کد خبر : 1590861 | 22 بهمن 1397 ساعت 16:41 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

کومان برنده جایزه بهترین نقش مکمل سپاهان (عکس)

ولادیمیر کومان هافبک اوکراینی مجار تیم فوتبال سپاهان یک بار دیگر نمایشی تحسین برانگیز ارائه داد و دو بار در پیروزی 3 بر صفر طلایی پوشان برابر سپیدرود پاس گل داد.

به گزارش "ورزش سه"، پس از دو فصل ناکامی سپاهان در خرید بازیکنان خارجی که از زمان حضور عبدالله ویسی روی نیمکت سپاهان آغاز شده بود و در زمان کرانچار هم ادامه پیدا کرده بود، امیرقلعه نویی سرمربی جدید سپاهان پس از امضای قرارداد با این تیم تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد و بازیکنان خارجی تیم نظیر ادون حسنی آلبانیایی که آمده بود تا خاطرات جواهیر سوکای را زنده کند، از فهرستش بیرون گذاشت؛ قلعه نویی حتی ابراهیم عالمه گلر نیم فصل دوم لیگ هفدهم سپاهان را هم مرخص کرد؛ تصمیمی که شاید هر مربی ای دیگری نمی گرفت.


استنلی کی روش اولین بازیکن خارجی سپاهان در لیگ هجدهم لقب گرفت؛ خریدی که برخلاف خرید ولادیمیر کومان، آن طور که سرمربی طلایی پوشان می گوید، نیاز به بررسی 80 فیلم برای انتخاب او نداشت ؛ ولی برای خرید کومان قلعه نویی وسواس ویژه ای به خرج داد و بالای 80 فیلم از او تماشا کرد.


کومان اگرچه به دلیل دیر اضافه شدن به تمرینات، نتوانست در بازی های ابتدایی بازی کند و خیلی ها از تکرار اتفاقات دو فصل گذشته می ترسیدند ولی وقتی رفته رفته با تصمیم قلعه نویی به ترکیب اصلی رسید، نمایش هایی ارائه داده که نیمکت نشین شدنش غیرممکن شده است.
کومان با ضرب آهنگی تماشایی توپ را به گردش درمی آورد و حتی از پاس های کوتاه او هم می توان فهمید چه کیفیتی در بازی او نهفته است؛ هافبکی که سال ها با لباس سمپدوریا در لیگ سخت ایتالیا بازی کرده و سابقه پوشیدن پیراهن موناکو را هم دارد.

 

1381123


هافبک اوکراینی سپاهان که به دلیل حضور پدرش در مجارستان برای این کشور در دیدارهای ملی بازی می کند، روز گذشته برابر سپیدرود نمایش فوق العاده ای داشت.


هافبک 29 ساله سپاهان طی نیمه اول به نظر می رسید، به درک مناسبی از بازی در کنار مسلمان نرسیده ولی در نیمه دوم با بازگشت شهباززاده به میانه میدان که طی نیم فصل اول بارها شاهد آن بودیم، همان بازیکنی شد که قلعه نویی انتظارش را داشت و نبض میانی میدان را در اختیار گرفت.

 

1381122

 

1381120

 


کومان پاس گل دوم بازی را به مهرداد محمدی داد و روی گل سوم که در دقیقه 88 اتفاق افتاد، طوری پاس خود را در دهانه دروازه برای استنلی کی روش فرستاد که مهاجم برزیلی سپاهان برای ثبت دهمین گل فصلش فقط به یک بغل پای ساده نیاز داشت.


رقابت های نیم فصل دوم به هفته های حساسی رسیده؛ دیدارهایی که از دست دادن امتیاز می تواند تاوان سختی برای تیم ها در پایان فصل داشته باشد، در سپاهان اما همه معتقدند که یکی از بهترین هافبک های لیگ یا حتی بهترین هافبک لیگ برای آنها بازی می کند و بی شک در اختیار داشتن کومان که با نظر ویژه امیرقلعه نویی جذب شده، می تواند در نتیجه بازی ها نظیر دیدار رفت برابر استقلال که کومان نمایش بسیار خوبی در ورزشگاه آزادی داشت، تاثیر زیادی داشته باشد.

 

1381121

دیدگاه‌ها