کد خبر : 1590524 | 21 بهمن 1397 ساعت 17:15 | 215.6K بازدید | 0 دیدگاه

توفان یک نیمه ای برای پایان رکورد شکست ناپذیری

فولاد۲-پرسپولیس ۱ قهرمان در دام امپراتور

شاگردان افشین قطبی با سود بردن از دو گلی که در نیمه اول به ثمر رسانده بودند، موفق شدند پرسپولیس را با شکست از اهواز بدرقه کنند.

فولاد۲-پرسپولیس ۱ قهرمان در دام امپراتور

به گزارش "ورزش سه"، برانکو که امیدوار بود در ادامه روند موفقیت تیمش در اهواز به نتیجه لازم برابر حریف دست یابد و رکورد قطبی با 17 بازی بدون شکست را شریک شود، برابر این تیم و با هدایت قطبی تن به شکست داد تا جایگاهش در صدر جدول را از دست رفته ببیند.


داور: رضا کرمانشاهی                      کمک داوران: محمدرضا منصوری و حمید سبحانی

داوران پشت دروازه: محمدحسین ترابیان رضا تارخ

 

 

ترکیب فولاد خوزستان:

 

  • ناصر سالاری
  • فرزاد جعفری
  • ایوب والی
  • میثم دورقی
  • حسن بیت سعید
  • مهدی زبیدی (62 - رافائل مسی)
  • عارف آقاسی
  • لوسیانو پریرا
  • سیامک کوروشی
  • عارف غلامی (دقیقه 89، بابک مرادی)
  • رضا میرزایی


سرمربی: افشین قطبی

 

 

ترکیب پرسپولیس:

 

  • علیرضا بیرانوند
  • سید جلال حسینی
  • محمد نادری
  • شایان مصلح
  • مهدی شیری
  • کمال کامیابی‌نیا
  • احمد نورالهی
  • مهدی ترابی (دقیقه 72، امید عالیشاه)
  • سیامک نعمتی (دقیقه 57، ماریو بودیمیر)
  • سروش رفیعی (دقیقه 66، بشار رسن)
  • علی علیپور


سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

اخطار

 

میثم دورقی (14) ، فرزاد جعفری (37) لوسیانو پریرا (دقیقه 78) از فولاد خوزستان

احمد نوراللهی (دقیقه 71) از پرسپولیس

 

 

شرح گل

 

فولاد خوزستان 1 پرسپولیس 0: (دقیقه 25، مهدی زبیدی): ارسال یک ضربه کرنر با اشتباه بیرانوند توپ را نصیب زبیدی کرد و در شرایطی که در مرحله اول ضربه بازیکن فولاد توسط نادری از روی خط دفع شده بود، بار دیگر او دروازه خالی از دروازه بان را گشود.

 

فولاد خوزستان 2 پرسپولیس 0: (دقیقه 45، پریرا): یک خطای پنالتی مشکوک برای فولاد و ضربه پریرا با گل دوم این تیم همراه شد تا شاگردان برانکو با شکست دو گله راهی رختکن شوند.

 

فولاد خوزستان 2 پرسپولیس 1: (دقیقه 85، کمال کامیابی نیا): ارسال از سمت راست کمال کامیابی نیا را برابر دروازه و سالاری قرار داد که با ضربه سر خود موفق شد دروازه فولاد را باز کند.

 

 

شرح نیمه اول:


در شرایطی که بازی با تاخیری 15 دقیقه‌ای برگزار شد، فولادی ها در دقایق ابتدایی برتری خود را نسبت به پرسپولیس نشان دادند و در چند مرحله روی دروازه بیرانوند خطرناک ظاهر شدند.


پرسپولیس اما در این بازی با سود بردن از نفرات تکنیکی خود در خط میانی به دنبال این بود تا روی دروازه سالاری خطرساز ظاهر شود و در چند صحنه نیز ترابی که اولین بازی خود را در این تیم پشت سر می‌گذاشت موقعیت مناسبی شکل داد.


بعد از مردود شدن گل آفساید فولاد خوزستان، این تیم بار دیگر به حملات خود روی دروازه پرسپولیس اضافه کرد و روی یک ضربه کرنر و با اشتباه عجیب بیرانوند صاحب موقعیت گل شدند و از حریف پیش افتادند.


