کد خبر : 1590800 | 22 بهمن 1397 ساعت 12:59 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

فرار از شکنجه: ملی‌پوش سابق بحرینی آزاد شد

دادگاهی در تایلند که به پرونده استرداد حکیم العریبی، ملی‌پوش سابق بحرینی، که دولت بحرین خواهان استرداد او بود، رسیدگی می‌کرد حکم به آزادی العریبی داد.

فرار از شکنجه: ملی‌پوش سابق بحرینی آزاد شد

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای پرونده استرداد حکیم العریبی، ملی‌پوش سابق بحرینی که به درخواست دولت بحرین در تایلند دستگیر شده بود، سرانجام با صدور حکم آزادی او به پایان رسید. العریبی که به دلایل سیاسی از بحرین خارج شده و در استرالیا پناهنده است در ماه نوامبر بعد از پشت سر گذاشتن ماه عسلش در تایلند، به درخواست بحرین در این کشور دستگیر شده بود.

 

مقامات بحرینی، دولت تایلند را تحت فشار گذاشته بودند تا العریبی را به این کشور استرداد دهد. اما العریبی و بعضی سازمانهای حقوق بشری می‌گفتند دولت بحرین قصد دارد العریبی را در بحرین شکنجه دهد و تایلند نباید با استرداد او موافقت کند. استرالیا هم برای بازگشت العریبی به این کشور، تایلند را تحت فشار قرار داده بود.

 

1379019

 

العریبی در آخرین جلسه دادگاهش از رئیس دادگاه خواسته بود با استرداد او موافقت نکند چون او را در بحرین به دلایل سیاسی و اعتقاد شکنجه خواهند کرد.

 

اما امروز سخنگوی دادگاه تایلندی در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و اعلام کرد "دادگاه حکم به آزادی آقای حکیم العریبی داده و ایشان همین امروز از زندان آزاد خواهد شد. چرا که هیچ دلیلی برای ادامه بازداشت ایشان وجود ندارد. آقای العریبی از امروز آزاد است و به عهده خود او است که تصمیم بگیرد از اینجا کجا خواهد رفت".

 

1361890

 

العریبی اولین بار در سال 2012 و در جریان اعتراضات مدنی در این کشور بازداشت شده و به حمله به پاسگاه پلیس و تخریب اموال عمومی محکوم شده بود. العریبی بعدا ادعا کرده بود که در دوران بازداشت مورد ضرب و شتم و شکنجه واقع شده و به دلیل شیعه بودن، سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها