کد خبر : 1590675 | 21 بهمن 1397 ساعت 20:02 | 93.8K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد پرسپولیس در اختیار امپراتور باقی ماند

قطبی؛ ستاره تازه نفس لیگ برتر فوتبال ایران

افشین قطبی امروز برعکس یازده سال پیش، مایه نگرانی پرسپولیسی ها بود و دلخوشیِ بقیه مدعی های لیگ.

قطبی؛ ستاره تازه نفس لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"،امپراتور با یک برد شیرین در مصاف با پرسپولیس، هم رکورد خودش در پرسپولیس را حفظ کرد و هم شوک مهمی به کورس قهرمانی وارد کرد. تیم فوتبال پرسپولیس در مهم ترین بازی هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، امروز در شهر اهواز به مصاف فولاد رفت. پرسپولیس که در پایان نیم فصل اول لیگ به خاطر تفاضل گل کمتر پشت سر سپاهان و پدیده مانده بود، در نخستین بازی از نیم فصل دوم توانست پدیده را در دیداری 6 امتیازی شکست دهد و به لطف لغزش سپاهان در آبادان، اولین صدرنشین نیمه دوم لیگ هجدهم لقب بگیرد.

 

اما در هفته هفدهم قصه برای سه تیم اصلی کورس بالای جدول کمی متفاوت بود. سپاهان باید در خانه از سپیدرودی پذیرایی می کرد که اوضاعش چندان ایده آل نبود. پدیده هم میزبان نگون بخت ترین تیم لیگ یعنی اس خوزستان بود. در ضلع سوم مثلث اما بازی بزرگ هفته نهفته بود. پرسپولیس - فولاد با هزار بهانه برای حساسیت و نفس گیر شدن. تقابل قطبی با پرسپولیس بعد از 10 سال، همانقدر که برای خود پرسپولیسی ها مهم بود، چشم بقیه تیم ها را هم به غدیر اهواز خیره کرده بود.

 

1380812

 

سرانجام اتفاقی که نباید، برای پرسپولیس افتاد و اهواز و اصفهان و مشهد همگی با هم روی موج شادی سوار شدند. موجی که یک پرسپولیسیِ سابق به راه انداخته بود.  افشین قطبی 10 سال پیش با رفتنش از ایران، پرسپولیسی ها را شوکه کرده بود و امروز با تحمیل اولین باخت فصل به سرخ ها، این کار را تکرار کرد. تیم برانکو که شانزده هفته بدون باخت را با شرایطی خاص نظیر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی سپری کرده بود، عصر امروز در اهواز سرانجام پرچم سفید را مقابل شاگردان قطبی بالا برد.

 

این برد جدا از اینکه فولاد را به نزدیک شدن به مدعیان امیدوار تر کرد و تیم های بالانشین به ویژه سپاهان و پدیده را خوشحال کرد، یک نکته مهم دیگر هم در بر داشت. رکورد امتیازگیری تیم پرسپولیس در پایان 17 هفته از لیگ برتر، در اختیار افشین قطبی و متعلق به لیگ هفتم است؛ جایی که پرسپولیس با امپراتور توانست 36 امتیاز در این بازه کسب کند و بالاتر از سپاهان، عنوان قهرمانی نیم فصل لیگ را به دست آورد. در این سال ها که برانکو عملکرد خوبی را با پرسپولیس داشته، باز هم این رکورد دست نخورده باقی مانده بود و امروز این فرصت وجود داشت که در صورت برد، پرسپولیس با ایوانکوویچ به عدد 37 امتیاز از هفده بازی برسد. اما امپراتور با فولادِ متحول شده اش همانطور که تراکتور را در تبریز زمینگیر کرده بود، به پرسپولیس هم اجازه نداد از اهواز امتیازی دشت کند و سه امتیاز حیاتی بازی بزرگ هفته را از آن خود کرد.

 

1380811

 

امروز قطبی یکی از چند بعدی ترین برد های این فصل لیگ را مقابل تیم محبوبش کسب کرد. او فولاد را به آینده و هفته های باقی مانده از لیگ هجدهم امیدوار تر کرد، برای سپاهان فرصت صدرنشینی ایجاد کرد، پدیده را دوباره به امتیاز برابر با پرسپولیس رساند، استقلال و تراکتور را در آستانه رسیدن به صف مدعیان اصلی لیگ قرار داد و یک رکورد شخصی را هم برای خودش در تاریخ پرسپولیس نگه داشت.

 

حالا با نگاهی به کارنامه هرچند کوتاه قطبی در فولاد، باید پذیرفت که این لیگ مدعی چراغ خاموش و البته خطرناکی دارد. تیم قطبی در اهواز به آهستگی بالا می آید و همانطور که سرمربی به بازیکنانش گفته، تا آخرین لحظه ای که شانس وجود داشته باشد، به قهرمانی فکر می کند. فولاد از سه بازی خود با امپراتور 7 امتیاز گرفته که 6 تای آنها مقابل تراکتور و پرسپولیس بوده است. اگر فولاد بازی های خود با حریفان میانه و انتهای جدولی را هم با همین توفیق پشت سر بگذارد، بی تردید مدعی  لیگ خواهد بود. البته قطبی و شاگردانش نگاه ویژه ای هم به لغزش مدعیان دارند. چرا که با توجه به اختلاف امتیاز فولاد با صدرنشینان، توقف تیم های بالای جدول هم برای رسیدن فولاد به رتبه های بالاتر یک شرط مهم است. در این میان یکی از امیدهای فولادی ها این است که آنها با هر چهار تیم استقلال، سپاهان، پدیده و تراکتورسازی باید در اهواز بازی کنند و این خود یک شانس بزرگ برای کمتر کردن فاصله با صدر جدول است.

 

1380813

 

قطبی در بین بازیکنان و اعضای تیمش اینطور جا انداخته که همه باید به قهرمانی فکر کنند. هرچند که با وضعیت جدول امسال، کسب سهمیه هم برای فولاد یک دستاورد مهم محسوب می شود. باید دید آیا قطبی با تیم جدید خود می تواند رکوردهای دیگری هم در لیگ امسال بشکند و شگفتی بالقوه ای که در خیال ها ساخته را به یک اتفاق بزرگ در لیگ تبدیل کند، یا اوج گیری فولاد با او در نهایت پشت سر موفقیت مدعی های قدرتمند لیگ خواهد ماند.

 

عکس : محمدحسن عامری

 

دیدگاه‌ها