در حالی که به نظر می‌رسید بازی با همین نتیجه در نیمه اول خاتمه یابد، یک توپ پشت مدافعان پرسپولیس و سرنگون شدن میرزایی باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی برای فولاد اعلام کند و پریرا  نتیجه را دو بر صفر کند.

 

 

شرح نیمه دوم


پرسپولیس در نیمه دوم نمایش بهتری از خود به جا گذاشت و بارها روی دروازه فولاد خطرساز شد اما در نهایت تنها یک بار توسط کمال کامیابی نیا موفق به گشودن دروازه سالاری شد و در نهایت بازی را با شکست پایان داد.


برانکو در نیمه دوم مهدی ترابی و سروش رفیعی را از زمین خارج کرد و با سود بردن از بودیمیر، عالیشاه و بشار رسن به دنبال دستیابی به گل بود که تدابیرش نتیجه بخش نبود.


بودیمیر اما از زمان حضور در زمین بارها برای هم تیمی‌هایش موقعیت سازی کرد و بشار رسن نیز به دنبال این بود تا شرایط را در خط میانی به سود تیمش در بیاورد و عالیشاه نیز یک فرصت مناسب گلزنی را از دست داد.


شاگردان برانکو با این باخت به روند شکست ناپذیری تیم خود در 16 بازی اخیر پایان دادند و این در حالی بود آنها با هدایت برانکو نیز طی این سال‌ها مقابل حریف جنوبی شکست نخورده بودند اما افشین قطبی تمام معادلات را برهم زد.

 

1380710

 

دقایق حساس

 

دقیقه 3: حرکت بازیکن فولاد پشت سر مدافعان پرسپولیس با ضربه رضا میرزایی وارد دروازه بیرانوند شد که پرچم کمک داور، خوشحالی افشین قطبی و بازیکنان فولادی را به دلیل آفساید ناکام گذاشت.

دقیقه 11: حرکت مهدی ترابی در محوطه جریمه فولاد و ضربه زمینی این بازیکن به خوبی توسط سالاری مهار شد تا این فرصت خوب از دست شاگردان برانکو برود.

دقیقه 14: حرکت تکنیکی مهدی ترابی پشت محوطه جریمه با خطای میثم دورقی همراه شد تا کرمانشاهی بازیکن فولاد را با یک کارت زرد همراه کند.

دقیقه 23: لوسیانو پریرا در محوطه شش قدم صاحب موقعیت خوبی برای شوتزنی شد که ضربه اش با تکل دیدنی سیدجلال حسینی بلاک شد تا دروازه پرسپولیس نجات یابد.

دقیقه 32: ضربه دیدنی زبیدی در آستانه ورود به دروازه اینبار توسط بیرانوند و واکنش او راهی کرنر شد.

دقیقه 37: حرکت فرزاد جعفری با تکل شایان مصلح سودی برای فولاد نداشت و داور اعلام ضربه کنار دروازه کرد که با اعتراض تندی از جعفری مبنی بر کرنر همراه شد که داور مدافع فولاد را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 44: حرکت انفرادی نعمتی و ارسال این بازیکن در محوطه جریمه در ریباند نصیب نوراللهی شد اما ضربه شماره هشت پرسپولیس راهی به دروازه نیافت و از بالای دروازه سالاری راهی اوت شد.

دقیقه 1+45: در آخرین ثانیه‌های وقت های تلف شده، ارسال یک توپ بلند پشت مدافعان پرسپولیس با کورس میرزایی و نادری همراه شد که درون محوطه جریمه میرزایی سرنگون شد و کرمانشاهی اعلام پنالتی کرد.

دقیقه 46: روی ضربه ایستگاهی شکل گرفته برای پرسپولیس، سروش آن را نواخت که با اشتباه سالاری یک ضربه کرنر برای سفیدپوشان شکل گرفت.

دقیقه 58: ماریو بودیمیر در اولین دقیقه حضورش یک فرصت مناسب در محوطه جریمه شکل داد که ضربه نوراللهی با برخورد به مدافع فولاد تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 64: توپگیری مناسب از نوراللهی و ارسال او برای کامیابی نیا با ضربه مناسبی از این هافبک پیش تاخته همراه نشد تا سالاری به راحتی آن را روی خط دروازه مهار کند.

