کد خبر : 1590438 | 21 بهمن 1397 ساعت 09:42 | 93.8K بازدید | 0 دیدگاه

غیرقابل پیش‌بینی در فاز تهاجمی؛ ترابی یا سروش؟

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد

برانکو با توجه به محرومیت شجاع خلیل زاده و حضور ترابی در لیست، ترکیب تیمش را با تغییر نسبت به بازی قبلی به میدان خواهد فرستاد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد

به گزارش “ورزش سه”، شجاع خلیل زاده با دریافت چهارمین کارت زرد خود اکنون در اهواز غایب است تا پرسپولیس بدون مدافع میانی موفق خود برابر فولاد خوزستان قرار گیرد. با غیبت شجاع احتمالا محمد نادری در خط دفاعی و در کنار کاپیتان این تیم به میدان خواهد رفت و مهمترین و جذاب‌ترین تغییر اما به حضور مهدی ترابی مربوط است.

 

بیرانوند که در بازگشت به ترکیب پرسپولیس یک نمایش پر‌ از اعتمادبنفس از خود مقابل پدیده به جا گذاشته بود، اکنون در اهواز برای این تیم بار دیگر در ترکیب اصلی حاضر خواهد بود. نمایش او مقابل مهاجمان پرانگیزه فولاد خوزستان سهم زیادی در دستیابی تیم به هدفش خواهد داشت و باید دید در این دیدار موفق خواهد بود یا خیر. بیرانوند در دیدار رفت دو تیم غایب بود و اولین تجربه این فصل خود مقابل فولاد را پشت سر خواهد گذاشت.

 

خط دفاعی پرسپولیس با یک تغییر ناخواسته همراه است. محرومیت شجاع خلیل زاده احتمالا این فرصت را نصیب محمد نادری خواهد کرد تا اولین تجربه حضور فیکس را در جمع شاگردان برانکو پشت سر بگذارد. او در دیدار هفته گذشته برای دقایقی کوتاه در ترکیب حاضر شد تا در شرایط مسابقه قرار گیرد و اکنون کار سختی برابر حریف و در اولین تجربه فیکس خود پیش رو خواهد داشت و نمی‌خواهد از این فرصت بزرگ به سادگی عبور کند.

 

شایان مصلح نیز بعد از دو نمایش موفق طی دیدار با سپیدرود و پدیده با اعتماد مناسبی از سوی کادرفنی همراه شده و باید دید در دیدار با فولاد نیز قادر است در سمت چپ دفاعی یک نمایش قابل تحسین را به جا بگذارد یا خیر. جابجایی‌ها و حضور پر تعداد او در فاز تهاجمی و مشارکت با وینگرها در کنار نمایش تکنیکی او باعث شد تا برانکو خیالش از این پست نسبت به گذشته این بازیکن راحت‌تر شود و باید دید همچنان قادر به تکرار این روند خواهد بود یا خیر. در سمت دیگر خط دفاعی، سیدجلال حسینی به همراه مهدی شیری حضور یافت.

 

خط میانی پرسپولیس نیز با حضور کمال کامیابی نیا در کنار احمد نوراللهی و سروش رفیعی در کنار سیامک نعمتی به دنبال شکل دادن ایده‌آل‌های تاکتیکی برانکو مقابل فولاد خوزستان خواهند بود.


کامیابی نیا و نوراللهی به بهترین شکل عملکرد دفاعی و بازیساز و جابجایی جریان بازی را برعهده داشته‌اند و سروش رفیعی نیز داستانی متفاوت در این بازی خواهد داشت. شماره هفت پرسپولیس که سابقه حضور در فولاد را در کارنامه دارد، در بازگشت به این تیم در ابتدای فصل دچار مشکل شده بود و مجبور به بازگشت و تمرین اختصاصی در پرسپولیس شد. او از انگیزه زیادی برای نمایش موفق در این بازی برخوردار است و می‌توان به عملکرد او در این جدال امیدوار بود.

 

با این حال شاید سروش در این جدال شانس حضور در ترکیب اصلی را نیز نتواند به دست بیاورد و در جریان این بازی بتواند برای دقایقی فرصت حضور در ترکیب را به خود اختصاص دهد. جایی که سیامک نعمتی با توجه به نمایش موفقش جایگاه خود را در ترکیب اصلی تثبیت کرده و بهمراه کامیابی نیا و نوراللهی سه نفر این پست را به خود اختصاص داده‌اند. از بین سروش رفیعی و امید عالیشاه اما باید دید به کدام بازیکن فرصت حضور در ترکیب اصلی خواهد رسید. مهمترین پوئن سروش این است که از انگیزه زیادی در تقابل با تیم سابق خود برخوردار است. با این حال معادله خط میانی بستگی به این خواهد داشت که برانکو تصمیم به این داشته باشد که عالیشاه را بار دیگر در خط حمله به کار گیرد یا او را به خط میانی بازگرداند و البته شاید هم بهترین پاسور تیمش را نیمکت‌نشین کند.


ماجرایی که منجر به حضور مهدی ترابی در ترکیب خواهد شد. ترابی با شماره ۹ پرسپولیس آماده حضور در ترکیب و تجربه اولین بازی با پیراهن این تیم خواهد بود و باید دید برانکو او را به خط حمله خواهد فرستاد یا در خط میانی به کار می‌گیرد.


اینکه او در خط حمله و در کنار علی علیپور حاضر شود محتمل به نظر می‌رسد و شاید عالیشاه قربانی این تصمیم در اهواز شود.

 

علیپور هر چند در بازی قبلی بار دیگر موفق به ثبت گل از روی نقطه پنالتی شد اما همچنان جایگاه ثابتی در ترکیب خواهد داشت و همه در انتظار مشخص شدن زوج او در این بازی هستند. مهدی ترابی یا عالیشاه و البته شاید برانکو تمام معادلات را برهم بزند و از بودیمیر سود ببرد.


با همه اوصاف شاید بار دیگر باید انتظار این را داشت که برانکو با کمترین تغییر از زوج علیپور و عالیشاه سود ببرد و ترابی را به ژوکر طلایی تیمش در جریان بازی تبدیل کند.


باید برای متوجه شدن از برنامه تاکتیکی برانکو تا پیش از بازی منتظر ماند و دید برانکو با توجه به خریدهای جالب توجه تیمش چه برنامه‌ای برای قرار دادن آنها در ترکیب خواهد داشت.



ترکیب احتمالی پرسپولیس:

 

 

  • علیرضا بیرانوند
  • سیدجلال حسینی
  • محمد نادری
  • مهدی شیری
  • شایان مصلح
  • کمال کامیابی نیا
  • احمد نوراللهی
  • سروش رفیعی (امید عالیشاه)
  • سیامک نعمتی
  • علی علیپور
  • مهدی ترابی

 

دیدار دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس از ساعت ۱۵ در استادیوم غدیر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها