده برتر آن ها سلی مارچ است. او به دلیل وینگر بودن دوندگی بالایی هم دارد(10km میانگین هر بازی) و همچنین بازیکن خوبی نشان داده است. مارچ به علت سبک بازی مناسب برایتون در جمع پنج پاس گل دهنده لیگ قرار دارد.


برنلی 
جک کورک
میزان دوندگی:287km
میانگین دوندگی در هر بازی:12 

همانند برایتون بیشتر دوندگی بازیکنان در دفاع خرج می شود پس باید انتظار داشت که شخصی مانند کورک دونده برتر آن ها باشد. از جمله وظایف کورک می توان به پر کردن سوراخ های جلوی دفاع نیز اشاره کرد. پس از او بن می بیشترین دوندگی را دارد با 244 km.  بن می تقریبا مانند مارسلو مجبور است که در حمله هم شرکت کند و این باعث می شود که فضا هایی برای نفوذ حریف ایجاد شود و شاید به این خاطر آن ها در رتبه ی 17 جدول قرار دارند.


کاردیف سیتی
ویکتور کاماراسا
میزان دوندگی:224.34km
میانگین دوندگی در یک بازی:10.70


کاماراسا بازیکنی است که هم در مرکز و هم در گوشه خوب بازی می کند و به صورت قرضی از رئال بتیس برای پرنده های آبی توپ می زند. این بازیکن در 3 گل کاردیف در این فصل نقش داشته و گل برتری برابر لستر را نیز به ثمر رساند. به نظر می رسد که می تواند برای کاردیف مفید باشد و به آن ها کمک کند که از لیگ جزیره سقوط نکنند.


چلسی 
انگولو کانته
میزان دوندگی:294.19
میانگین دوندگی در هر بازی:11.87

 

1368103


جای تعجب ندارد که انگولو کانته برترین دونده چلسی است. بسیاری از مردم درباره تغییر وظایف و شیوه بازی او صحبت می کنند. اما او همیشه برترین دونده بوده است. کانته در سمت راست خط میانی ساری بازی می کند و بسیار موثر واقع شده است. دومین دونده برتر چلسی جورجینیو است(277km ). البته نقش اصلی جورجینیو یافتن فضا ها برای تصاحب توپ و پاس دادن زیاد است.


کریستال پالاس
لوکا میلیووجویچ 
میزان دوندگی:294.72
میزان دوندگی در هر بازی:11.78

یک سنگ در خط میانی کریستال پالاس.


این بازیکن یکی از مهم ترین بازیکنان خط میانی پالاس است. او نسبت به بقیه بازیکنان خط میانی پالاس بهتر است و در هر صورت مفید است و عملکردی مثبت دارد.


پس از او جیمز مک آرتور بیشترین دوندگی را با 271.30 km دارد. او مقداری حرفه ای تر است و در پرس کردن توپ هنگام از دست رفتن مالکیت توپ نقش دارد.


گیلفی سیگوردسون
میزان دوندگی:268.07
میزان دوندگی در هر بازی:11.66


او در کمال تعجب بیشترین میزان دوندگی را در بازیکنان اورتون دارد. این فصل او بیشتر در حملات شرکت می کند و روی 9 گل هم تاثیر گذاشته است . در فصلی که عملکرد اورتون در حقیقت خوب نبوده،امید اول تیم او است.


فولام 
جان میشل سری
میزان دوندگی:245.09
میزان دوندگی در هر بازی:11.47


در فصل جاری فولام در حقیقت خوب عمل نکرده است و سری هم به اندازه دوندگی اش خوب نبوده است. سری از تیم نیس به فولام آمد و به اندازه قبل خوب نیست. او در دوندگی خوب بوده است اما در کار کردن با توپ به اندازه کافی خوب نبوده است. این فصل انتظار می رود که با توجه به عملکرد فولام آن ها از لیگ برتر سقوط کنند.


هادرسفیلد تاون
فیلیپ بیلینگ 
میزان دوندگی:251.04
میزان دوندگی در هر بازی:11.83


در فصلی که عملکرد ناامید کننده ای از این تیم دیدیم بیلینگ نور امید است. او برخلاف تیمش پیشرفت چشمگیری در لیگ جزیره داشته است و امید است که حتی از این هم بهتر شود اما تیم او آن چنان که خودش درخشان است، درخشان نیست. به نظر می رسد که این تیم ناامید کننده سقوط خواهد کرد و باقی ماندنش در لیگ سخت خواهد بود.


لستر سیتی
ویلفرد اندیدی 
میزان دوندگی:274.58
میزان دوندگی در هر بازی:11.14


تا به اینجای کار که بازیکنان خط میانی بیشترین دوندگی را داشته اند. به سان بقیه اندیدی هم از جمله هافبک هایی است که دوندگی زیادی دارد. شاید او جایگزین انگولو کانته نشود اما عملکردی نسبتا خوب در لستر داشته است.