دقیقه 75: حرکت بودیمیر به داخل محوطه جریمه و پاس کوتاه او برای علیپور با ضربه مناسبی همراه نشد و در ادامه بار دیگر علیپور توپ خود را در منطقه مناسب برای نوراللهی فرستاد که ضربه این بازیکن راهی به دروازه نیافت. بازیکنان فولاد به شدت اعتقاد به آفساید بودیمیر داشتند و این مساله در نهایت با اخراج ابراهیم میرزاپور از روی نیمکت همراه شد.

دقیقه 88: ارسال از احمد نوراللهی فرصت خوبی نصیب عالیشاه کرد که این بازیکن در آستانه دروازه و در زاویه بسته نتوانست ضربه مناسبی بزند و فرصت از دست رفت.

 

 

حواشی:


بازیکنان پرسپولیس بعد از حضور در استادیوم دقایقی در اتوبوس منتظر ماندند تا مجوز حضورشان در زمین صادر شود که این مساله با اعتراض کادرفنی و بازیکنان همراه شد.


هواداران با این شایعه که احتمال لغو بازی وجود دارد، دقایقی پشت گیت منتظر ماندند و اجازه حضورشان روی سکوها داده نشد.


بازیکنان پرسپولیس بارها اعتراض خود را نسبت به ناهماهنگی شکل گرفته و شایعات مربوط به لغو بازی را اعلام کردند.


در شرایطی که قرار بود این بازی از ساعت 15 امروز برگزار شود با 15 دقیقه تاخیر و از ساعت 15:15 برگزار شد.


پیش از شروع بازی قطبی استقبال گرمی از برانکو ایوانکوویچ داشت و دو مربی محبوب هواداران پرسپولیس دقایقی به صحبت با یکدیگر پرداختند.

 

یکی از هواداران فولاد پیش از شروع بازی تشنج کرد و با کمک ماموران اورژانس به بیرون منتقل شد.

 

 

نکات ویژه:


افشین قطبی که سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه دارد برای اولین بار برابر این تیم قرار خواهد گرفت. او در بازگشت به فوتبال ایران طی دو بازی اخیر روی نیمکت فولاد موفق به شکست تراکتورسازی و تساوی برابر پارس جنوبی شده است.


سیامک کوروشی برای اولین بار در ترکیب فولاد خوزستان به میدان خواهد رفت.


سینا مریدی که در بازی رفت دو تیم از زمین اخراج شد و در نیم فصل نیز گفته می‌شد به پرسپولیس خواهد پیوست، در این بازی در ترکیب فولاد حاضر شده است.


مهدی ترابی برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس به میدان خواهد رفت. او در بازی قبلی به دلیل چهار کارته شدن قادر به همراهی این تیم نبود.


سروش رفیعی که اتفاقات عجیبی را در نیم فصل پشت سر گذاشت در نیم فصل دوم برابر فولاد قرار خواهد گرفت و از انگیزه زیادی مقابل آنها برخوردار است.


برانکو ایوانکوویچ قادر است در صورت دستیابی به امتیاز دیدار با فولاد خوزستان با رکورد 17 بازی بدون باخت افشین قطبی در پرسپولیس برابر شود.

 

 

بازیکن برتر

 

رضا میرزایی که در نقل و انتقالات زمستانی به فولاد پیوسته بود، از همان ثانیه‌های ابتدایی بازی نشان داد که از انگیزه و روحیه بالایی برای نمایش توانایی خود در این بازی برخوردار است. او بعد از اینکه گلش در دقایق ابتدایی به دلیل آفساید پذیرفته نشد در ادامه شرایط را برای مدافعان سفیدپوش در غیاب شجاع خلیل زاده سخت کرد و در پایان نیمه اول نیز یک پنالتی برای تیمش گرفت تا شاگردان قطبی به برتری در این بازی دست یابند.

 

 

اتفاق ویژه

 

با توجه به حواشی شکل گرفته بازی از همان ابتدا با شایعات زیادی همراه شد و در شرایطی خبر از لغو بازی می‌آمد، بازیکنان پرسپولیس برای گرم کردن و حضور در رختکن با مشکل مواجه شدند. در نهایت مقرر شد این بازی با 15 دقیقه تاخیر استارت بخورد تا حواشی حضور پرسپولیس طی مدت اخیر در اهواز همچنان ادامه داشته باشد.
پرسپولیس اولین باخت خود در لیگ برتر این فصل را نیز متحمل شد تا اکنون تنها سپاهان تیم بدون باخت این فصل محسوب شود.

 

خلاصه دیدار فولاد خوزستان 2 - پرسپولیس 1

دیدگاه‌ها