کد خبر : 1590788 | 22 بهمن 1397 ساعت 11:30 | 36.5K بازدید | 0 دیدگاه

حیف که دیگر جوان نیستم

زاکرونی: اماراتی ها تا ظهر می خوابند و صبحانه نمی خورند

آلبرتو زاکرونی، سرمربی سابق امارات متحده عربی معتقد است که پرتنش ترین مکان فوتبالی برای او، پیونگ یانگ بوده نه دیدار تیمش با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا.

زاکرونی: اماراتی ها تا ظهر می خوابند و صبحانه نمی خورند

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم قطر و امارات در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر رفتند. دو کشور با یکدیگر از لحاظ سیاسی اختلافات شدیدی پیدا کرده اند و پس از پیروزی 4-0 قطر مقابل امارات، اختلاف بین دو طرف به وضوح مشخص بود. هواداران اماراتی که میزبان بازی بودند، شروع به پرتاب کفش و بطری و ... به داخل زمین کردند و جو ورزشگاه کاملا به هم ریخت. با این حال، زاکرونی این دیدار را پرتنش ترین حالت فوتبال نمی‌داند.

 

 

1381035

 


او گفت:" من خیلی عصبانی بودم و اصلا متوجه اتفاقات نبودم. فکر می‌کنم عصبانیت از شکست با موضوعات سیاسی ترکیب شد ولی بیشترین تنشی که من در آسیا حس کردم، زمانی بود که هدایت ژاپن را برعهده داشتم. در پیونگ یانگ(پایتخت کره شمالی)، هوا واقعا سنگین است. از هتل که 4 پلیس مخصوص پشت در اتاقم ایستاده بودند تا کنفرانس مطبوعاتی که یک نفر از شما سوال می‌کرد و وقتی در حال پاسخ دادن به او بودید، یکی دیگر از شما سوال می‌کرد."

 

زاکرونی درباره علل پیشرفت فوتبال آسیا گفت:" سرمایه گذاری شده، افراد زیادی در این فوتبال حضور دارند و پیشرفت قابل لمس است. مربیانی مثل لیپی برای چین، اریکسون برای فیلیپین، کی روش برای ایران، کوپر برای ازبکستان، پیزی برای عربستان سعودی و ... در این جام حضور داشتند. این باعث می‌شود هر کشور رو به جلو حرکت کند و فکر می‌کنم تیم‌های آسیایی نسبت به آفریقایی در جام جهانی قوی تر ظاهر شوند. پیشرفت قابل توجهی انجام شده و استعدادهای فوق العاده ای حضور دارند."

 

1381037

 

 

زاکرونی سپس به تمجید از قطر پرداخت و گفت:" آنها برنامه ریزی بسیار خوبی دارند. کاملا متمرکز و آماده هستند و سال‌هاست که کنار هم بازی می‌کنند. مثل یک باشگاه متحد هستند و تفاوت در زمینه های مختلف به وضوح قابل مشاهده است."

 

زاکرونی درباره تفاوت‌های فرهنگی در امارات گفت:" حتی در امارات هم من مترجم خیلی خوبی داشتم. من همیشه با همه چیز هماهنگ می‌شوم. در امارات، تمرینات با وقت نیایش همزمان است، البته این موضوع جدا از گرمای هواست. عرب‌ها دیروقت می‌خوابند و صبحانه نمی‌خورند. تنها چیزی که من از آشپز خواستم این بود که پاستا را سر وقت درست کند. برای باقی موضوعات، خودم را مهمان فرض می‌کردم و تنها جایی که حق دخالت به کسی نمی‌دادم، داخل زمین بود. حیف که دیگر جوان نیستم وگرنه با پتانسیلی که در آسیا هست، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد."

 

دیدگاه‌ها