لیورپول 
روبرتو فیرمینو
میزان دوندگی:252.24
میزان دوندگی در هر بازی:11.65

 

1367879


از اثرات خوب یورگن کلوپ روی تیم می توان به او اشاره کرد. در اوایل فصل به نظر می رسید با تغییر سبک بازی او، تعداد گل های او هم کمتر شود اما او در این فصل 9 گل به ثمر رسانده است. پس از فیرمینو ،اندی رابرتسون بیشترین دوندگی را دارد(10km در هر بازی).این دفاع چپ اسکاتلندی،تاثیرات به سزایی در دفاع لیورپول نیز داشته است.


منچستر سیتی
برناردو سیلوا 
میزان دوندگی:258.27
میزان دوندگی در هر بازی:12.26


در نگاه اول به نظر می رسید که او تنها برای نیمکت نشینی به سیتی آمده باشد. اما او هم اکنون از کاربردی ترین بازیکنان سیتی و مربی اسپانیایی است. این بازیکن پرتغالی هم اکنون یکی از دلایل اصلی بازی های خوب پپ گواردیولا است. او هم دفاع می کند و هم در پست اصلی خود یعنی وینگر راست می درخشد. به همین دلیل از بازیکنان مورد علاقه گواردیولا است.


منچستر یونایتد
نمانیا ماتیچ
میزان دوندگی:252.37
میزان دوندگی در هر بازی:11.66

 

1354418


همانند گرانیت ژاکا این یکی هم تعجب آور است. همانند خیلی از بازیکن ها به نظر نمی رسید که ماتیچ درخشان ظاهر شود. اما چه در زمان مورینیو و چه در زمان حال او بسیار بازیکن خوبی بوده است. پس از او پل پوگبا (با10.73km در هر بازی) بهترین دونده شیاطین سرخ است.


نیوکاسل یونایتد
مت ریچی 
میزان دوندگی:233.37
میزان دوندگی در هر بازی:11.52


مت ریچی بازیکنی با دوندگی بالا و مناسب است اما کمتر از بقیه بازی می کند و این یعنی رافائل بنیتز شخصی محافظه کار است. پس از او دی اندره یدلین بیشترین دوندگی را دارد. و این حقیقت دارد که دفاع های چپ و راست نیوکاسل بسیار دونده هستند. 


ساوتهمپتون 
ناتان ردموند 
میزان دوندگی:248.42
میزان دوندگی در هر بازی:10.39


یکی از بازیکنان لیگ برتر،که بیشترین پیشرفت را داشته است. او زیر نظر راف هاسن هاتل پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام حرکات او در زمین قابل مشاهده است و این یعنی تاثیر گذاری بالای او در بازی های ساوتهمپتون. او می تواند به خوبی از کناره های زمین به مرکز نفوذ کند.


تاتنهام 
توبی آلدروایرلد  
میزان دوندگی:240.32
میزان دوندگی در هر بازی:10.49


برخلاف دوندگی بالای او،کریستین اریکسن آمار بهتری دارد(12.41km در هر بازی) و این آمار نشان دهنده درجه یک بودن اریکسن است. آلدروایرلد در این فصل بیشتر در عمق دفاع بوده است و اکثر دوندگی اش در همان محل بوده است اما اریکسن تنوع بیشتری در سبک بازی دارد. این تنوع باعث می شود که تاتنهام گل های بیشتری نیز به ثمر برساند.


واتفورد
روبرتو پریرا 
میزان دوندگی:260.23
میزان دوندگی در هر بازی:11.25


پریرا با حرکات پا به توپ خود چشم ها را به خود خیره میکند. بعد از گذشت هفته ها از فصل او ثابت کرد که لیاقت تشویق را دارد. او در لیگ 6 گل زده است اما نیاز به تلاش بیشتری دارد تا واتفورد را بالا تر بکشد.


وستهام یونایتد
فلیپه اندرسون 
میزان دوندگی:250.78
میزان دوندگی در هر بازی:10.77

همانند پریرا او در اول فصل شاید زیاد خوب نبود اما سپس او به صورت شگفت انگیزی رشد کرد و او اکنون یک وینگر چپ آماده در وستهام یونایتد است. این وینگر برزیلی در ابتدای فصل با شرایط تیم کنار نیامده بود اما پس از مدتی بسیار بهتر ظاهر شد و او نشان داد که در حرکات پا به توپ هم عالی است.


ولورهمپتون
مت دوهرتی 
میزان دوندگی:255.34
میزان دوندگی در هر بازی:10.74


مانند بسیاری دیگر از بازیکنان، او از جمله بازیکنانی است که نشان دهنده نوع بازی سرمربی است. آن ها با ترکیب 3_4_3 بازی می کنند، او هافبک راست است و نقش مهمی در توپ گیری هم دارد. او هم در حمله و هم در دفاع عالی است و نقش مهمی در ترکیب نونو اسپریتو سانتوس دارد.


ترجمه:امیررضا ایمانی 
منبع:squwaka

دیدگاه‌ها